Strekene Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hei. jeg lurte på om det er noen lov som sier at man ikke kan drepe noen? kan man drepe en person uten å få straff i Norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Samme her: Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hei. jeg lurte på om det er noen lov som sier at man ikke kan drepe noen? kan man drepe en person uten å få straff i Norge? Det står vel ikke eksplisitt at man ikke kan drepe noen, men dersom man velger å gjøre det får man straff i henhold til lovverket, straffeloven paragraf 233. For selvforsvar er det vel andre regler som gjelder. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Tror det kan være lurt å sette denne tråden til stengt da jeg har på følelsen at TS entren tuller eller noen andre spiller han et lite puss. Anbefaler Trådstarter å ta en titt på Lovdata sine sider, denne kan være relevant. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg