Mr. Sanders Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Spesielt mønster på de bladene. Veldig bra. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 4. august Exp. info f=10 1/500 ISO=400 Det er bilde av en kaprifol. Etter at Tom hadde sett litt på objektivet og fiklet litt med kameraet, så tror jeg at skarpheten har blitt litt bedre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Fin utgave av kaprifiolen - mitt bilde ble ikke like bra ... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (Feil på objektivet?), den ble da riktig fin, litt luft rundt på alle sider også.(Mulig jeg ville ha valgt litt større blenderåpning, og fått litt roligere bakgrunn, og litt lavere ISO, var det litt skumt lys kanskje.) Lenke til kommentar
lessis Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Fin utgave av kaprifiolen - mitt bilde ble ikke like bra ... Takk for skrytet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (Feil på objektivet?), den ble da riktig fin, litt luft rundt på alle sider også.(Mulig jeg ville ha valgt litt større blenderåpning, og fått litt roligere bakgrunn, og litt lavere ISO, var det litt skumt lys kanskje.) ISO-en er min skyld - vi testet ut noe i dårligere lys litt tidligere. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 (Feil på objektivet?), den ble da riktig fin, litt luft rundt på alle sider også.(Mulig jeg ville ha valgt litt større blenderåpning, og fått litt roligere bakgrunn, og litt lavere ISO, var det litt skumt lys kanskje.) Dette var det første bildet jeg tok etter pausen med diskusjoner om ISO og blenderåpninger i dag. Forandret det etterpå, men valgte kapriflien, da det var dette jeg likte best. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Synes det ble bra, jeg! Flott komposisjon og godt fargespill! 1 Lenke til kommentar
lessis Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 7. august Bildet ble tatt nå i kveld i 'full' fart på terrassen. Har vært opptatt med andre ting enn fotografering. ISO= 1600 f/4.5 1/40 (nesten håndholdt) 42 mm Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Flotte farger og fokus har blitt mye bedre nå. ( Er det nødvendig å bruke så høy ISO der, her er det ganske lyst enda, og jeg ville ha greid meg nå klokken 23 snart med ca 400) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Flotte farger og fokus har blitt mye bedre nå. ( Er det nødvendig å bruke så høy ISO der, her er det ganske lyst enda, og jeg ville ha greid meg nå klokken 23 snart med ca 400) Det kan være overskyet - 1/40s og f/4.5 kan jo tyde på det. En herlig blanding av grønt og lilla. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 10. august f=4.5 1/1600 ISO=200 50 mm Bildet skal forestille en hortensia. Den blomstrer utrolig flott nå. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Den var flott...minner meg om den jeg hadde i gammelhagen. Det er visst en Hydrangena (paniculata) grandiflora - Syrinhortensia. Ditt beste bilde til nå - synes jeg. Fint komponert og flott mot himmelen. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Den var flott...minner meg om den jeg hadde i gammelhagen. Det er visst en Hydrangena (paniculata) grandiflora - Syrinhortensia. Ditt beste bilde til nå - synes jeg. Fint komponert og flott mot himmelen. Takk for kommentaren. Når det gjelder latinske navn, kunne jeg også ha skrevet disse, men tror ikke fotovennene her på dette forumet er så interessert i nettopp det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Nei, du sier noe lessis - det er vel av mindre interesse ja. (En "uvane" fra Hagegal-forum, og vi er ikke der nå.) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg har også forkjærlighet for plantefotografering, det har vært morsomt å se hvordan bildene dine har utviklet seg i løpet av tråden hittil, de tre siste var riktig fine. Er veldig enig i det som ble sagt tidligere om å rydde rundt motivet så langt det er mulig (er enig i at det er litt vanskelig å tråkke i andres blomsterpotter), det er så kjedelige å se forstyrrende elementer i etterkant som lett kunne ha blitt fjernet eller dyttet vekk. Jeg er veldig glad for de som viser korrekt navn på plantene, det er nyttig informasjon for meg, de som ikke er interessert kan jo bare overse dem. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 12 august ISO=200 f=7.1 1/160 s 50 mm Motivet er av en rose som for noen år siden var en umerket potterose. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 14. august f/8, 1/30 sek, ISO=100, 50mm Blomsten er en høstfloks eller Phlox paniculata på latin. En ser tydelige spor etter innsekter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Jeg er veldig glad for de som viser korrekt navn på plantene, det er nyttig informasjon for meg, de som ikke er interessert kan jo bare overse dem. Jeg har lagt merke til at dere plante-interesserte er glad i de latinske navnene. Det er litt rart for oss som stort sett kjenner til roser, tulipaner, og resten er røde, gule hvite og blå blomster Dyre og fuglefotografer bruker jo ikke latinske navn. Endret 14. august 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå