Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brannsåret var verre en først antatt - for sent å gå til legen nå?

Olum

Anbefalte innlegg

Jeg tok på en meget varm gjenstand, ca 1200 grader, på mandag. Brant meg på alle fingertuppene bortsett fra lillefingeren. Skylte det i kaldt vann et minutts tid, men jeg kjente ikke så mye til smerter pga stort alkoholinntak. Dagen etterpå var det ganske store smerter, noe som var forventet, og huden har blitt hvit og byllete. Den ene byllen har sprukket og har rød, ekstremt sår hud under, så jeg går med plaster over det. De andre byllene er foreløpig hele. Det er også noe svart, forkullet hud rundt byllene, noe som kan tyde på at det er en 3. grads forbrenning.

Jeg har nå googlet meg fram til at jeg burde kommet meg til lege med en gang. Nå har det gått over to døgn siden skaden skjedde, så spørsmålet er da om det er noe vits i å gå til lege nå? Om det blir en alvorlig infeksjon, regner jeg med at jeg bør ta turen.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

legen kan ihvertfall gjøre mer enn det du kan, uten behandling kan du i værste fall måtte amputere alle fingertuppene om du lar det gå som det går.

3. grads forbrenning=lege. alltid.

Bedre sent enn aldri.

Når det gjelder fingertuppene, er det kanskje ekstra viktig da man helst ikke vil ødelegge de for mye-

Lenke til kommentar

Er uansett bra å dra til legen. I verste fall så må de jo amputere hånden din slik at koldbrannen ikke sprer seg og du mister hele armen! Ved 1200 grader kan du nok regne med at alle fingre er borte men nå gjelder det å beholden hånden og armen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...