Gå til innhold

Augustfest 2013 – aspirant – Manual mode

Anbefalte innlegg

Takk for at du er så flink å kommentere på så mange, HelenaN! Jeg går mer i rykk og napp på kommentering ettersom jeg har anledning :hm: .

Nå har jeg en hel uke ferie - tenk DET du, og ankom Kristiansand i ettermiddag. Nå har jeg vært noen runder på campingen her sammen med mine håpefulle, og det er noen fine fasiliteter som jeg kan tenke meg å prøve å få interessante motiv utav. Enda bedre kan det kanskje bli utover måneden siden jeg fant en lokal helt som var villig til å kvitte seg med en Canon 100mm 2,8 EF-S USM Macro til 2 laken. Får det i morgen. Endelig får jeg en brukbar macro. Det påståes at den ikke er veldig langt unna L-serien i optisk kvalitet. Godt at den også har 58mm filterdiameter, så har jeg noen filter som passer også. :) :) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha gått igjennom bildene fra uken som har gått må jeg konstatere at jeg nok hadde større forhåpninger enn resultatet ble. Men her kommer i alle fall utvalgte bilder:

13. August:

9537162902_0fb872d142_b.jpg
Tiger by aspirant_101, on Flickr
Utstyr:

Hus: EOS 650D
Objektiv: Tamron SP DI VC 70-300MM @ 300mm
ISO: 100
Lukker: 1/50s
Blender: F/5,6
Håndholdt
Justert litt i Adobe Camera Raw
Bildet er beskåret
Vurderte også denne fra tirsdagen:

9535713765_2583ed4853_b.jpg

Bukk by aspirant_101, on Flickr

Og dette motivet, som dessverre ble litt dårlig fokus på:

9538530524_173a5b0779_b.jpg

Løve by aspirant_101, on Flickr

Endret av aspirant
Lenke til kommentar

Liker tiger 'n bedre enn slangen..fordi den er mer energisk. Slangen bare ligger der selv om - men må innrømme den har et mønster som imponerer - men den er så statisk at tiger blir dyret jeg foretrekker oups.. dvs bildet !

Endret av Akre
Lenke til kommentar

15. august (vanskelig å bestemme seg, da det var denne dagen jeg fikk flere brukbare bilder)

9537161832_123b88f4b1_b.jpg
Treskalle by aspirant_101, on Flickr
Utstyr:

Objektiv: Canon EF-S 18-55mm @ 55mm
Lukker: 1/30s
Blender: F/5.6
Håndholdt
Bildet er beskåret
Vurderte også disse:
Endret av aspirant
Lenke til kommentar

Kvikker opp med en treskalle.. regner med den ikke er din ;) eller var det selvutløser ?

Hyggelig med smiger, men det et nok junior i sin sedvanlige utforskingsmodus. Han er fire år...

I tillegg skrev jeg "Håndholdt" ;)

Endret av aspirant
Lenke til kommentar

Håper du har en fin ferie! Har hatt en kort ferie jeg også (tre dager i Sverige med flott vär). Dog ble det mest natur, så jeg er usikker på om jeg har noe som passer til min fest. Gratulerer til nytt objektiv!

14. August ble flott! Godt komponert, nesten abstrakt. Likevel ser man med en gang at det er en slange.

15. August er sjarmerende smilfremkallende. :)

Lenke til kommentar

Dagens bilde er så ferskt som jeg får det. Langt i fra originalt, men jeg er med på dette for å lære nye ting, og jeg måtte også få et bilde av månen en gang. Håper å få det bedre senere :)

18 August:

9539009159_be468d8133_b.jpg
Lunar1 by aspirant_101, on Flickr
Utstyr:

Objektiv: Tamron SP DI VC 70-300MM @ 300mm
Lukker: 1/320s
Blender: F/8
Tripod
Bildet er beskåret og tilsvarer ca 100% crop.
Lenke til kommentar

Kjempeflott bilde av tigeren! Bra utsnitt, skarphet og farger.

Mørkt og flott komposisjon av slangen.

Herlig bilde av guttungen. Fin komposisjon der og.

Husker første månebildet jeg tok med 300mm. Trodde ikke mine egne øyne over å kunne se formasjonene og kraterne så tydelig. Jeg tok et av månen i Mombasa i sommer. Den står rett opp på himmelen. Ganske snodig syn. Har lagt ut et på Flickr om du vil se.

Jeg synes du viser oss flotte bilder! Rask fremgang siden du kikket innom forumet tidligere i år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...