tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det ser ikke sånn ut. Jeg tillater meg å sitere (rimelig mye) fra den internasjonale Lumix-siden: Hmm. Det ser ikke sånn ut, nei. Det er mulig de kun skiller mellom optisk korreksjon og elektronisk korreksjon (aka. lissom-korreksjon). Man flytter jo brikken i den optiske banen ... Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det er mulig de kun skiller mellom optisk korreksjon og elektronisk korreksjon (aka. lissom-korreksjon). Man flytter jo brikken i den optiske banen ... Det er nok årsaken, mener jeg har sett optisk stabilsiering brukt om både linseelementer som flytter seg og om sensor som flytter seg flere qanger tidligere også (uten at jeg husker av hvem). De virker jo mye på samme måte uansett i motsetning til elektronisk stabilisering. Lenke til kommentar
macthomas Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Noen som har funnet om om denne tar 14-bit RAW? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 NEX-6 kopi. Men heldigvis med et visst utvalg av god optikk ! Sony NEX har jo flere kameramodeller enn objektiver... 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) NEX-6 kopi. NEX-6 gjort riktig Endret 1. august 2013 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg tillater meg å linke : http://www.japanphoto.no/search/gx7 Ok, da bommet jeg ikke, rundt 10-11.000,- med objektiv. Rimelig stiv pris for et speilløst er min mening, men jeg vet ikke hvordan prisutviklingen over tid pleier være for panasonic (eller om de er fremdeles på banen om 5-10 år - leste et sted at de slet og at kamera-avdelingen hadde en viss kniv på strupen, hvor mye hold det er i de utsagnene aner ikke jeg) Tor Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Interessant løsning for søkeren, men jeg får ikke helt tak på størrelsen til kameraet, på meg virker det rimelig stort til speilløst å være? Siden den allerede sammenlignes med NEX-6: Printscreen fra her Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Ja 11000,- blir for drøyt for oss som skal ha det som nummer to kamera. Mulig prisen faller noe , men kameraets bildefiler må være gode siden OMD nå er falt så pass i pris. Prisen får gjør også at S100X blir en konkurrent. Nei jeg avventer ennå på en ny EOS-M , men prisen blir vel like stiv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Ok, da bommet jeg ikke, rundt 10-11.000,- med objektiv. Rimelig stiv pris for et speilløst er min mening, men jeg vet ikke hvordan prisutviklingen over tid pleier være for panasonic (eller om de er fremdeles på banen om 5-10 år - leste et sted at de slet og at kamera-avdelingen hadde en viss kniv på strupen, hvor mye hold det er i de utsagnene aner ikke jeg) Tor Hva har det å si at det er speilløst? Kvaliteten står ikke tilbake for DSLR, så at prisen skal være så mye lavere er vel ikke særlig realistisk? (selv om man sparer pengene til akkurat speilmekanismen) AtW 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Ok, da bommet jeg ikke, rundt 10-11.000,- med objektiv. Rimelig stiv pris for et speilløst er min mening, men jeg vet ikke hvordan prisutviklingen over tid pleier være for panasonic (eller om de er fremdeles på banen om 5-10 år - leste et sted at de slet og at kamera-avdelingen hadde en viss kniv på strupen, hvor mye hold det er i de utsagnene aner ikke jeg) Tor Prisen vil gå noe ned etterhvert, men er ikke noe verre enn det f.eks. Canon forlanger for 70D for tiden. Kvalitet måles ikke i kubikk-cm. 1 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Størrelsesmessig, så er den et sted mellom EOS M og Fuji X-E1. Bortimot perfekt i mine øyne. Høres ok ut, antagelig er det grepet som lurer meg litt der. Tor Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Lover godt for filmfolket - så får sikkert neste generasjon GHx bildestabilisering i huset - så man både får super bildekvalitet på video og bildestabilisering med gammel optikk... 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Lover godt for filmfolket - så får sikkert neste generasjon GHx bildestabilisering i huset - så man både får super bildekvalitet på video og bildestabilisering med gammel optikk... Bare det ikke høres ut som man har en gjeng sinte veps i nærheten da ved bruk av intern mic. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Veldig lyst på dette kameraet, har alt jeg ser etter. På tide å legge vekk kompaktkameraet (LX3), men for øyeblikket alt for dyrt for lommeboka. Men fremtiden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg