Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Overopphetning GPU, Kunshan W870C

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Kunshan W870C med ATI Mobility HD5870, som slår seg av under load pga varme.

Det er ny laptop for meg, men kompisen min kjøpte den for et par år siden. Han har klaget på at dette skjedde under gaming, men det funket når han kjøpte Cooler Master stand med vifter. Jeg har denne standen også nå, men problemet er verre enn noen gang allikevel.

Jeg gjorde basic greier i går, ny goop, fjernet støv, sjekket at vifte gikk som den skulle. Det hjalp litt, doblet omtrent tiden det tar fra man starter opp Skyrim til shut down (30min til 1 time). Legger med temperatur-logg fra GPU-Z, 1 time idle og så 1 time load. Jeg har logg fra CPU i samme periode også, men er ikke så interessant, idler på rett over 40 og peaker på 60-62 grader.

GPU-Z Sensor Log.txt

Er denne GPU'en i dette chassiset med den medfølgende kjøleløsningen rett og slett en dårlig kombinasjon, eller har jeg oversett noe? Noen tips i riktig retning? Kan investere noen kroner i bedre kjøleløsning hvis jeg finner det til salgs.

Specs:

Multicom Kunshan W870C

Mobility HD5870

I7 820QM

8GB RAM

Win 7 64-bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje en noe jalla løsning, men hva med å fjerne plastdekslet under laptopen slik at all innmaten blir bedre eksponert for kjølestanden?

Det er kanskje upraktisk om du pleier å drasse med laptopen rundt, men brukes den stort sett på et skrivebord så kan det jo fungere?

Selv hadde jeg en gammel Fujitsu Siemens stasjonær for over 10 år siden som slet med overoppheting. Dette løste jeg ved å fjerne sidedekslet på kabinettet og ved å rette en bordvifte mot GPU og CPU. :p

Endret av pmLai
Lenke til kommentar

Jeg tok av plastdeksel ja, litt ghetto-løsning, men det hjalp bare litt.

Men, jeg byttet goop igjen, er lenge siden jeg drevet med sånt og tenkte jeg kanskje hadde lagt på alt for mye. Det var ikke så ille, men jeg oppdaget at jeg kunne bøye de metallbitene skruehullene er i. Så med litt mer trykk mellom kjøler og GPU peaker temperaturen på 79 grader! :)

Så jeg hadde oversett noe, haha. Nå er det bare velstand og kos.

Lenke til kommentar

Aah, 2,5 timer så kokte strømforsyningen, haha. Ingen sikringer gikk, men den bare sluknet, og den smeltet litt.

Tror jeg må ha strømforsyningen på cooler masteren, og laptop rett på bordet fra nå av. Skal ikke være så lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...