klaira Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Alle har vell hørt at om man skal legge på seg så skal man spise ordentlig mat og ikke noe junkfood og sånn, men så har mamma bedt meg ut på kino og mcdonalds i kveld, kan jo bare spørre om vi kan spise et annet sted, men er egentlig veldig glad i mcdonald's mat, men siden jeg holder på med å legge på meg er det kanskje litt dumt å spise der siden alle sier man liksom skal spise sunn og ordentlig mat når man skal opp i vekt, eller? Hva er deres mening? For jeg føler det liksom blir litt feil å nekte seg litt usunn mat når man faktisk skal legge på seg og ikke slanke seg men ettersom hva alle andre sier så er jeg litt usikker.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 En gang i blandt er det vel ok med noe usunn man? Lenke til kommentar
klaira Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 En gang i blandt er det vel ok med noe usunn man? Spist en del på mc i det siste, da, eller blir sånn ca 1-2 ganger i måneden men lurer på om jeg bør slutte med det kanskje.. Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det har lite å si hvor du får kaloriene dine fra når, så lenge du får i deg nok proteiner og fett. Men tenk litt på helsen også, ikke spis på mcdolands for ofte Lenke til kommentar
klaira Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Det har lite å si hvor du får kaloriene dine fra når, så lenge du får i deg nok proteiner og fett. Men tenk litt på helsen også, ikke spis på mcdolands for ofte Så om jeg har spist det en gang forrige måned og skal spise det enda en gang denne, burde jeg droppe det i dag, da? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Helsehysteriet tar helt av for tiden, at dere gidder! 3 Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Så om jeg har spist det en gang forrige måned og skal spise det enda en gang denne, burde jeg droppe det i dag, da? En gang i måneden har ingenting å si. Spis i vei. Lenke til kommentar
klaira Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) En gang i måneden har ingenting å si. Spis i vei. ok, men blir 2 ganger denne måneden...^^ Endret 1. august 2013 av klaira Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Tror du skal klare deg helt greit uten å dø av fedme. Om du så hadde spist der en gang i uka, går det veldig bra så lenge du lever sunt resten av uka. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det er ikke maten på McDonalds som er problemet her, men bekymringene for det. Spis i vei 2 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Kan spise det hver dag hvis du vil, kommer ann på altfor mye annet enn selve maten Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg spiste mcdonalds rundt 20 ganger på 2 uker uten å merke noe forskjell i helse eller vekt. Jeg fikk dog i meg en god del annen ordentlig mat imellom. Det kan ikke være noe problem med 2 ganger i måneden. Dette var ikke prøveprosjekt ellerno Bare at leiligheten i Hong Kong lå 50meter unna og det var ikke mye annet som frista Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 ok, men blir 2 ganger denne måneden...^^ 2 måltid på McDonald's representerer kanskje 2% av inntaket ditt i løpet av ein månad, så det er neppe avgjerande i forhold til vekt. Det er ikkje noko automatikk i at ein legg på seg feitt av å ete på McDonald's, men sidan maten har høgt næringsinnhald i forhold til mengde, samt er noko mange synest er godt, så er sjansen større for at ein har eit for høgt inntak. Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Kan spise det hver dag hvis du vil, kommer ann på altfor mye annet enn selve maten Vil ikke anbefale dette. Du vil sannsynligvis få et underskudd av et godt utvalg vitaminer og mineraler hvis du lar mcdonaldsmat stå for en såpass stor andel av kostholdet ditt. Problemet med mcdonalds-mat er ikke så mye hva det inneholder (dog det inneholder en del mettet fett, som man ikke bør få for mye av), men snarere for hva det ikke inneholder, blant annet vitaminer og mineraler. Dårlig ernæring fører til at kroppen sier ifra, at den trenger mer. Dette kan føre til at man legger på seg hvis man ikke er forsiktig og holder styr på hva man putter i seg. Samtidig har maten høy kaloritetthet, så metthetsfølelsen er ingen god guide for hvor mye du trenger heller. Endret 1. august 2013 av McDuck_ Lenke til kommentar
Zeeza Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Selv når man jobber med vekt og kosthold er det greit å unne seg litt godsaker i blant, i form av hva man vil igrunn, bare for psyken sin del.. bare det ikke blir for mye så er det sikkert nesten "sunt".. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 3 cheeseburgere til 30,- på mc'n er 900kcal. Tror ikke det finnes lettere kalorier enn det. Lenke til kommentar
klaira Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Vil ikke anbefale dette. Du vil sannsynligvis få et underskudd av et godt utvalg vitaminer og mineraler hvis du lar mcdonaldsmat stå for en såpass stor andel av kostholdet ditt. Problemet med mcdonalds-mat er ikke så mye hva det inneholder (dog det inneholder en del mettet fett, som man ikke bør få for mye av), men snarere for hva det ikke inneholder, blant annet vitaminer og mineraler. Dårlig ernæring fører til at kroppen sier ifra, at den trenger mer. Dette kan føre til at man legger på seg hvis man ikke er forsiktig og holder styr på hva man putter i seg. Samtidig har maten høy kaloritetthet, så metthetsfølelsen er ingen god guide for hvor mye du trenger heller. Men det er jo meningen at jeg skal legge på meg..? Skjønner at det ikke er mye vitaminer osv i det, så har ikke tenkt til å leve på det hver dag, men når man skal legge på seg er det jo bare bra at maten har lite metthet men mye kcal, for da orker man jo enda mer. Takk for mange svar! Endret 2. august 2013 av klaira Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Men det er jo meningen at jeg skal legge på meg..? Skjønner at det ikke er mye vitaminer osv i det, så har ikke tenkt til å leve på det hver dag, men når man skal legge på seg er det jo bare bra at maten har lite metthet men mye kcal, for da orker man jo enda mer. Takk for mange svar! Jeg tok utgangspunkt i å spise det hver dag i mitt innlegg. Hovedfaktoren er hvor stor del av ditt totale kosthold mcdonaldsmat utgjør. Når man trener mer, så forbrenner man ikke bare flere kalorier, men forbruker også flere vitaminer og mineraler. Proteinene man får i seg er heller ikke av særlig god kvalitet. Det er ingen unnskyldning å spise mcdonaldsmat hver dag selv om man skal opp i vekt. Lenke til kommentar
klaira Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Jeg tok utgangspunkt i å spise det hver dag i mitt innlegg. Hovedfaktoren er hvor stor del av ditt totale kosthold mcdonaldsmat utgjør. Når man trener mer, så forbrenner man ikke bare flere kalorier, men forbruker også flere vitaminer og mineraler. Proteinene man får i seg er heller ikke av særlig god kvalitet. Det er ingen unnskyldning å spise mcdonaldsmat hver dag selv om man skal opp i vekt. Jeg spiser det ikke hver dag da, blir som sagt rundt 1-4 ganger i måneden. Men det kan vell ikke skade håper jeg. Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg spiser det ikke hver dag da, blir som sagt rundt 1-4 ganger i måneden. Men det kan vell ikke skade håper jeg. jeg svarte på korporal kranium sitt innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå