Valkyria Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Tenkte jeg skulle prøve meg på noen prosjekter med Raspberry Pi, men ønsker ikke å bruke noen av skjermene jeg allerede har, da jeg er ute etter en mer permanent løsning. Eneste kravet er at den har helst HDMI, men DVI går greit. Vanligvis tenker jeg bigger is better, men i dette tilfellet er det motsatt. En veldig liten skjerm passer meg ypperlig Noen som har noen gode ideer? Beste jeg har funnet selv er Fujitsu L22T-4 til 995,- hos komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773538 noen som har noen bedre alternativer? Vet det fins en god del VGA skjermer som er billigere, men vil helst slippe en dyr converter imellom... Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg ville gått for denne når du først kjøper en skjerm: http://cdon.no/elektronikk/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_23%22-20987690 Litt dyrere, men den har mye bedre bildekvalitet. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Du får ikke stort billigere skjermer i Norge enn rundt tusenlappen om du ønsker HDMI, men det kan hende at det lønner seg å titte på kjøp direkte fra Kina (via eBay eller lignende). Hvis dette er et lekeprosjekt kan det også være en idé å kjøpe brukt, det er begrenset hvor mye det har å si at en skjerm er brukt før. Endret 1. august 2013 av Occi Lenke til kommentar
jonny Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Fujitsu-skjermen du fant har TN-panel, jeg ville mye heller ha gått for enten BenQ GW2250E til samme pris, eller BenQ GW2260HM (100 kroner ekstra) hvis HDMI er viktig. Begge disse skjermene har VA-panel, som gir mye bedre bildekvalitet. Jeg har sistnevnte skjerm selv og er meget fornøyd med den. Den absolutt billigste skjermen jeg fant med digital inngang (DVI) var denne. Tror til og med kabler er inkludert :-) Endret 1. august 2013 av jonny Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 http://www.lefdal.com/product/data/pc-skjerm/VISEO243DBD/packard-bell-viseo-243dbd-24-led-skjerm 1920x1080, 24", dvi Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Fujitsu-skjermen du fant har TN-panel, jeg ville mye heller ha gått for enten BenQ GW2250E til samme pris, eller BenQ GW2260HM (100 kroner ekstra) hvis HDMI er viktig. Begge disse skjermene har VA-panel, som gir mye bedre bildekvalitet. Jeg har sistnevnte skjerm selv og er meget fornøyd med den. TN-panel trenger ikke være dårlig. Anbefaler deg å lese tråden Eizo EV2416W - TN 24" 1920x1200 for mer informasjon. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Eizo EV2416W er sikkert blant de bedre TN-skjermene, men den koster jo 2000 kroner i den billigste nettbutikken også... :-) Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Eizo EV2416W er sikkert blant de bedre TN-skjermene, men den koster jo 2000 kroner i den billigste nettbutikken også... :-) Sant nok, men TN får ofte ufortjent mye hat så tenkte det var greit å nevne det selv om den klart ikke er et alternativ for trådstarter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå