Gå til innhold

Beholde eller selge spill når man er ferdig med de

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har alltid vært en person som kjøper mange konsoller og mange spill, og beholder de nesten uten unntak for alltid.

Nylig har jeg begynt å lure litt på hvorfor jeg har denne bastante policyen. For det første, jeg spiller aldri spill om igjen. Aldri. For det andre, samlemanien er helt vekke. Jeg vil ikke ha flere spill i hylla, den er allerede stappfull, og jeg har gått over til å kjøpe en del spill digitalt. (På PC kjøper jeg bare digitalt)

Dette synes jeg er et tema som er verdt å diskutere. Selger dere spill videre etter at dere er ferdige med de? Venter dere kanskje til det er et spill dere ikke har råd til, og bytter inn gamle spill for å få råd? Da får dere vel en del mindre for spillet.

Litt av grunnen til at jeg fortsatt er litt imot innbytte er at jeg mistenker at Gamestop og lignende flår oss. Hvor mye får du for et nesten flunka nytt spill egentlig? 200 kr kanskje? Og så selger de det sikkert for 499.

Finnes det bedre ordninger? Selge brukt selv er jo en mulighet, men også veldig mye styr.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye får du for et nesten flunka nytt spill egentlig? 200 kr kanskje? Og så selger de det sikkert for 499. Finnes det bedre ordninger? Selge brukt selv er jo en mulighet, men også veldig mye styr.

Aner ikke, men hvem vil i dag betale 499 for et brukt spill når, når nye spill stort sett ligger på 399 hvis man kjøper det i norge. Enda billigere via utenlandske netttbutikker. Tror nok du får enda mindre i innbytte siden butikken skal ha nok inntjening på det til å dekke ulike kostnader.

Lenke til kommentar

GameStop er håpløse, men det må jo være folk som kjøper greiene, ellers hadde de priset dem lavere.

Jeg selger aldri spill, men så kjøper jeg stort sett aldri titler jeg ikke kunne tenke meg å spille om igjen en eller annen dag.

Lenke til kommentar

Jeg selger aldri spill, men så kjøper jeg stort sett aldri titler jeg ikke kunne tenke meg å spille om igjen en eller annen dag.

Interessant. Jeg tror vi er litt forskjellige. Jeg kjøper selv bare gode spill, som jeg vet jeg kommer til å like svært godt. Men likevel spiller jeg ikke gjennom spill to ganger. Det skjer ikke rett og slett. Selv det beste spillet jeg har spilt denne generasjonen (Witcher 2) har jeg ikke spilt gjennom to ganger ennå, selv om det faktisk er et spill som har nok av insentiver for en gjennomkjøring nummer to)

Tidligere har jeg nok beholdt spillene i tilfelle jeg har lyst å spille det på nytt senere. Men jeg har aldri gjort det.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Mange faktorer som spiller inn her. Eksempel: Kona hadde nok fått sjokk hvis jeg hadde beholdt alt, eller i nærheten av alt. Pluss at det tar mye plass. Er nok enklere for ungkarer å komme unna med dette. En annen ting er at det blir en ganske billig hobby hvis man tar seg bryet med å selge på egenhånd.

Men de siste par åra har det nesten kun gått i digitale utgivelser.

Lenke til kommentar

Morsom du! ;)

Eneste måten jeg har kvittet meg med spill før er å gi de bort,

og da kun spill jeg har flere enn 1 av.

Spiller gamle klassikere som FFVII-X om igjen innimellom,

hender tilogmed at jeg drar fram PS1 (Chippa! :w00t:) og PS2 til formålet.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Jeg gjetter at du selger unna de du ikke har planer om å spille igjen?

Selv beholder jeg de jeg kjøper, men de gjemmes unna på kontoret mitt. Jeg har bare solgt ett spill, Theme park DS. Det gjorde nesten vondt å spille.

Vet ikke om det var rettet til meg, men jeg selger aldri spill. Vurderer å begynne med det, da jeg egentlig ikke føler det er noen logiske grunner for meg å beholde spillene.

Lenke til kommentar

Personlig så kvitter jeg med ting jeg ikke bruker, uansett hva det måtte være. Dem spillene jeg tar vare på er spill som jeg synes har vært ekstremt bra. Alt annet går til Gamestop når jeg ser dem har inbytte kampanjer som fks 30% mer for innbytte spill om en velger Steam kort.

Om jeg skulle ta vare på alt av filmer og spill jeg hadde kjøpt så hadde det tatt helt av her, det hadde blitt galskap rett og slett.

Digitalt er veien å gå og fremtiden.

Lenke til kommentar

Har mistet litt av samlemanien min også. Har aldri solgt et spill, men det er sikkert noen jeg kunne kvittet meg med pga lite affeksjonsverdi etc.

Kanskje jeg burde gitt bort noe til den inngifta slekta i filippinene.

Har en 60GB Playstation 3 (første gen), Xbox 360 Elite og Wii (har WiiU som er i bruk) som ikke blir brukt lengre. Kanskje det er like greit å sende av gårde. De har liksom ikke samme verdi for meg som NES ~ N64 (og t.o.m Gamecube) har.

Ikke minst så er det jo en ny PS og Xbox på vei, ikke at jeg kommer til å løpe&kjøpe med det første.

PS3 er vel grei å sende siden den er sonefri (bare på spill?). Kanskje litt værre med Xbox360 og Wii, men på en annen side så blir det vel ikke kjøpt noe spill, annet enn det som blir kjøpt og sendt fra Norge. :wee:

På film fronten så har jeg en liten samling. Prøver å ta vare på de gode/spesielle filmene. Sikkert mye junk som jeg kunne vært uten også.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Jeg har tatt vare på de fleste spillene mine over lengre perioder, men når de har stått en 5-10 år ender de som oftest på dynga. Har angret meg flere ganger over alle de klassiske PC-spillene jeg har kastet.

Så det jeg har lært meg er å heller bytte inn konsollspillene med en gang jeg er ferdige med de, for å få litt tilbake istedet for ingenting. Det å spare på de til de _kanskje_ blir verdt mer orker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Spill(og filmer) pakkes i esker og settes i kjeller, med bare et vagt håp om å se sollys igjen. Kjøper digitalt når jeg kan for å spare kjellerplass.

Når en ny genrasjon med konsoller kommer blir mange spill også gitt bort.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg solgte en del før i tiden, men etter at gamestop/game startet å selge bruktispill og internetthandel ble vanlig, ble det mindre å tjene på bruktsalg. Så jeg har sluttet helt med det. Er det det økonomiske som bekymrer er det usansett mer å spare på å vente og kjøpe spillene på nettet, aller helst i utlandet etter at pirsen faller under 200 kroner. Er bare snakk om noen få måneder mer ventetid.

Gamle spillsamlinger tar dessuten ikke mye plass. Har en kasse på loftet med hele samlingen fra forrige generasjon, godt over 100 spill. Roter ned i der en gang i blant for å spille gamle klassikere om igjen eller for å finne et spill som ikke ble fullført i sin tid.

Lenke til kommentar

Er god for over 730 spill, 29 konsoller og en PC. Jeg tar vare på alt jeg kan få tak i. Ser ingen grunn til å selge det jeg har. Før gjorde jeg det når jeg ikke hadde råd til så mange spill om gangen.

De siste 7 åra har jeg tatt vare på det jeg kan :)

Fysiske og digitale spill er veien for min del.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Som regel når jeg skal spille et eldre spill, som for eksempel nå nylig skulle jeg plukke opp Morrowind GOTY, et spill jeg har på CD, men det var raskere og enklere å bare laste ned hele spillet enn å rote med cd'ene. Det sier vel sitt, alt ligger på nettet, hvis du har kjøpt spillet fra før ser jeg ingen grunn til å ikke gå veien som er enklest og mest praktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...