lessis Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) På tide å lufte kameraet igjen. Var med på ferien, men ble ikke brukt en eneste gang. Håper på godt fotovær. Det må bli pingle da jeg sikkert ikke får fotografert hver dag. Endret 31. juli 2013 av lessis Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Flott, Lessis...lenge siden du har vært med nå ja.(Akre er ny også, du traff henne i Ranheimsfjæra) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Velkommen tilbake. Det er fototreff på Botanisk hage, Oslo, på søndag - kl 15:00. Kanskje det er en god unnskyldning for å lufte kamera? Lenke til kommentar
lessis Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Exif Blender: 7,1 Lukker: 1/400 Dette er blomsten til en Pelargonia 'Randy'. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Fine farger og fin komposisjon. Det er ikke så lett å treffe fokus når man kommer så nært. Man må velge hva man skal fokusere på, eller så kan man ta fokus stacking og sette masse bilder med forskjellig fokus sammen til et bilde for å få frem alt en vil ha klart. Ser proffene gjør dette. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Sarte, fine farger i den der. Hva slags objektiv har du brukt? Ikke så lett dette med fokus nei, enig med Substitute - spesielt når man fotograferer "i macro" Lenke til kommentar
lessis Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Fine farger og fin komposisjon. Det er ikke så lett å treffe fokus når man kommer så nært. Man må velge hva man skal fokusere på, eller så kan man ta fokus stacking og sette masse bilder med forskjellig fokus sammen til et bilde for å få frem alt en vil ha klart. Ser proffene gjør dette. ER klar over at bildet ikke ble helt klart og i fokus. Prøvde flere ganger, men fikk det ikke til. Dette må jeg jobbe med i denne måneden. Sarte, fine farger i den der. Hva slags objektiv har du brukt? Ikke så lett dette med fokus nei, enig med Substitute - spesielt når man fotograferer "i macro" Må innrømme at det ikke var et flott bilde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Du har den rette innstillingen, lessis.....øve på fokusering kan være del av temaet ja...jeg bestemmer meg ofte for å øve på å ta andre bilder enn blomster, men du har jo gjort så lurt valg du- at det er lov til å ta blomsterbilder "blomsterfest" er bra i august - mye blomstring da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 ER klar over at bildet ikke ble helt klart og i fokus. Prøvde flere ganger, men fikk det ikke til. Dette må jeg jobbe med i denne måneden. Håndholdt eller stativ? Hvilket objektiv? Og hva er brennvidden? Synes det var liten dybdeskarphet til å være f/7.1 - er blomsten veldig liten? Må innrømme at det ikke var et flott bilde. Jeg vet ikke om det kan være en trøst; men det er når bildet ikke er perfekt, at det er forholdsvis lett å gjøre ting bedre. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Ok, så traff du ikke helt på fokus, men jeg må si at valg av motiv var dristig nok i seg selv. Jeg har også forsøkt å fange blomster på bildebrikken min, og det er en grunn til at du ikke finner noen i porteføljen min på nett... Det jeg likte var mønsteret på det øverste kronbladet, hvordan det kan minne litt om "tribal". Om du skulle titte rundt deg i båten med "folk som trenger fokustrening", så er jeg der jeg også. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Exp info f=7.1 1/160 ISO 100 50 mm Blomsten er i dag en margeritt. Håper bildet er mer i fokus i dag enn i går. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Den var virkelig søt...fint utsnitt også - du har fått såvidt klaring på alle sider, så det holder akkurat, og bedre fokus nå - lekre farger sammen. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Bra. Det var mye bedre enn i går. Du har en litt varm fargetone, det ser litt unaturlig ut, men funker fint fra et artistisk synspunkt. Fokus og skarpheten synes jeg funker fint. Jeg vil utfordre deg litt. Når du finner en blomst som du synes er fin. Ta en titt på den og se om du kan rydde litt rundt den slik at bakgrunnen blir ryddig og rolig, på den måte står blomsten mer frem. Kanskje du bare trenger å endre litt på vinkel eller skyve litt på noe ;-) Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Lytt på Substitute. Tråkk lett ned gress og annet rundt det du vil ta bilde av. Bildet blir renere - og ting du har tråkka lett på - reiser seg igjen innen kort tid etterpå. Naturlvennlig inngripen i naturen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Den fra Substitute ....og se om du kan rydde litt rundt den slik at bakgrunnen blir ryddig og rolig, på den måte står blomsten mer frem. Kanskje du bare trenger å endre litt på vinkel eller skyve litt på noe er et meget godt råd ... vi vet jo egentlig dette, men fint å bli minnet på det - jeg trengte det faktisk nå, å bli minnet på den der...(kan heller bruke det rådet, en den kloningen jeg av og til gjør i ettertid) Lenke til kommentar
lessis Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Den var virkelig søt...fint utsnitt også - du har fått såvidt klaring på alle sider, så det holder akkurat, og bedre fokus nå - lekre farger sammen. Takk for kommentaren Lenke til kommentar
lessis Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Bra. Det var mye bedre enn i går. Du har en litt varm fargetone, det ser litt unaturlig ut, men funker fint fra et artistisk synspunkt. Fokus og skarpheten synes jeg funker fint. Jeg vil utfordre deg litt. Når du finner en blomst som du synes er fin. Ta en titt på den og se om du kan rydde litt rundt den slik at bakgrunnen blir ryddig og rolig, på den måte står blomsten mer frem. Kanskje du bare trenger å endre litt på vinkel eller skyve litt på noe ;-) Litt vanskelig å tråkke unna bladene i en blomsterpotte. Tror ikke jeg har samvittighet å fjerne bladverket.. Skal huske kommentaren på søndag i botanisk hage. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Exp. info f=2,5, 1/250, ISI=1600 I en mørk krok ved inngangsdøra vokser det Hosta. Etter regnet lå det regndråper på bladene som måtte foreviges. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Denne synes jeg ble kjempe-tøff. Fine dråper mot myke blader. Den Hostaen virker kjent ... Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Denne synes jeg ble kjempe-tøff. Fine dråper mot myke blader. Den Hostaen virker kjent ... Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå