Gå til innhold

Klarer ikke å boote med usb på ASUS-maskin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite problem med å få boota windows 7-installering med usb jeg. Jeg finner usb-stikken inne på bios og jeg klarer å velge den som boot, men når jeg velger den så kommer det opp "reboot and select proper Boot device or insert Boot Media in selected Boot device and press a key"

Jeg har testet usb-stikken på en nyere maskin og den fungerer fint der så det aner meg at pcen ikke vil lese den type stikk jeg har.

Da sier logikken meg at jeg burde oppdatere Bios på maskinen, men problemet er jo at jeg ikke finner noen oppdatering...

Jeg har verken dvd-plater eller dvd-brenner for øyeblikket så usb er nok eneste utvei. Kan jo alltids prøve å kjepe en ny, men litt teit å gjøre det bare for denne maskinen.. :p

Kanskje noen kan hjelpe meg å finne en ny oppdatering til Bios eller evt. komme med tips jeg kan gjøre i Bios for å få dette til å funke?

(har prøvd å googla selv, men uten hell..)

Det er en ASUS X52N det er snakk om.

Takk på forhånd!

-Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

"reboot and select proper Boot device or insert Boot Media in selected Boot device and press a key" < -- den meldingen der er nøkkelen til problemet, mest sannsynlig så er ikke usb key'en laget på riktig måte.

Last ned win 7 usb/dvd tool, den fikser alt for deg, du må bare velge image og om du skal bruke dvd el minnepenn.

http://www.microsoftstore.com/store/msusa/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Hvis linking er no no, så beklager jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...