luckytommy Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Har en streamingserver fra før og vurderer nå dedikert stue pc. I dag kobler jeg laptopen til og fra receiver. Vil ha et lite kabinett (liten plass i tv møbel), så lite støy som mulig (finnes det noen bra vifteløse alternativer?) og det må gå kjapt. Må enkelt kunne kjøre 1080p. Skal ha win7 og blir gjerne +/- 100 faner, spotify, outlook osv. samtidig. Budsjett under 3500 kr. Laptopen jeg har fra før har i5 2520M på 2.5GHz og 8GB ram, får fnatt hvis jeg låner noens pc som er tregere enn det :/ Vil i3 3225 @3.3GHz være raskere enn dette? Gamer ikke, vil det integrerte skjermkortet holde til min bruk da? SSD har jeg fra før. Ser dette ut som en bra kombo og fungerer delene sammen? Trenger jeg å kjøpe noe mer enn dette? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
qtek Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Jeg tror det vil holde i massevis, har samme CPU selv og opplever den som rask nok i massevis. I det kabinettet må du velge en slim size bluray spiller. Ellers så sjekk høyden på kjøleren som følger med, mulig du må bruke lavprofil kjøler i det kabinettet. Den innebygde grafikkløsngen kjører 1080p uten problemer. Jeg ville også vurdert å bytte ut det trådløse kortet som følger med hovedkortet i et Intel Centrino kort (6205, 6235 eller 6300) De er bare så veldig mye mer stabile enn de innebygde løsningene. Utenom det så skulle du være " Good to go" Endret 1. august 2013 av qtek Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hva med en Intel NUC eller Gigabyte BRIX? Finnes i ett uttall varianter med forskjellige prosessorer. Skal fungere utmerket til ditt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå