Gå til innhold

Stuff med krystaller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ble bra Roar. Fine virkninger skyggene skaper og gir dybde følelse. Skulle gjerne sett dette tatt med din Sigma 150 mm som jeg tror du har, men da må du vel nærmere.

Nei, jeg må faktisk lenger unna for canonen jeg har brukt her har en nærgrense på 0,7 meter - Sigmaen over det dobbelte og det går ikke på min balkong hvor dette er eksponert. Derfor ble det denne.

Roar

Lenke til kommentar
Dette ble bra Roar. Fine virkninger skyggene skaper og gir dybde følelse. Skulle gjerne sett dette tatt med din Sigma 150 mm som jeg tror du har, men da må du vel nærmere.
Nei, jeg må faktisk lenger unna for canonen jeg har brukt her har en nærgrense på 0,7 meter - Sigmaen over det dobbelte og det går ikke på min balkong hvor dette er eksponert. Derfor ble det denne.Roar

Hm..Jeg har Sigma 150mm 1.2,8 Apo Macro DG HSM og den har en nærgrense på 0,38m men da må jeg jo stille velgeren på full eller 0,38-0,52 - snakker vi ikke om samme linsa ?

Harald

Lenke til kommentar
Nei, jeg må faktisk lenger unna for canonen jeg har brukt her har en nærgrense på 0,7 meter - Sigmaen over det dobbelte og det går ikke på min balkong hvor dette er eksponert. Derfor ble det denne.Roar
Hm..Jeg har Sigma 150mm 1.2,8 Apo Macro DG HSM og den har en nærgrense på 0,38m men da må jeg jo stille velgeren på full eller 0,38-0,52 - snakker vi ikke om samme linsa ?Harald

Sorry, kopla feil og tenkte 150-500.

Men jeg har gjort noen forsøk med 150 macro, men foretrekker likevel tele framfor makro på slike motiver. Mine beste insektbilder er eksponert med 500mm. Synes jeg får bedre skarphet da. Med makro får man lett ufrivillige uskarpe områder.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...