OscarMike1 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Hei hei.. Jeg vurderer å kjøpe en iMac, 21,5". I tillegg vurderer jeg en Apple tv i tv-benken til å streame innhold fra ipadene, og denne iMac'en. Spørsmålet mitt er; om jeg kobler til mine to eksterne disker (endel bilder og filmer) til enten Apple tv'en eller iMac'en.. Vil disse uten videre kunne spilles av Apple tv? Tenker da på de ulike filtyper som finnes.. Apple er jo ikke kjent for å være så inkluderende. Om dette ikke går ut av boksen, finnes det en teknisk løsning på det? Formålet mitt er at det skal være så enkelt og usynlig så mulig. Aller helst vil jeg kun ha Apple tv og Get boksen ved tven. Edit: samme spørsmålet gjelder også Mac mini.. Kan denne lese de mest brukte filtypene? Regner med jeg har forstått det riktig, at Mac mini fungerer som en pc som kan kobles til tven? Endret 1. august 2013 av OscarMike1 Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Mac Mini er en pc. Denne har HDMI utgang og kan derfor kobles rett på tv'en og brukes som en mediemaskin. Apple TV har ingen tilkoblinger for harddisker og kan ikke streame filmene dine med mindre du konverterer de til iTunes format og legger de i biblioteket ditt på en maskin. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Så for meg, som har endel filmer jeg ønsker å vise på tv'en med færrest mulig mellomledd, vil en Mac mini være et godt alternativ som medie senter? Tenker å bruke xbmc, og ellers kun ha medierelaterte programmer installert.. Og muligens en bittorrent klient. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå