OF5 Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Hei! Sitter her nå og røsker meg i håret. Skjermkortet mitt passer ikke. Det er ikke for langt, men for lavt? Den "hyllen" skjermkortet skal skrus fast på er for høyt oppe til at jeg får festet skjermkortet skikkelig. Det er et Asus GTX 770 2GB kort som jeg prøver å få inni et Fractal Design R4, og hovekortet jeg har er dette http://www.netonnet....d3/188811.8086/ Noen ideer? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Hvilken model av skjermkortet er det du har? Hadde vært fint med bilder. Endret 1. august 2013 av Vannlinjen Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Er pcn selvbygd?. Hvis så har du sikkert glemt å sette på spacere mellom kabinett og hovedkortet. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 1. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Skal ta bilder straks, skal bare spise middag først. Stay tuned! EDIT: Ja, jetzbullet, den er selvbygget. Første gangen min dette her, kjipt om det ikke fungerer. Hva er å "spacere"? Endret 1. august 2013 av OF5 Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Du har brukt sånne avstandsstykker mellom hovedkort og kabinett, sant? Et bilde av hvordan det ser ut med skjemkortet hadde sikkert hjulpet ja. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Kanskje du ikke har rette avstands skykker i bunnen av kabinettet til hovedkort. Har to stk fractal design R4 . Det ene hadde Asus DC2 versjon av HD69XX en stund tilbake. Var problemer å få installert kortet men mest fordi lengden var helt på håret. Men også sporene i kabinettet til kortets pci metall backet skulle inn i måtte vides ut litt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Man kan jo file litt på de ... Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 1. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Her ser dere problemet mitt, forhåpentligvis. Ikke beste kvaliteten siden de er tatt med mobilkamera, men la gå. På bildet til venstre ser dere at jeg ikke får satt kortet skikkelig nedpå på høyre siden. Jeg får den litt lengre ned, men lot den stå slik sånn at det ble lettere å vise gjennom bilde. Den går altså helt ned på venstre side, men ikke på høyre. Høyresiden blir nemlig holdt igjen av "hyllen" der kortet skal skrus fast på det høyre bildet(rett ved de to blå beskyttelsessakene der). Kan ta flere bilder om det er til hjelp! Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 1. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Når jeg tenker meg om så har jeg ikke brukt avstandsstykker nei. :o Lenke til kommentar
Spookie91 Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Har du bruk riktig fester til hovedkortet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Når jeg tenker meg om så har jeg ikke brukt avstandsstykker nei. :o Det må du. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Skal ta bilder straks, skal bare spise middag først. Stay tuned! EDIT: Ja, jetzbullet, den er selvbygget. Første gangen min dette her, kjipt om det ikke fungerer. Hva er å "spacere"? Spacers/avstandstykker: Lenke til kommentar
Justified Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Uten avstandsstykker kortslutter du hovedkortet, og det blir ødelagt. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 1. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Hm, får prøve å ta det utav igjen. Kortslutter det bare det er borti selve kabinettet? Endret 1. august 2013 av OF5 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) @ justified. Må du ikke skremme karen.. kabinettet er lakkert innvendig. Men ja.. i værste tilfelle kan det skje!. Håper at trådstarter ikke har prøvd å starte opp pcn sin med skjermkortet slik det er nå. Endret 1. august 2013 av jetzbullet Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Alt kortsluttes. Tynn lakk forhindrer ikke spisse loddetakker. Det er ikke noe å diskutere om du skal sette de inn, du MÅ montere hovedkort med spacere/avstands stykker som følger med eg kabinett. Og de skal også plasseres rette steder , ellers kan du også få feil/kortslutning. Dessuten vil jo ingenting passe mot i/o shield av porter o.l , ei heller pci kort som du erfarer. Endret 1. august 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 1. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Heheh, har ikke prøvd det nei. Eneste som er skrudd på plass er strømforsyningen, mens prosessoren, minnebrikkene og slikt er festet på hovedkortet. Har ikke kommet lenger EDIT: syar2003, har skrudd inn de gullfargede avstandsstykkene i alle hullene der de passer. Endret 1. august 2013 av OF5 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Du må ikke skru inn avstandsstykkene i alle hullene på kabinettet, det vil følge til kortslutning. Du må sette dem der hovedkortet har "hull" til dem. Mener å huske at det står i manualen til R4 hvor du skal sette dem når du har ATX hovedkort. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 @syar2003. Soleklart at spacere MÅ på plass før hovedkortet monteres!. Men så lenge pcn ikke er startet er det vel ikke noe å frykte. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 1. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Har plassert de ift. hullene på kortet nå, men det er et hull på hovedkortet det ikke er hull til i kabinettet. Skal jeg la være å skru inn et avstandsstykke i dette hullet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå