Gå til innhold

Skjermkortet mitt passer ikke?

OF5

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her nå og røsker meg i håret. Skjermkortet mitt passer ikke. Det er ikke for langt, men for lavt? Den "hyllen" skjermkortet skal skrus fast på er for høyt oppe til at jeg får festet skjermkortet skikkelig.

Det er et Asus GTX 770 2GB kort som jeg prøver å få inni et Fractal Design R4, og hovekortet jeg har er dette http://www.netonnet....d3/188811.8086/

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du ikke har rette avstands skykker i bunnen av kabinettet til hovedkort.

Har to stk fractal design R4 .

Det ene hadde Asus DC2 versjon av HD69XX en stund tilbake. Var problemer å få installert kortet men mest fordi lengden var helt på håret. Men også sporene i kabinettet til kortets pci metall backet skulle inn i måtte vides ut litt.

post-35394-0-80462300-1375367700_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Her ser dere problemet mitt, forhåpentligvis. Ikke beste kvaliteten siden de er tatt med mobilkamera, men la gå.

På bildet til venstre ser dere at jeg ikke får satt kortet skikkelig nedpå på høyre siden. Jeg får den litt lengre ned, men lot den stå slik sånn at det ble lettere å vise gjennom bilde. Den går altså helt ned på venstre side, men ikke på høyre. Høyresiden blir nemlig holdt igjen av "hyllen" der kortet skal skrus fast på det høyre bildet(rett ved de to blå beskyttelsessakene der).

Kan ta flere bilder om det er til hjelp!

post-261611-0-18017700-1375369358_thumb.jpg

post-261611-0-78138300-1375369365_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Alt kortsluttes. Tynn lakk forhindrer ikke spisse loddetakker.

Det er ikke noe å diskutere om du skal sette de inn, du MÅ montere hovedkort med spacere/avstands stykker som følger med eg kabinett. Og de skal også plasseres rette steder , ellers kan du også få feil/kortslutning.

Dessuten vil jo ingenting passe mot i/o shield av porter o.l , ei heller pci kort som du erfarer.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Heheh, har ikke prøvd det nei. Eneste som er skrudd på plass er strømforsyningen, mens prosessoren, minnebrikkene og slikt er festet på hovedkortet. Har ikke kommet lenger :)

EDIT: syar2003, har skrudd inn de gullfargede avstandsstykkene i alle hullene der de passer.

Endret av OF5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...