sverrelerre Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Onsdag 21. august Selfie E-M5 | 45mm | 1/100 sek | f/1.8 | ISO 640 Nok en klein liten homage til en kunstner.. Det ville blitt Henry Cartier-Bressons 105. bursdag i morgen: Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Fin balansert komposisjon. Flott lys og fin kontrast. Fin ren bakgrunn. Proft og elegant. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hadde alle selfie'r vært like godt utført, så hadde det vært en fryd å se de. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Fin balansert komposisjon. Flott lys og fin kontrast. Fin ren bakgrunn. Proft og elegant. Takker for det. Lyset kommer fra et stk vindu i ansiktshøyde, kommer fra min venstre side. Passet fint til å belyse ansiktet mitt:-) Hadde alle selfie'r vært like godt utført, så hadde det vært en fryd å se de. He he, det er mye rart ute og går, men mye interessant også. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Lørdag 24. august Kvitevatnet og Uranostind E-M5 | 14mm | 1/200 sek | f/13 | ISO 200 | håndholdt Min manglende posting de siste dagene skyldes en flott tur til Jotunheimen i helga, nærmere bestemt Fondsbu. På lørdag hadde vi en flott tur innom Kvitevatnet, Uradalsvatnet og Koldedalsvatnet. Det var flotte og majestetiske fjell hvor enn vi så. Det var en familietur, så fotografering kom langt nede på prioriteringslista... Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Søndag 25. august Panorama over Jotunheimen E-M5 | 45mm | 1/250 sek | f/11 | ISO 200 | håndholdt Tatt fra "Utsikten", et fjell kort gange fra Fondsbu. Til venstre i bildet skimtes det som gjerne kalles porten mot Jotunheimen, med blant annet Falketind. Til høyre i bildet ser du innsjøen Bygdin. Dette er vel omtrent den første gangen jeg forsøker meg på et panorama. Tok 16 bilder (!) i portrettformat, noe som resulterte i en bildefil med en oppløsning på ca 150 megapiksler. Originalfilen til denne sterkt croppede versjonen jeg laster opp her er på stusselige 89 mpx... Problemet med panoramaer slik jeg ser det, er at de nesten må sees stort for å fungere. Dersom en skriver det ut 1 m bredt eller tilsvarende, blir resultatet imponerende. Ellers blir det liksom bare en lang remse med masse detaljer en ikke får med seg... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Søndag 25. august Problemet med panoramaer slik jeg ser det, er at de nesten må sees stort for å fungere. Du må gjerne laste det opp i 2560px så jeg får benyttet hele skjermen Endret 25. august 2013 av flageborg Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Panorama over Jotunheimen Dette var skummelt vakkert. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Lørdag 24.august og Kvitevatnet og Uranostind synes jeg ble meget pent. Fin komposisjon. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Imponerende panorama, er enig i at jeg gjerne skulle sett det i større størrelse. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Fredag 30. august Landskap E-M5 | 45mm | 35 sek | f/5 | ISO 200 Har vært på fjellet et par dager nå, så lite opplasting denne helgen. Forrige uke ble det også lite dessverre.... Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Lørdag 31. august Sauesanking, Iungsdalen E-M5 | 45mm | 1/1000 sek | f/5,6 | ISO 200 Helgen ble tilbrakt på fjellet, hvor vi hjalp svigerforeldrene mine med å sanke inn sauer. Sauene du ser her er ble sanket inn fra lenger inne i fjellet tidlig på morgenen, og til slutt gjetet inn på en stor odde ut mot et vann. På søndagen skilte vi sauene, slik at hver bonde fikk sine. Det var om lag 3000 sauer som ble sanket i løpet av helga av beitelaget. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Du må gjerne laste det opp i 2560px så jeg får benyttet hele skjermen Min eldgamle laptop er ikke helt enig med meg om dagen. Hver gang jeg forsøker å åpne den filen i LR4 kræsjer det stygt... Får vente til neste PC før jeg rører det bildet igjen.. Dette var skummelt vakkert. Takker :-) Lørdag 24.august og Kvitevatnet og Uranostind synes jeg ble meget pent. Fin komposisjon. Takk for det Bjørn Åge! Imponerende panorama, er enig i at jeg gjerne skulle sett det i større størrelse. Takker - min pc takler dessverre dårlig den filen. Kanskje når jeg på et senere tidspunkt får oppgradert maskinvaren... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Mange flotte her - 24. var spesielt vakkert. Endret 1. september 2013 av RandiA Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Enig her. 24. august var flott. Fin rolig komposisjon. Flott eksponert og fine farger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Takk for en fin fest. Liker veldig godt sauesankerbildet på tampen av festen. Tror s/h var en genistrek her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå