Slendrian89 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hei folkens Etter og snuble inn på forumbiten med treningslogger ble jeg så inspirert at jeg skal lage min egen. Litt tørre fakta (01.08.2013) Mann 24 år 108 kilo 1800 mm, uten sokker Maskinist med 5/5 turnus (uker) Stiv som en bjelke Armstyrke som en Tyrannosaurus Rex Kjedelig historie! Har trent av/på siden 2009, men har undervurdert loggføring, kosthold og ikke minst rutiner. En annen veldig vesentlig faktor er at jeg har rotet meg bort i alt mulig av forum og artikler om kosthold, og har gjerne prøvd å kombinere alle samtidig. Resultater har vært fraværende og motivasjon varierende som Thundercoasteren på Tusenfryd. Prøvd RYP, crossfit, boksing (1,5 år), fellestimer på friskhuset. Ja you name it. Den beste progresjonen jeg hadde var kombinasjon av boksing og RYP. Men beinharde dager på skolen med særoppgave satte en brå avslutning på hele den biten. Nådestøtet ble satt når jeg ble henvist til lege med store smerter i halebeinet. Tvilling (Sacral syste)-operasjon nummer 5 var et faktum. Lite motivasjon, mye alkohol og generelt liten fysisk aktivitet utenom jobb satte meg i mitt livs verste form i fjor høst. Vekten viste 119 kilo, og hvilepuls eksisterte kun når jeg sov. Prøvde på ny med trening, men i februar meldte tvillingen sin ankomst igjen. Denne gangen tok jeg kontakt med et privatsykehus og fikk henvisning til en lege som var spesialist på området. Operasjonen ble rett etter påske og nå var jeg stormende klar til å starte treningen igjen. Nå tenker dere sikkert, kan det være mer? Ja det kan det. Tannpine av en annen verden skulle sette en stopper for treninga mi forrige tur. Den ødela 3 uker av frituren min, men jeg reiste ombord med godt mot og kroppsvekt på 110 kilo. Hva skal være annerledes DENNE gangen? Jeg har fått en ny arbeidskollega som har trent aktivt lenge, og har gitt meg svar på mange av spørsmålene mine knyttet til nettopp dette med kost og treningsform som passer meg. Hadde mest lyst til å trene SL5x5, men manglende utstyr i gymmen ombord og mangel på tilgang hjemme gjør at jeg måtte gå for noe annet. Derfor ble det investert i en kettlebell på 16 kilo. Allerede før jeg hadde fått den ombord hatet jeg denne stålklumpen, da jeg måtte drasse den 4 kilometer og 6 dekk (etasjer) for å få den "hjem"! Vi har satt opp et program som baserer seg på å lære øvelsene i tillegg til å bygge litt basisstyrke og kondisjon før jeg får begynne og trene med vekter. Treningsprogrammet Økt A Face-to-wall squat Tøyeøvelse (Mobilitet i hofter og skuldre) Push-ups Crunches Skulderpress (Bodyweight) Dørpress (Stå i ei dør og press mot dørkarm. Latissimus dorsi?!) Økt B Box Squat (Sett deg på en stol og røys deg fort opp igjen) Getups (7 trinns øvelse) Planke Sideplanke Push-ups smalt grep Bicepscurl med kettlebell Disse to trenes annen hver gang, mandag, onsdag og fredag. Tirsdag, torsdag og lørdag trener jeg gerilja cardio, mens søndag er hviledag. Utfordringer Jeg går nattevakt ombord 0000-1200. Med faste måltider 0000, 0600 og 1200. Maten blir servert, så man vet lite om mengden fludium de har brukt for å lage dette. Alt er marinert, fritert, i sauser etc. Så det blir et kosthold basert på "best of the worst". Men jeg klarer å basere et kosthold stortsett på kjøtt og grønnsaker mens jeg er på jobb. Har ikke mulighet til å lage meg mat annet en brødskiver eller frokostblanding. Sistnevnte er bare sukker, så det er ikke et tema. Sjøgang. Båten er på sjøen og vil bevege seg, noe som kan gi deg store overraskelser midt i en øvelse. Mine mål Bli kjent med kroppen min Få markerte muskler 90 kilo til jul? Denne er bestilt og ligger hjemme og venter på meg http://www.dragondoor.com/shop-by-department/books/b33/ Lenke til kommentar
Slendrian89 Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Etter jobb i går ble det en runde på tredemølla. Prøver å ha konstant økning på hastigheten både på oppvarmingen og løpeintervallene. I begynnelsen av turen "løp" jeg på 10 m/s, mens i går fikk jeg 12,2 m/s. Varmet også opp skuldre og armer og tøyde godt ut etterpå. Håper jeg klarer og mjukne litt mer opp etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå