Gå til innhold

Feltspesialist Schlumberger - Noen som jobber som det?

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Heisann,

Jeg begynner på en bachelor til høsten og en av motivasjonene er muligheten for å komme meg offshore etter tre år, da sannsynligvis som feltspesialist for Schlumberger.

I hvert fall er det planen.

Er det noen her som har kjennskap til disse jobbene eller jobber med det selv?

På forhånd takk.

Mvh

Elijah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Har lite kjennskap til jobben, men hører både godt og vondt om Schlumberger. Jeg må spørre av nysgjerrighet, hvorfor er du så vanvittig fokusert på den jobben og den bedriften?

Vet ikke om jeg er vanvittig fokusert på den jobben og den bedriften, men jeg ønsker meg offshore?

Men søker gjerne mer informasjon rundt det og om ting ikke er som jeg tror, vil det kunne påvirke veien videre for min del.

Lenke til kommentar

Jeg bare stusset litt på det, men alle har vel gode og dårlige historier om alle firmaer. Lurte bare på hva motivasjonen var for akkurat den posisjonen og det firma.

Jeg kjenner til jobbene, så jeg kan prøve å svare på de spørsmålene du har :)

Et lite tips som du kan dra med deg er å prøve seg på sommerjobber for firmaer som har offshore reiser, som Aibel, Statoil, Schlumberger, Aker, FMC osv. Få foten innfor og vis at du duger, så vil folk ha deg.

Lenke til kommentar

Jeg bare stusset litt på det, men alle har vel gode og dårlige historier om alle firmaer.

Akkurat i nevnte bedrift tror jeg ikke forholdet er 50/50. Jeg har mange eksempler, men skal nevne bare ett. Da jeg var på bedriftsbesøk hos de i statene under studiene så nærmest skrøt de av at skillsmissestatistiskken var på 70%.

"You don't need family, we will be your family".