Cet Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hei Jeg har sett stillingsannonser der de ser etter "CNC-Ingeniører". Men når jeg skal prøve å finne ut hva det er for noe, finner jeg ingenting. Jeg har bestemt meg for å bli ingeniør og skal gå forkurs til høsten. "CNC-Ingeniør" høres interessant ut, da jeg er interessert i CNC osv. Men jeg finner ingen "CNC-Ingeniør" studier..Er det en fiktiv tittel eller er det et spesialfelt innen et ingeniørstudie jeg har oversett? Takk Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 CNC er datastyrte maskiner som dreiebenker, freser, etc. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Vet ikke hva en cnc ingeniør er, men vet det er et yrke som heter cnc operatør. En maskiningeniør med cnc operatør som fagbrev kanskje? Endret 1. august 2013 av BigJackW Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Det er vel maskiningeniør du må gå for å få en slik jobb. "CNC" er bare navnet på maskinen(e) man vil jobbe med, som nevnt over. Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Gammel post. Likevel interessant. Jeg er for gammel til å starte på videregående igjen på teknisk og industriell produksjon. Ønsker som trådstarter å bli ingeniør innen fagfeltet. Er det en fiktiv tittel eller er det et spesialfelt innen et ingeniørstudie jeg har oversett? Lenke til kommentar
Xemonoid Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Ta maskin ingeniør for å designe/tegne/utvikle som for eksempel CNC maskiner, det er ikke noe som heter "CNC-ingeniør" Etter utdanning kan man få jobb for å nettopp utvikle CNC maskiner hvis det er det man ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå