Gå til innhold

Trenger ny, lett laptop

Anbefalte innlegg

Hei!

Studier startet snart, og tror jeg vil investere i ny laptop. Den jeg har nå er ok, men bråker som et uvær. Det er heller ikke alt som fungerer 100% etter jeg installerte Win8 (den kom med 7).

"Krav":

-Høyoppløst skjerm

-Lett

-Rask til hverdagsbruk

-Kunne kjøre enkle spill (type Source-engine, altså TF2, CS:S)

-Behagelig tastatur.

Fint om den kommer med optisk drev, men ikke et must. Hadde håpt å ikke bruke mer enn 5-6 tusen.

Er veldig ute av PC-verdenen. For noen år siden satt jeg selv og anbefalte PCer til all slags bruk her på forumet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet her, er at det er vanskelig å finne en laptop med full HD samtidig som den gir god ytelse til pris klassen 6000 kr. Da må du enten kjøpe brukt eller bvare samtig er ikke batterilevetiden like god.

F.eks ASUS ASUS UX32VD-R4013H 13" W8 men den har både svak skjermkort og prosessor til prisen.

ASUS S56CB CI5 1.7 8GB/750 + 24 SSD GT740M 15.6" W8 er vel kanskje mere for spilling, selv om oppløsningen er en del lavere på den skjermen.

Lenke til kommentar

Den er nok for dyr, særlig når den kommer uten OS.

Har jeg stilt for strenge krav? Trodde ikke det. Trenger en liten, grei PC med 1600x900 skjerm og OK specs. Burde vel være mulig for 5-6000?

REDIGERER: Endrer kravene. Ønsker en 15,X" med numerisk tastatur, ellers overstående krav med skjerm og ok specs.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Takk for tipset, men som sagt kom jeg på at jeg er avhengig av numpaden.

Hvordan er denne? Ser at den har treig harddisk og uten dedikert skjermkort (har dog gama TF2 på Intel HD4400 før)

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/toshiba-satellitep50-11g/186845.3003/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=186845%2B-%20Toshiba%20Satellite%20P50-11G&utm_campaign=Productfeed

Lenke til kommentar

Ser grei ut den der. Husk at TF2 er mye mer krevende for prosessoren enn for skjermkortet. Men siden du allerede har testet det på HD4400 så er det bare å kjøre på! Mener å huske at man kan bytte ut harddisken med SSD på Toshiba-en.

Lenke til kommentar

Okei. Hovedbruken blir uansett ikke TF2.

Blir hovedsakelig brukt til surfing, film (Netflix) og jobb. Jobber med fjernpålogging, logger meg på jobbens systemer og speiler en PC der. Det er vel mer internett-krevende enn det krever av PCen eller?

Hvordan er Toshiba sånn generelt på levetid og kvalitet? Har en Asus jeg er strålende fornøyd med. De eneste jeg vet at jeg vil holde meg unna er Acer Aspire og HP Pavilion.

Lenke til kommentar

vil anbefale Zenbook UX32VD som ble linket til tidligere, har i5 utgaven selv og har spilt spill som skyrim og bf3 uten store problemer på den. kan også legge med at batteri tiden er fantastisk, jeg brukte den også som skole pc og den levde hele skoledagen++ på kun batteri.

eneste minus for meg var at skjermen var litt liten til å spille på, men du ber jo om en 13" og det at den ikke har numpad, men det er det vel ikke så mange 13" som har.

Lenke til kommentar

Jeg ber om at den skal ha numpad. :p Jeg trenger det til jobb som sagt. Har også funnet ut at 15" kanskje er et must. Og grei skjerm og batteritid og en anstendig pris. Dette er hovedkriteriene.

Gaming kommer langt nede på lista, jeg spiller ikke mye eller ofte, men noen runder TF2 i ny og ne.

Lenke til kommentar

Okei. Hovedbruken blir uansett ikke TF2.

Blir hovedsakelig brukt til surfing, film (Netflix) og jobb. Jobber med fjernpålogging, logger meg på jobbens systemer og speiler en PC der. Det er vel mer internett-krevende enn det krever av PCen eller?

Hvordan er Toshiba sånn generelt på levetid og kvalitet? Har en Asus jeg er strålende fornøyd med. De eneste jeg vet at jeg vil holde meg unna er Acer Aspire og HP Pavilion.

Vet ikke hvilket system jobben din bruker, men har selv prøvd å bruke Splashtop til å streame spill og surfe fra PC-en via iPaden, og det krevde en ganske habil prosessor. Aller viktigste var god internettforbindelse, så ett godt nettverkskort er nok heller ikke så dumt.

Begge Toshiba-ene her i gården har fungert veldig fint, selv om de har blitt flittig brukt og er 4 år gamle. Eneste problemet var at nettverkskortet røk på den ene. Har også veldig gode erfaringer med ASUS sine maskiner, og de holder nok litt høyere kvalitet enn Toshiba.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet logger jeg inn på serveren, som vel kjører Windows bare. Åpner ikke i noe program eller noe, men logger inn på en nettside som er hosta på serveren på jobb - som igjen spytter opp jobb-PCen på fullskjerm (som om det var den jeg skulle brukt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...