Nicolas.120 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hei. Jeg har lagt opp nettledning og en router i uthuset vårt. Vi har også da en "hoved" router inne i huset. Dette gikk helt fint, til jeg satt dette på drift, bare lokal tilkobling.. jeg får internett på pcn her ute i uthuset om jeg ikke kobler den mellom routern.. så jeg trodde det kanskje var noe problem med noe ip adresser eller ligende, men dette var det ikke. Når jeg tar routern med inn og bruker en annen nettverkskabel mellom disse, funker begge to fint. Men når jeg bruker den jeg har lagt opp fra inne i huset og ut i uthuset får jeg bare lokal tilkobling.. bruker jeg den samme ledningen som jeg har lagt opp fra hovedroutern inne og rett i dataen min her ute får jeg nett, så ledning og router fungerer.. Har også prøvd med en annen kabel på 25m, dette fungerer også så er ikke lengde heller.. Noen som har noenting jeg kan prøve? eller har noen form for tips? jeg er målløs... Tusen takk for evt svar.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Sjekk at du har koblet nettverkskabelen til uthuset rett. Det er viktig at man bruker par, ellers vil forbindelsen svikte akkurat rundt den lengden du bruker (20-30m). Dette kan medføre så mange feil på overføring at noe fungerer, mens andre ikke fungerer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå