Gå til innhold

Beholde eller selge spill når man er ferdig med de

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri solgt noen av spillene mine, og har heller ingen planer om å gjøre det. Er ytterst få spill jeg ikke har spilt gjennom flere ganger, og kunne derfor aldri tenkt meg å selge noen av dem. Hjelper ikke akkurat mye at man får en slikk og ingenting igjen for dem.

Lenke til kommentar

Du tjener ikke på det i det hele tatt, som regel så får man ikke igjen halvparten av verdien engang. med tanke på gamestop der er det ran å selge spill de selger det for dobbelt de betaler deg for de, og som regel er det en liten sum for penger du får. Bedre å bare beholde dem. Man vet aldri når man vill spille noe igjen

Endret av Demon_Hunter
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har alltid vært en person som kjøper mange konsoller og mange spill, og beholder de nesten uten unntak for alltid.

Nylig har jeg begynt å lure litt på hvorfor jeg har denne bastante policyen. For det første, jeg spiller aldri spill om igjen. Aldri. For det andre, samlemanien er helt vekke. Jeg vil ikke ha flere spill i hylla, den er allerede stappfull, og jeg har gått over til å kjøpe en del spill digitalt. (På PC kjøper jeg bare digitalt)

Dette synes jeg er et tema som er verdt å diskutere. Selger dere spill videre etter at dere er ferdige med de? Venter dere kanskje til det er et spill dere ikke har råd til, og bytter inn gamle spill for å få råd? Da får dere vel en del mindre for spillet.

Litt av grunnen til at jeg fortsatt er litt imot innbytte er at jeg mistenker at Gamestop og lignende flår oss. Hvor mye får du for et nesten flunka nytt spill egentlig? 200 kr kanskje? Og så selger de det sikkert for 499.

Finnes det bedre ordninger? Selge brukt selv er jo en mulighet, men også veldig mye styr.

De kan gi opp mot 400,- eller mer hvis du bruker de riktige kampanjene.

Jeg selger spill. De fleste på Gamestop. Jeg gidder ikke ha ting liggende å rote/fylle hyller som jeg aldri kommer til å bruke igjen.

Samtidig kjøper jeg aldri spill som koster mer enn 200,- , de fleste mindre enn 100,-. Så jeg taper ikke så mye på det. I endel tilfeller kan man tjene på det. Tradein- credit går stort sett mot Steam- kort o.l. Kjøper sjelden spill i fysiske butikker siden det stort sett er alt for dyrt.

Privat salg gidder jeg ikke. For mye styr. Lettere å stikke innom nærmeste brukthandler når jeg først skal på butikken/til byen/e.l.

Lenke til kommentar

30% ekstra mot Steam- kreditt skjedde f.eks uka før Steamsalget begynte.

Ellers har de ofte sånne "brukt- poser" der du øker verdien med 20%.

Hvis man pleier å kjøpe spill nye for å blåse gjennom de innen et par uker (og ikke spille de igjen) kan man da få opp mot 400,- for spillet sitt, bruke disse på preorder av neste spill (og da ofte få 100,- rabatt) og da i praksis betale 100,- til 200,- for spilla.

Mulig det ikke er sånn lengre da jeg har slutta å kjøpe nyutgitte spill.

I tillegg har de jo disse kundekorta som automatisk gir endel ekstra verdi på innbytter

Sen edit: "... har slutta å kjøpe nyutgitte spill"

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Byttet tidligere brukte spill via GameStop, men fant ut at man kom ut med en dårlig deal.

Fant heller ingen gode alternativer til bytting online, så jeg har forsøkt med å lage en bytteportal (spilltorget.bcs-it.no).

Men der er jeg avhengig av at flere registrerer seg med spill. Uansett et tiltak som forhåpentligvis flere enn jeg kan få glede av.

Kom gjerne med konstruktive tilbakemeldinger om tjenesten har livets rett eller ikke :D

Lenke til kommentar

Jeg liker å samle på spillene jeg kjøper. Det blir jo ikke mange av de løst lenger da jeg kjøper mest på internett. Den eneste gangen jeg har solgt spill var da jeg vant et par spill jeg ikke var interressert i. Da var det til Gamestop men fikk nesten ingenting for de.

Lenke til kommentar

Har tidligere solgt ett her og ett der. Men spiller mest på PC. Når PS4 kommer, tenker jeg å kjøpe en del til den, og selge så snart jeg er ferdig med dem. Så kanskje en uke etter release eller noe. Burde iallefall få for halv pris på finn eller noe. Kanskje selv gamezone/stop gir litt for relativt nye spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...