JonH Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Bruker: JonH Utstyr: Canon EOS450D Deltakernivå: Prosjekt Ettersom temaet er litt væravhengig samt at det kan bli mange bilder på en dag, passer det best med prosjekt. Skal forsøke å bruke 50mm så mye som mulig og unngå å besøke samme sted to ganger. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 1. august - Vesle Snellingen En tur innover romeriksåsen tidligere i kveld. Fant forøvrig noen molter som raskt fant veien ned i magen Exif: 10mm, F/11, ISO200, 1/90 sek. HDR 3 eksponeringer og gradert gråfilter for å dempe himmelen. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Bra start. Du har gjort veldig mye rett her. Fargene er det første som slår meg. De er utrolig flotte. Spesielt gulfargen borte på enga. Den er fantastisk. Eksponeringen(e) er veldig flott. Flott refleks og fint utsnitt. Lyset, været og vinden har du utnyttet på det fulle og fått et drømmebilde. Bildet er veldig rent og pent. Det hadde vært tøft hvis du hadde brukt polariseringsfilter og fått sett litt mer av det som låg under vann nærmest kamera. Jeg får veldig lyst til å gå tur her. (det aner meg at det er mye mygg i området) Lenke til kommentar
JonH Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Takk for kommentar Vurderte pola-filter, men ville ha med speilingen slik den var, i tillegg virket bunnen nokså rotete. Møtte ingen mygg på turen, har knapt sett noen denne sommeren. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Enig i at dette var en god start. Mange fine farger i en god komposisjon og symmetri. Demping av himmelen var nok avgjørende for at dette skulle bli et såpass godt bilde som det ble. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Demping av himmelen var nok avgjørende for at dette skulle bli et såpass godt bilde som det ble. Forsøkte først uten filter, men da ble skogen temmelig mørk. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 3. august - Vesle Snellingen Omtrent samme sted som første bilde. Ikke sikker på om komposisjonen er like bra denne gangen. Exif: 250mm, F/8, ISO400, 1/125 sek. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 9. august - Vassfaret Utsikt fra fjellet Likkistefjellet i Vassfaret. Opprinnelsen til navnet er litt usikker, men flere har antydet at det kan komme av formen på fjellet. Vannene er fra venstre: Nevlingen, Skrukkefylla og Aurdalsfjorden. En av vassfarets siste fastboende, Berte Skrukkefyllhaugen (http://no.wikipedia....rukkefyllhaugen), bodde til venstre for Skrukkefylla og det er planer om å bygge opp plassen slik den var. Det kommer flere bilder fra turen, som forøvrig endte med mer molter enn bilder... Exif: 20mm, F/11, ISO200, 1/125 sek. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 9. august: Veldig flott himmel. Den gjør virkelig bildet. Det er vanskelig lys du har. Det er en utfordring å få med hele det dynamiske omfanget. Landskapet i midten er for mørkt og landskapet i forgrunnen blir litt lyst. Veldig flott utsikt. Molte er godt ja! Lenke til kommentar
JonH Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Lysforholdene var helt ikke de enkleste. Meningen var egentlig hdr ettersom det var så mye variasjon i lys og skygge, noe jeg har god erfaring med, men en av eksponeringene ble faktisk bedre alene. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 10. august - Vassfaret Et lite tjern langs stien på samme tur som forrige bilde, og toppen kan såvidt skimtes i bakgrunnen. Exif: 10mm, F/11, ISO200, 1/180 sek. HDR 3 eksponeringer Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Fin komposisjon. Massevis med detaljer. Overdrevne farger. Jeg synes du har vært litt ivrig i spakene her. Fine refleksjoner flott valg av sted. Bildet har mange likhetstrekk med 1. august, men jeg liker 1. august bedre. Der er det mer harmoni og ro i komposisjonen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Mange fine naturbilder her..... Lenke til kommentar
JonH Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 11. august - Vassfaret Sannsynligvis et kjedelig bilde, med en dramatisk historie. I 1906 skal den 13 år gamle sauegjeteren Johan Sagadalen hoppet ned fra denne steinen og landet mer eller mindre på en bjørn. Han ble bragt stygt skadet til sykehuset i Drammen og døde to uker etter, som den siste drept av bjørn i Norge. Når jeg gikk litt rundt steinen kan jeg forstå at det var vanskelig å se at det lå en bjørn rett nedenfor. Exif: 50mm, F/8, ISO200, 1/90 sek. Lenke til kommentar
entusiast Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Flotte bilder, med sterke farger og kontrast. Liker veldig godt landskapsbildene. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Vassfaret synes jeg ble meget pent. Klare fine farger, pen komposisjon. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Fantastiske bilder som gir meg lyst til å forsere dørstokkmila og komme meg ut på tur. Bedre reklame for norsk natur har jeg ikke sett på lenge. Endret 12. august 2013 av ringperm Lenke til kommentar
JonH Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Flotte bilder, med sterke farger og kontrast. Liker veldig godt landskapsbildene. Vassfaret synes jeg ble meget pent. Klare fine farger, pen komposisjon. Fantastiske bilder som gir meg lyst til å forsere dørstokkmila og komme meg ut på tur. Bedre reklame for norsk natur har jeg ikke sett på lenge. Takk for tilbakemeldinger Det er bare å ta seg en tur ut, trenger ikke nødvendigvis reise så langt heller. Selv trives jeg veldig godt utenfor veier og stier, og kan være ute i mange timer uten å se et eneste menneske. Perfekt avkobling i en stressende hverdag. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg skal det. Etter minsten begynner i barnehage og jeg får noen dager for meg selv før permen er over. Da skal jeg på tur, men det blir på sjøen i kajakk. Og derfor kommer jeg til og fortsette og glede meg over dine turbilder, da de er i et litt annet landskap enn det jeg er vandt med. Så kom deg ut igjen og ta gode bilder og gjør en gammel ringperm glad Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Nydelige fjellnaturbilder! Fine farger, skyer og komposisjoner i alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå