Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg ikke helt bra - Lege.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har gått en stund nå og ikke følt meg helt toppers. Jeg er veldig slapp i forhold til det jeg pleide å være, jeg har milde konsentrasjonsvansker, svake synsvansker og noe tyngre pust som holder meg våken til langt på morningen siden jeg våkner i panikk med en gang jeg sovner.

Jeg får også en følelse av å holde på å besvime midt på dagen, helst etter et måltid.

Det rare er at jeg vanligvis føler meg helt fin i løpet av en dag (med unntak av tilfeldige svimlinger)

Har også noe redusert sex lyst og ingen motivasjon til å gjøre annet enn å jobbe / slappe av på sofaen / sitte ved PCen.

Jeg bestemte meg nettopp for å få unnagjort en time hos legen siden dette er fryktelig plagsomt og slitsomt i lengden.

Det jeg i bunn og grunn vil ha hjelp til her er å vite hva jeg burde få sjekket hos legen?

Blodtrykk? Lytte på hjerte?

Hva mer?

(Er klar over at legen mest sannsynlig vet mer enn meg / kanskje dere om hva som burde sjekkes men har på følelsen av at de ikke tror personer under 25 faktisk blir syk. Har to tidligere erfaringer med nokså alvorlig sykdom hvor legene ikke har trodd meg så det har gått for lang tid før riktig behandling.)

Setter pris på svar!

Anonym poster: 25c07da895730532beae6b196ecd079c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vel, legen min oppdaget høyt blodtrykk på meg i en alder av 19 år.

Så i så tilfellet har du en veldig dårlig lege :p

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at en som pasient kan oppsøke legen med en selvdiagnostiseringsteori og så bestille en rekke prøver/undersøkelser.

Din oppgave som pasient er som Extrat* sier; presenter dine plager slik de fremstår. En god lege vet da hva det er behov for å få undersøkt. Du kan gjerne ha en teori om hva du selv tror er galt (noen ganger spør legen om det selv), men legen har rettinglinjer å forholde seg til. Husk også at medisin ikke er en eksakt vitenskap. Det vi vet, vet vi gjennom prøve-feile metoder. Således vil det fremdeles idag oppstå aha-opplevelser og/eller at man ikke med engang kan fange opp hva som er galt. I tillegg kommer det faktum at fastlegen er en viktig portvakt mot bruk av skattebetalernes penger i det grisedyre helsevesendet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...