ehauger Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Lumix GX7 skal ta fotografen tilbake til tidligere fototradisjoner.Panasonic lanserer nytt systemkamera Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Har du vært på pressekonferanse og fått klå på en fysisk versjon? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det lover bra. Pent var det også. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Ja dette var virkelig spannede. Lite og lekkert , innebygget søker , WIFI og interessant bildebrikke. Hvis det blir så bra som det virker på papiret, prisen blir behagelig og ikke Canon slipper en ny EOS-M snart , så kan jeg handle Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Har du vært på pressekonferanse og fått klå på en fysisk versjon? Her har det bare vært pressemelding og hasteskriving, dessverre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Her har det bare vært pressemelding og hasteskriving, dessverre. Bummer - hadde håpet på en liten beskrivelse av hvordan den faktisk føles i hånda osv. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 For en som har sittet på gjerdet mht. OM-D`n så er det godt mulig at det nettopp er GX7 som blir å foretrekke. Har sansen for utseendet, som ligner fælt mye på gode gamle DMC-L1: http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.dpreview.com/reviews/PanasonicDMCL1/Images/frontview.jpg&imgrefurl=http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcl1&h=960&w=1280&sz=156&tbnid=IyyRv9koVIM-OM:&tbnh=96&tbnw=128&prev=/search%3Fq%3DDMC-L1%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=DMC-L1&usg=__Sn-B7VDxKbJTy_LtKbgfpUli7uY=&docid=UzeeW_xAFkkmZM&sa=X&ei=81v6UdeFLcmQ4gSI04GgAg&ved=0CCwQ9QEwAA&dur=224 Det blir vel hvordan den er å "holde i" som kanskje blir avgjørende. Størrelsen er det ikke noe å si på ihvertfall: http://camerasize.com/compare/#472,289 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Usedvanlig lekkert! Jeg likte godt at de hadde fått inn søker i en så kompakt kropp. Innebygget stabilisator er også et kjempepluss. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg har sittet på gjerdet når det gjelder GX1, OM-D, GH3 og E-P5 ... E-P5 ble en het kandidat når den kom; men jeg foretrekker innebygget søker; så hvis sensoren er like god som Olympus sin, så blir valget lett. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Flott at Panasonic fortsetter å lage "kompakte" kameraer for m43 med et tiltalende utseende. Får håpe at kameraet ikke føles ut som en plastleke, og reimfestet på høyre side er dessverre totalt malplassert. Kameraet er vel utstyrt med mekanisk og ikke optisk bildestabilisering? Lenke til kommentar
ingemartin Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg har sittet på gjerdet når det gjelder GX1, OM-D, GH3 og E-P5 ...E-P5 ble en het kandidat når den kom; men jeg foretrekker innebygget søker; så hvis sensoren er like god som Olympus sin, så blir valget lett. Dei få bilde eksemlene eg har det til no, kan det sjå ut til at det er denn beste FT bildebriken til no, det som også Panasonic skal ha kreditt for er at dei også har ein innebygget søker som er tilt bar på eit system kamera. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Dette kameraet høres veldig fristende ut, hvis sensoren er så bra som Panasonic påstår så er det godt mulig jeg går tilbake til mft igjen(vel har jo en GF2 som ekstrakamera enda da). Jeg skal avvente test av kameraet. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Kameraet er vel utstyrt med mekanisk og ikke optisk bildestabilisering? Jeg stussa også over dette, men ifølge pressemeldingen så er den optisk (o.i.s.). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Ikke noe revolusjonerende nyheter (kanskje utenom stille-modusen, som er er kul), men endelig stabilisering i hus for pana, og det virker som ett kamera "uten feil", det beste pana har levert til mFT ser det ut som. AtW Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg stussa også over dette, men ifølge pressemeldingen så er den optisk (o.i.s.). Det er nok en skrivefeil/misforståelse. 14-42mm objektivet, det har O.I.S - så er det vel en mekanisk sak i huset. ... Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Interessant løsning for søkeren, men jeg får ikke helt tak på størrelsen til kameraet, på meg virker det rimelig stort til speilløst å være? Ser man bort fra søkerløsningen; hva skiller dette fra tilsvarende speilløse? Panasonic er vel heller ikke kjent for å være moderate i prissettingen så noen tips om prisnivået? Selv tror jeg at man havner over 10.000,- med kitobjektiv. Tor Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Jeg tillater meg å linke : http://www.japanphoto.no/search/gx7 Endret 1. august 2013 av Thor Håkonsen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Interessant løsning for søkeren, men jeg får ikke helt tak på størrelsen til kameraet, på meg virker det rimelig stort til speilløst å være? Ser man bort fra søkerløsningen; hva skiller dette fra tilsvarende speilløse? Panasonic er vel heller ikke kjent for å være moderate i prissettingen så noen tips om prisnivået? Selv tror jeg at man havner over 10.000,- med kitobjektiv. Tor Størrelsesmessig, så er den et sted mellom EOS M og Fuji X-E1. Bortimot perfekt i mine øyne. 1 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Det er nok en skrivefeil/misforståelse. 14-42mm objektivet, det har O.I.S - så er det vel en mekanisk sak i huset. ... Det ser ikke sånn ut. Jeg tillater meg å sitere (rimelig mye) fra den internasjonale Lumix-siden: Panasonic has been integrating POWER O.I.S. / MEGA O.I.S. (Optical Image Stabilizer) in the digital interchangeable lenses to suppress blur caused by hand-shake. To further enhance usability, the DMC-GX7 incorporates Optical Image Stabilizer in the camera body which works as effectively as the MEGA O.I.S. for the first time in LUMIX DSLM cameras. Not only the digital interchangeable lenses without image stabilizer but also classic lenses can be mounted to enjoy blur-free photography. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Huff da, nå skjelver lommeboka Tror nok dog jeg må vente til den blir litt billigere, og så kanskje selge G3'en til fattern På en annen side, så må nesten Olympus svare på dette her - digger at det er to konkurerende fabrikanter som benytter samme fatning Er bildestabilisatoren en "brikkeflytter" ala Olympus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg