Gå til innhold

Augustfest 2013 - Lessis - blomsterfest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Feil på objektivet?), den ble da riktig fin, litt luft rundt på alle sider også.(Mulig jeg ville ha valgt litt større blenderåpning, og fått litt roligere bakgrunn, og litt lavere ISO, var det litt skumt lys kanskje.)

ISO-en er min skyld - vi testet ut noe i dårligere lys litt tidligere.

Lenke til kommentar

(Feil på objektivet?), den ble da riktig fin, litt luft rundt på alle sider også.(Mulig jeg ville ha valgt litt større blenderåpning, og fått litt roligere bakgrunn, og litt lavere ISO, var det litt skumt lys kanskje.)

Dette var det første bildet jeg tok etter pausen med diskusjoner om ISO og blenderåpninger i dag. Forandret det etterpå, men valgte kapriflien, da det var dette jeg likte best.

Lenke til kommentar

Flotte farger og fokus har blitt mye bedre nå. ( Er det nødvendig å bruke så høy ISO der, her er det ganske lyst enda, og jeg ville ha greid meg nå klokken 23 snart med ca 400)

Det kan være overskyet - 1/40s og f/4.5 kan jo tyde på det.

En herlig blanding av grønt og lilla.

Lenke til kommentar

Den var flott...minner meg om den jeg hadde i gammelhagen. Det er visst en Hydrangena (paniculata) grandiflora - Syrinhortensia. Ditt beste bilde til nå - synes jeg. Fint komponert og flott mot himmelen.

Takk for kommentaren. Når det gjelder latinske navn, kunne jeg også ha skrevet disse, men tror ikke fotovennene her på dette forumet er så interessert i nettopp det.

Lenke til kommentar

Jeg har også forkjærlighet for plantefotografering, det har vært morsomt å se hvordan bildene dine har utviklet seg i løpet av tråden hittil, de tre siste var riktig fine. Er veldig enig i det som ble sagt tidligere om å rydde rundt motivet så langt det er mulig (er enig i at det er litt vanskelig å tråkke i andres blomsterpotter), det er så kjedelige å se forstyrrende elementer i etterkant som lett kunne ha blitt fjernet eller dyttet vekk.

Jeg er veldig glad for de som viser korrekt navn på plantene, det er nyttig informasjon for meg, de som ikke er interessert kan jo bare overse dem.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad for de som viser korrekt navn på plantene, det er nyttig informasjon for meg, de som ikke er interessert kan jo bare overse dem.

Jeg har lagt merke til at dere plante-interesserte er glad i de latinske navnene. Det er litt rart for oss som stort sett kjenner til roser, tulipaner, og resten er røde, gule hvite og blå blomster ;) Dyre og fuglefotografer bruker jo ikke latinske navn.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...