razer Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Bildene taler for seg selv stort bilde her og her Tingen var at jeg hadde dårlig plass på rommet, og fannt ut at jeg like godt kunne sette alt inni skapet. Skrudd/teipet på plass (som dere kanskje ser, mye teip, faktisk en hel rull med teip ), mindre elegant, men veldig funksjonelt og gjort på en time Men, hva synes dere da? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Tja, hva skal man si? Den var jo, som du selv sier, ikke akkurat noe glansbilde . Men er det noe særlig plassbesparende da? Jeg mener, du får jo ikke akkurat plass til så mye annet inn i skapet heller. Lenke til kommentar
razer Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Tingen var at jeg ikke fikk plass til det gamle kabinettet inni skapet, så ja, sparte litt plass :wink: Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Det var meget stgy med den teipen , ta og skru alt fast og fjern Q-tec dekselet så kan dette bli bra det og . Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Fjern teipen og q-tec dekselet og rydd opp i ledningene så blir det sikkert bra.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Bildene taler for seg selv .................... Tingen var at jeg hadde dårlig plass på rommet, og fannt ut at jeg like godt kunne sette alt inni skapet. Skrudd/teipet på plass (som dere kanskje ser, mye teip, faktisk en hel rull med teip ), mindre elegant, men veldig funksjonelt og gjort på en time Men, hva synes dere da? hvis jeg var deg så ville jeg ha gjort alt på nytt... og satt en plate foran slik at bare q-dekslet kom til syne... deretter ville jeg har montert hoved kortet og annet... på en vannrett plate.. evt. fått tak i en sånn plate man fester hovedkortet på.... da hadde du spart mye plass og samtidig hadde det blitt en bedre mod.... Lenke til kommentar
EC Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Men forklar meg nå - hva er det som er casemodden her? Hva har du gjort med kabinettet? Har du ikke modifisert kabinettet på noen måte, er det faktisk ikke kvalifisert til casemod... Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Tja.. Er det ikke det å bygge en PC inn i noe også kvalifisert som case-mod? Eksempelvis Fjøslukts og dings' postkasse, Det er jo samme prinsippet, bare at han her har valgt å bygge den inn i et skap istedet. </kverulering> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Tja.. Er det ikke det å bygge en PC inn i noe også kvalifisert som case-mod? Eksempelvis Fjøslukts og dings' postkasse, Det er jo samme prinsippet, bare at han her har valgt å bygge den inn i et skap istedet.</kverulering> kanskje... men vil heller kalle slike "bygg kabinett sjøl" for casebuild elns. Hakket bedre enn casemod Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Fett det der Send bilde og spørsmål til http://www.datadocktorn.nu/index.php Der får du garantert noen tips extra. Slike innlegg montrer opp en sliten nerd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fzIYXMah Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Er det ikke forferdelig tungvint å skrive med hendene oppå skjermen? Lenke til kommentar
EC Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Tja.. Er det ikke det å bygge en PC inn i noe også kvalifisert som case-mod? Eksempelvis Fjøslukts og dings' postkasse, Det er jo samme prinsippet, bare at han her har valgt å bygge den inn i et skap istedet.</kverulering> Jo - det er casemod å bygge en pc inn i en postkasse (selv om casebuild passer bedre). Men å plassere kabinettet inn i et skap eller i en hundekurv for så å kalle det casemod - det er feil bruk av ordet, spør du meg. Etter mine definisjoner har razer ikke gjort noe som kvalifiserer til å kalle dette "casemod". Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Tja.. Er det ikke det å bygge en PC inn i noe også kvalifisert som case-mod? Eksempelvis Fjøslukts og dings' postkasse, Det er jo samme prinsippet, bare at han her har valgt å bygge den inn i et skap istedet.</kverulering> Jo - det er casemod å bygge en pc inn i en postkasse (selv om casebuild passer bedre). Men å plassere kabinettet inn i et skap eller i en hundekurv for så å kalle det casemod - det er feil bruk av ordet, spør du meg. Etter mine definisjoner har razer ikke gjort noe som kvalifiserer til å kalle dette "casemod". Om det er et skap eller en postkasse er vel det samme , eller finnes det casemod politzei som bestemmer hva som er lov og bygge i og ikke ? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Tja.. Er det ikke det å bygge en PC inn i noe også kvalifisert som case-mod? Eksempelvis Fjøslukts og dings' postkasse, Det er jo samme prinsippet, bare at han her har valgt å bygge den inn i et skap istedet.</kverulering> Jo - det er casemod å bygge en pc inn i en postkasse (selv om casebuild passer bedre). Men å plassere kabinettet inn i et skap eller i en hundekurv for så å kalle det casemod - det er feil bruk av ordet, spør du meg. Etter mine definisjoner har razer ikke gjort noe som kvalifiserer til å kalle dette "casemod". So what ? Uansett riktig sted å poste selv om det kanskje ikke er en 100 % casemod etter definisjon. Noen her er så fæle til å henge seg opp i bagateller... Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 (...) å plassere kabinettet inn i et skap eller i en hundekurv for så å kalle det casemod - det er feil bruk av ordet, spør du meg. Så vidt jeg kan se er hardwaren tatt ut av kabinettet og skrudd/teipet() fast i selve skapet. Altså er PCen faktisk bygget inn i skapet, ikke bare "plassert i det". IMO er dette da casemod/build. Lenke til kommentar
razer Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Hmm, var vel egentlig ikke en spesiell casemod nei. Postet den likevel, kommer oppdatering så snart jeg får låne digikam. Da uten all teipen, q-tec dekslet osv + litt ryddigere da (ny hardware også). Skal også gjøre som Jan E. sa, montere den på en vannrett plate, blir vel pent etterhvert det? En grønn katode skader vel heller ikke Vent til neste gang Da kan det kanskje defineres mer som casemod, men jeg må si meg enig at noen henger seg litt opp i dette med definisjonen av casemod. Ferdigkjøpt (m/ vindu & katoder) synes jeg ikke er noen casemod, men vi har hver våres meninger. sådeså. -razer Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Min første tanke var "multimediaskap". En så stilig og en så utført casemod gjort på en så orginal måte skal man lete lenge etter! Oooo, store herre! Lenke til kommentar
razer Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Ja, nå er den ferdig! Ikke helt bra men, får bare laste opp. Store bilder her og her Fikk ikke å tatt bilder med katoder på, men der kan vel tenke for dere hvordan en blå og en grønn katode ser ut Nå skal jeg bare rive ut alt igjen, for å lage et knøttlite alu-kabinett til denne pc'en, og ja, det er en 5,25" diskettstasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå