Frysedisk Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Har et Point of View geforce fx5200 128mb som jeg har lyst å klokke litt opp. Ser at kjerneklokkefrekvens og minneklokkefrekvens nå er satt til henholdsvis 250 mhz og 332 mhz. Ettersom jeg aldri har klokket et skjermkort før, er jeg litt usikker på dette med varmeutvikling. Vil jeg trenge ekstra kjøling, eller vil det normalt gå greit kun med den vifta som allerede står på? Forøvrig, hvor langt opp ville dere ha forsøkt å klokke opp i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Frysedisk Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Ok, nå har jeg klokka opp til 280 mhz og 347 mhz. Battlefield 1942 går ihvertfall en del smoothere. Er dette ufarlig? Hva med varmen? Bør jeg fixe ekstra kjøling? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Det er aldri "ufarlig" å klokke, men generelt kan du være trygg hvis du ikke ser feil i grafikken i 3d-applikasjoner ("artifacts"), eller hvis dataen låser seg. Klokk og se hvor langt du kommer du, og når det ikke går mer, så klokker du litt ned igjen for å være sikker. Lykke til Lenke til kommentar
Frysedisk Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Ok. Vil det forøvrig ha noen hensikt å klokke opp minneklokkefrekvensen for å få bedre ytelse i dataspill, eller er det hovedsaklig kjerneklokkefrekvensen som er viktig? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Det er vel begge deler, jo mer du klokker, jo bedre, og det gjelder begge. Men minnet har vel størst potensiale tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå