arne22 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Hei ! jeg har i lang tid vært ute etter en løsning som gjør at jeg på en hurtig og enkel måte kan skifte ut datainnholdet på Androidenhetene med data fra et eksternt lager, uten at det skal behøves kabel. Noe av det første jeg testet ut var en ferdigkjøpt løsning fra Western Digital, tror jeg det var, en trådløs harddisk med navn GoFlex eller noe slikt. Løsningen ble da tatt i bruk og testet ut, men den imponerte vel ikke, så den ble lagt til side. Ellers så har jeg forsøkt å kjøre forskellige servere på Windows maskinen, for eksempel ftp og Samba, med ditto klienter på Android enhetene. Heller ikke dette imponerte vel helt. Det som jeg nå har testet ut til sist, det er å kjøre en ftp server på Android brettet. Det er vel denne: https://play.google....ftpserver&hl=no På PC så bruker jeg så Core ftp LE som klient. http://www.coreftp.com/ Nettbrettet som jeg tester med er en Samsung Tab 2 10 tommer. Det har også et 64 GB minnekort. FTP serveren er konfigurert slik at root på ftp serveren er adressert til det eksterne minnekortet. Dette ser faktisk ut til å fungere ganske bra ved at minnekortet på nettbrettet oppfører seg stort sett som en ekstern harddisk sett fra PC siden. Dette gir muligheter til å kunne endre og manipulere alt innhold på minnekortet via tilkoblet eller påligget PC. Bortsett fra at jeg kunne ønsket meg mer fart, så ser dette ut til å fungere bra. Den viser vel 1,2 mbs og det er jo ikke mye. Tror på den annen side ikke at løsningen fra WD var noe særlig raskere. Den opplevdes som forholdsvis treg og lite brukervennlig ved bruk som server for Android. Tror som nevnt at det å kjøre FTP server på selve Android brettet og så logge på Windåsen som klient er det som totalt sett ser ut til å fungere best. Man kan da endre dataene på brettet som man vil, men det går altså kanskje ikke så spesielt fort. Bruker en forholdsvis dårlig dataforbindelse til testingen i form av et 3G modem med trådløs router, så det kan vel også ligge noe der. Er det noen andre som har gjort erfaringer eller som har gode ideer for hvordan man får til en hurtig og bra trådløs overføring av data til og fra Android nettbrett og telefon og videre til PC eller annet eksternt lagrinsmedium ? Endret 1. august 2013 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå