Nilsen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Har tapt navnestrid ? må endre over hele verden.Microsoft må kvitte seg med «SkyDrive» Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Idiotilusker.. Ser ikke helt hva BSkyB taper på at MS har SkyDrive men... Slutter folk å se på TV om andre lagrer filer hos MS tro..? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Er det bare navnet Microsoft må kvitte seg med, eller må de betale Sky en sum penger i tillegg? Hva tjener Sky på dette? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Ser ikke helt hva BSkyB taper på at MS har SkyDrive men... Besudling av merkenavet deres, forvirring av forbrukerne om hva merkevaren står for og på lang sikt mulig totalt tap av merkevarenavnet de har bygget opp gjennom årtier. Se for deg at Microsoft skydrive blir en flopp og folk assosierer det med en fiasko. Hvem skal i så fall dekke kostnadene med navnebytte og opparbeiding av nytt merkenavn for BSBG? Hvorfor kan ikke bare Microsoft finne opp sitt eget merkenavn i stedet for å stjele andres? Endret 1. august 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hvorfor kan ikke bare Microsoft finne opp sitt eget merkenavn i stedet for å stjele andres? Det er lettere sagt enn gjort. Er en veldig lang prosess om en skal gå gjennom alle selskapene i verden for å finne ut om merkenavnet kan ligne på et annet. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Tenker jeg lager en bedrift som heter S. Så alle bedrifter som skal bruke bokstaven S i produktene sine, blir for likt bedriften min sitt navn, så de må endre navnet. 6 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Så når noe er tidkrevende så forsvarer det merkevaretyveri? 1 Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Idiotien kjenner ingen grenser. Jeg irriterer meg mer over dette enn jeg burde. Endret 1. august 2013 av Stoltenberg 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Så når noe er tidkrevende så forsvarer det merkevaretyveri? Nå er jo "Sky" ett i overkant generelt merkenavn da. Nå er ikke MS noe bedre på det, men vet ikke om jeg synes det er riktig med så bred beskyttelse av så generelle ord. AtW 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg lektroluv Skrevet 1. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2013 Det er jo helt åpenbart at de stjal navnet fra British Sky Broadcasting Group. Jeg tipper det var omtrent slik de kom fram til navnet SkyDrive: "Ok guys, we need a name for our new file hosting service. One of those Cloud services. You know clouds, those things in the SKY. So, a hardDRIVE in the SKY, pretty much. Ok, I can't find a good name out of all that, but you know who has a cool name we can use? British Sky Broadcasting Group. Lets just use "Sky" from that and put "Drive" after it to make it sound cooler. Yeah score!" 10 Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Tja. har ikke så mye sympati til microsoft her. de har jo et merkenavn de allerede kunne ha brukt. Microsoft i forkorta eller orginal form. MS Sky(Drive). Ellers så har de Live navnet. Hadde tjenesten vært kjent som det så har jeg ingen tro på at det hadde blitt stoppet. Lenke til kommentar
Gathor68 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hvorfor kan ikke bare Microsoft finne opp sitt eget merkenavn i stedet for å stjele andres? Har du forsøkt å finne et navn som ingen andre har brukt før og sier noe om hva du driver på med? Jeg synes at både Sky og Drive er så vanlige ord at ingen burde kunne få eierskap til dem. Det burde være fritt for alle som ønsket å bruke dem. BTW tror du at MS har valgt Skydrive pga de kunne lure kundene til Sky ? 3 Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Tapte ikke Microsoft en lignende sak mot en 3djepart på Windows-navnet fordi det var et generelt ord som brukes for mye i språket? Lenge siden, men erindrer vagt en slik historie. Vil påstå ordet Sky er i samme gate. 2 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Husk at dette gjelder et trademark, så Sky må beskytte det for at det ikke skal bli "diluted" og dermed invalidert. De har rett og slett ingen valg. Lenke til kommentar
Andante79 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Dette er latterlig... Da må det være forbud mot å bruke det engelske ordet "sky" og "metro" i enhver sammenheng. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Om ikke lenge får vi vel Sky Drive... Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hørt at Nissan må døpe om SkyLine-ene sine også. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Idiotilusker..Ser ikke helt hva BSkyB taper på at MS har SkyDrive men...Slutter folk å se på TV om andre lagrer filer hos MS tro..? BskyB leverer solide produkter. hvorfor skulle de ønske å bli assosiert med noe middelmådig noe? Lenke til kommentar
GtR Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Tapte ikke Microsoft en lignende sak mot en 3djepart på Windows-navnet fordi det var et generelt ord som brukes for mye i språket? Lenge siden, men erindrer vagt en slik historie.Vil påstå ordet Sky er i samme gate. Tenker du på da Microsoft saksøkte Lindows? http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_vs._Lindows Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg kan lett innrømme at jeg hadde absolutt ingen assosiasjoner med Sky når jeg hørte om Sky Drive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå