Olum Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Jeg tok på en meget varm gjenstand, ca 1200 grader, på mandag. Brant meg på alle fingertuppene bortsett fra lillefingeren. Skylte det i kaldt vann et minutts tid, men jeg kjente ikke så mye til smerter pga stort alkoholinntak. Dagen etterpå var det ganske store smerter, noe som var forventet, og huden har blitt hvit og byllete. Den ene byllen har sprukket og har rød, ekstremt sår hud under, så jeg går med plaster over det. De andre byllene er foreløpig hele. Det er også noe svart, forkullet hud rundt byllene, noe som kan tyde på at det er en 3. grads forbrenning. Jeg har nå googlet meg fram til at jeg burde kommet meg til lege med en gang. Nå har det gått over to døgn siden skaden skjedde, så spørsmålet er da om det er noe vits i å gå til lege nå? Om det blir en alvorlig infeksjon, regner jeg med at jeg bør ta turen. Endret 31. juli 2013 av Olum Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 ... gå til legen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Jeg vet ikke hvor alvorlig det er, men normal fornuft sier at det er bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Tenker jo selv at det lønner seg å komme meg til legen, men regner med det ikke er så mye han kan gjøre når det har gått så lang tid. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Gå til legen uansett. Skulle hatt hendene i kaldt vann mye lengre enn ett minutt. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Gå til lege. Det blir ikke.Tror bedre av seg selv on det er alt for ille, og da må du igjennom sårbehandling. Eksen var borti det med lilletåa, var nesten så hun måtte amputere. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 legen kan ihvertfall gjøre mer enn det du kan, uten behandling kan du i værste fall måtte amputere alle fingertuppene om du lar det gå som det går. 3. grads forbrenning=lege. alltid. Bedre sent enn aldri. Når det gjelder fingertuppene, er det kanskje ekstra viktig da man helst ikke vil ødelegge de for mye- Lenke til kommentar
Olum Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Takker for svar! Dere skremte meg nok til at jeg går til legen i morgen tidlig. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Bra! 1200 grader? Hva i all verden var det?? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Sier ikke mer enn at jeg var på fotballkamp på mandag Endret 31. juli 2013 av Olum Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Ja 1200 grader!!! WTF?? Man berører ikke 1200 grader ved et uhell for å si det sånn. Hva i all verden var det du tror du berørte? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Sier ikke mer enn at jeg var på fotballkamp på mandag Har de smeltedigler på fotballkamper også nå? Mye har forandret seg skjønner jeg... Lenke til kommentar
Slendrian89 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Skriveleif? Pizzaen som skulle ut av steikovnen? Nei fra spøk til revolver. Kom deg til legen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Skriveleif? Pizzaen som skulle ut av steikovnen? Nei fra spøk til revolver. Kom deg til legen. Hadde det bare vært det. En pizza varmes vel normalt på 225 grader. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Edit: Irrelevant... Endret 1. august 2013 av Olum Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Er uansett bra å dra til legen. I verste fall så må de jo amputere hånden din slik at koldbrannen ikke sprer seg og du mister hele armen! Ved 1200 grader kan du nok regne med at alle fingre er borte men nå gjelder det å beholden hånden og armen! Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Veldig nysgjerrig på hva du tok på. Har jobbet med glødeovner på rundt 1200 grader (operatør), og de merker man varmen fra på god avstand. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Tviler egentlig på at punktet jeg tok på var 1200 grader, men kjernetemperaturen på gjenstanden blir så varmt. Forbanna vondt gjør det i hvertfall. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Som sagt, kom deg på legevakta. Ved 1200 grader er nok fingrene dine borte for alltid men det gjelder å redde armen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå