ehauger Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Ryktebørsen tror at Sigma byr opp til priskrig på fullformatobjektiv.Lyst på lyssterk normalzoom? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 En ting er å slippe inn mere lys, en annen ting er hvordan den optiske kvaliteten blir på f/2.0. Blir det værtettet også? Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Skarpheten er jeg ikke så bekymret for etter å ha sett hva Sigma har fått til med 35mm f1,4 og 18-35mm f1,8. Men som du sier , får den værtetting og ikke minst stabilisator. Dette er det i dag bare Tamron som har fått til. Uansett er det spennende hva tredjepartsprodusentene presterer i dag. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Interessant. Spesielt med tanke på å presse Canon og Nikon til å finne opp nye ting. I tillegg til at konkurranse er godt for prisnivået. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 f/2.0 er ikke dumt. Men det blir fort et tungt objektiv er jeg redd ... Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 "Dette betyr et helt stopp bedre lysstyrke enn hva for eksempel Canon og Nikon kan vise til." Jeg tror neppe at min 24-70 f2.8 L USM hadde havnet på hyllen allikevel. Blender betyr mye ja, men ikke alt. Fokusmotor, værtetting, byggekvalitet, , 4 trinns bildestabilisering, kromatiske abberasjoner, MFT, osv. En grunn til optikken koster rundt 15-20 høvdinger... Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 For å ikke snakke om nyeste coatingen til Canon, den er jo helt fantastisk.. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg har selv vurdert å kjøpe et objektiv a la 24-70, foreløpig så har jeg 24-105 4L. Det er veldig anvendelig, lett og har bildestabilisator, men jeg har nesten alltid med meg 70-200 2,8 uansett, så kanskje en lyssterk 24-70 kunne erstattet 24-105. Foreløpig er 24-70 over dobbelt så dyr som mitt, jeg tror ikke helt jeg kan forsvare den prisen. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) "Dette betyr et helt stopp bedre lysstyrke enn hva for eksempel Canon og Nikon kan vise til." Jeg tror neppe at min 24-70 f2.8 L USM hadde havnet på hyllen allikevel. Blender betyr mye ja, men ikke alt. Fokusmotor, værtetting, byggekvalitet, , 4 trinns bildestabilisering, kromatiske abberasjoner, MFT, osv. En grunn til optikken koster rundt 15-20 høvdinger... Men man trenger ikke betale 15-20K for å få alt det Og det finnes ikke ett 24-70 f2.8 objektiv fra Canon som gir alt dette heller. Kun en produsent tilbyr alt dette ennå og til under 10K : http://www.dpreview....mm-2p8-vc-usd/6 Kan Sigma produsere et lignende objektiv med f2.0 og at på til kan putte en 4 trinns bildestabilisator inn , kan det bli en virkelig slager. Se bare hva Sigma kan få til i det siste: http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma-35mm-f1-4-dg-hsm/5 Endret 1. august 2013 av Helge Bringeland Lenke til kommentar
brk Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Knallbra, dette betyr bedre priser for oss med en lommebok som for det meste er full av støv. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hvis en Sigma fullframe-f/2.0-normalzoom blir selv bare halvparten så god som den nåværende 18-35'en, så skal i alle fall jeg ha meg en. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Kan Sigma produsere et lignende objektiv med f2.0 og at på til kan putte en 4 trinns bildestabilisator inn , kan det bli en virkelig slager. Må ha...den også, så får satse på den NYE versjonen til høstmessepris...og det er jo ikke lenge til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg