Gå til innhold

ny jobb. trenger forslag


Anbefalte innlegg

Bullshit. Kjenner flere som har 450000+ uten utdannelse, deriblant prosjektingeniører, selgere, tømmermenn og tilkomstteknikk.

 

Selv har jeg videregående (både allmenn og fagbrev) og tjener langt over 450. Det handler om vilje og kunnskap.

 

Det stemmer nok, men hadde de du kjenner/du 450.000+ som grunnlønn (uten provisjon, tillegg etc.) da de startet i jobben (fra 1. arbeidsdag)? Og det helt uten erfaring fra bransjen eller relevant udanning fra før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, gjerne ikke som begynnerlønn, men det var ikke det det var snakk om heller. Å forvente 450+ rett ut av videregående er gjerne ikke realistisk, men manglende utdannelse trenger ikke være et hinder for god inntekt og spennende karriere.

 

Nei det er jeg helt enig i. Det finnes en skog med folk som tjener millionen i året uten et eneste studiepoeng. Men, slik jeg forsto TS så ville han ha en jobb der han ikke gikk ned i lønn fra dag 1. Slik forsto jeg også svarene til folk lengre nede om at 450.000 i begynnerlønn (grunnlønn) uten utdannelse eller erfaring var nokså umulig.

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

Hei. Jobber i dag med logistikk. Men vil bytte yrke.

Har i dag ikke noe formell utdanning.

 

Jeg ønsker meg en jobb med mulighet for mye overtid.

Skiftarbeid type en mnd dag en mnd natt.

Jeg har krav til lønn, da jeg ikke ønsker og gå ned i lønn men opp. Så lønn fra 450.000 kr uten overtid.

Jobb på båt går ut, da jeg ikke trives på havet.

Tlf selger går ut, da jeg overhode ikke vil sitte i en tlf og presse drittprodukter på folk.

 

Ellers er jeg vant med fysisk arbeid og har ikke noe i mot og bli møkkete.

 

Alt av interesse, kom med forslag.

Er det spesifikk jobber/firma si i fra. Jeg har ikke noe i mot og flytte på meg :)

 

Håper dere har litt tid og komme med forslag. Da jeg er helt blank.

Og jeg trenger virkelig jobbytte nå.

 

 

 

Det finnes jo sykepleier jobb her og der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, lenge siden jeg har svart. Har vært innom og lest, men glemt og svare.

Jeg trur jeg har funnet en jobb jeg kan tenke meg. Har planer om og ta mobilkran og tårnkran bevis.

 

Noen som vet hva lønnen ligger på?

Har hørt startlønn fra 400.000 kr på tårnkran, og har hørt fra 170 kr/t til 260 kr/t som mobilkranoperatør

Kursene er jo ikke så dyre, så skal gå greit. Men minus er jo at de fleste krever CE for og bli ansatt som mobilkranoperatør.

 

Som sakt, tall jeg har hørt. Men vet jo ikke om det stemmer. Noen som kjenner noen, som kjenner noen osv osv som vet hvordan lønn man kan forvente?

Lenke til kommentar

Sidan det er såpass få mobilkran- og tårnkran førere som har kursa seg til jobben så er det nok ingen tariffavtale som fanger deg opp. Du må derfor forhandle fram lønna sjølv.

 

Eg har funnet at dei som har fagbrev som kranfører hadde ei gjennomsnittlønn på 412 000 i året i 2012. Begynderlønna er nok vesentlig lavare, og dei som har fagbrev vil nok også ha høgare lønn enn dei som berre har tatt kurs.

 

I tillegg til at du må sjølv forhandle fram lønna så vil lønnsnivået variere mykje med kvar i landet du bur/jobber. På det sentrale austlandet så har ein gjerne 50 000 meir i året enn dei som jobber andre plassar i landet, dette på grunn av konkurranse på arbeidsmarkedet og fordi det er dyrare å bu og leve i sentrale strøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...