Gå til innhold

Absolutt billigste skjerm man kan få tak i

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve meg på noen prosjekter med Raspberry Pi, men ønsker ikke å bruke noen av skjermene jeg allerede har, da jeg er ute etter en mer permanent løsning. Eneste kravet er at den har helst HDMI, men DVI går greit. Vanligvis tenker jeg bigger is better, men i dette tilfellet er det motsatt. En veldig liten skjerm passer meg ypperlig :)

Noen som har noen gode ideer?

Beste jeg har funnet selv er Fujitsu L22T-4 til 995,- hos komplett

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773538

noen som har noen bedre alternativer?

Vet det fins en god del VGA skjermer som er billigere, men vil helst slippe en dyr converter imellom...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke stort billigere skjermer i Norge enn rundt tusenlappen om du ønsker HDMI, men det kan hende at det lønner seg å titte på kjøp direkte fra Kina (via eBay eller lignende). Hvis dette er et lekeprosjekt kan det også være en idé å kjøpe brukt, det er begrenset hvor mye det har å si at en skjerm er brukt før.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Fujitsu-skjermen du fant har TN-panel, jeg ville mye heller ha gått for enten BenQ GW2250E til samme pris, eller BenQ GW2260HM (100 kroner ekstra) hvis HDMI er viktig. Begge disse skjermene har VA-panel, som gir mye bedre bildekvalitet. Jeg har sistnevnte skjerm selv og er meget fornøyd med den.

Den absolutt billigste skjermen jeg fant med digital inngang (DVI) var denne. Tror til og med kabler er inkludert :-)

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Fujitsu-skjermen du fant har TN-panel, jeg ville mye heller ha gått for enten BenQ GW2250E til samme pris, eller BenQ GW2260HM (100 kroner ekstra) hvis HDMI er viktig. Begge disse skjermene har VA-panel, som gir mye bedre bildekvalitet. Jeg har sistnevnte skjerm selv og er meget fornøyd med den.

TN-panel trenger ikke være dårlig. Anbefaler deg å lese tråden Eizo EV2416W - TN 24" 1920x1200 for mer informasjon.

Lenke til kommentar

Eizo EV2416W er sikkert blant de bedre TN-skjermene, men den koster jo 2000 kroner i den billigste nettbutikken også... :-)

Sant nok, men TN får ofte ufortjent mye hat så tenkte det var greit å nevne det selv om den klart ikke er et alternativ for trådstarter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...