Gå til innhold

Augustfest 2013 - JonH - Ut på tur

Anbefalte innlegg

Bruker: JonH

Utstyr: Canon EOS450D

Deltakernivå: Prosjekt

Ettersom temaet er litt væravhengig samt at det kan bli mange bilder på en dag, passer det best med prosjekt. Skal forsøke å bruke 50mm så mye som mulig og unngå å besøke samme sted to ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. august - Vesle Snellingen

En tur innover romeriksåsen tidligere i kveld. Fant forøvrig noen molter som raskt fant veien ned i magen :)

post-9074-0-23833400-1375395441_thumb.jpg

Exif: 10mm, F/11, ISO200, 1/90 sek.

HDR 3 eksponeringer og gradert gråfilter for å dempe himmelen.

Lenke til kommentar

Bra start. Du har gjort veldig mye rett her. Fargene er det første som slår meg. De er utrolig flotte. Spesielt gulfargen borte på enga. Den er fantastisk. Eksponeringen(e) er veldig flott. Flott refleks og fint utsnitt. Lyset, været og vinden har du utnyttet på det fulle og fått et drømmebilde. Bildet er veldig rent og pent. Det hadde vært tøft hvis du hadde brukt polariseringsfilter og fått sett litt mer av det som låg under vann nærmest kamera. Jeg får veldig lyst til å gå tur her. (det aner meg at det er mye mygg i området)

Lenke til kommentar

9. august - Vassfaret

Utsikt fra fjellet Likkistefjellet i Vassfaret. Opprinnelsen til navnet er litt usikker, men flere har antydet at det kan komme av formen på fjellet. Vannene er fra venstre: Nevlingen, Skrukkefylla og Aurdalsfjorden.

En av vassfarets siste fastboende, Berte Skrukkefyllhaugen (http://no.wikipedia....rukkefyllhaugen), bodde til venstre for Skrukkefylla og det er planer om å bygge opp plassen slik den var.

Det kommer flere bilder fra turen, som forøvrig endte med mer molter enn bilder...

post-9074-0-35470700-1376044103_thumb.jpg

Exif: 20mm, F/11, ISO200, 1/125 sek.

Lenke til kommentar

11. august - Vassfaret

Sannsynligvis et kjedelig bilde, med en dramatisk historie.

I 1906 skal den 13 år gamle sauegjeteren Johan Sagadalen hoppet ned fra denne steinen og landet mer eller mindre på en bjørn. Han ble bragt stygt skadet til sykehuset i Drammen og døde to uker etter, som den siste drept av bjørn i Norge.

Når jeg gikk litt rundt steinen kan jeg forstå at det var vanskelig å se at det lå en bjørn rett nedenfor.

post-9074-0-89635800-1376250452_thumb.jpg

Exif: 50mm, F/8, ISO200, 1/90 sek.

Lenke til kommentar

Flotte bilder, med sterke farger og kontrast. Liker veldig godt landskapsbildene.

Vassfaret synes jeg ble meget pent. Klare fine farger, pen komposisjon.

Fantastiske bilder som gir meg lyst til å forsere dørstokkmila og komme meg ut på tur.

Bedre reklame for norsk natur har jeg ikke sett på lenge.

Takk for tilbakemeldinger :)

Det er bare å ta seg en tur ut, trenger ikke nødvendigvis reise så langt heller. Selv trives jeg veldig godt utenfor veier og stier, og kan være ute i mange timer uten å se et eneste menneske. Perfekt avkobling i en stressende hverdag.

Lenke til kommentar

Jeg skal det. Etter minsten begynner i barnehage og jeg får noen dager for meg selv før permen er over. Da skal jeg på tur, men det blir på sjøen i kajakk.

Og derfor kommer jeg til og fortsette og glede meg over dine turbilder, da de er i et litt annet landskap enn det jeg er vandt med.

Så kom deg ut igjen og ta gode bilder og gjør en gammel ringperm glad ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...