Geir D Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 uten at de har spansk ekstrem fart - forhåpentlig.. Hehe..., ja forhåpentligvis. Men det finnes unntak, som vi jo husker fra ulykken ved Skoppum (min faste stasjon da jeg jobbet i Oslo) med det nye toget som har vært i bruk en stund nå. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Noterer meg skjevhet i forrige bilde, som jeg skal se på en gang til. I mellom tiden, let's move on: 10. August Hus: EOS 650D Objektiv: Canon 18-55mm IS II @ 27mm ISO: 200 Lukker: 1/125s Blender: F/4 Håndholdt Justert litt i Adobe Camera Raw Bildet er ikke croppet. Tar også med i spoiler et ganske kjent motiv: Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Update: Da har jeg lagt en spoiler med skjevhetskorrigert utgave av jernbanesvingen i samme post. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Update: Da har jeg lagt en spoiler med skjevhetskorrigert utgave av jernbanesvingen i samme post. Åssen lager du spoiler da? tror jeg likte den "uspoilte" like godt .. mer liv for mine øyne Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Vakkert bilde med stabburet, fin komposisjon og fine farger. (OK den i Spoiler synes jeg) (Akre: Spoiler finner du under det turkisgrønne symbolet, du bare legger linken til bildet i skriveruten, og merker det, klikk spoiler...se bildet i spoiler) Endret 11. august 2013 av RandiA 1 Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Veldig fin og billedlig forklaring Om noen skulle slite med å finne ut hva det kjente motivet i spoiler fra 10.aug er, så ligger det et hint i filnavnet Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Update 2: Hurra!! Jeg ser at de siste bildene er slik de fremstår her samsvarer med slik de er når jeg er ferdig med redigeringen! Nå er dette gjort fra scratch på laptopen, men jeg mener å ha funnet ut at det var det at Camera RAW ikke hadde sRGB som innstilling på den stasjonære, som jeg hittil har brukt for redigeringen. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Veldig veldig mye bra her. Av en eller annen grunn så har jeg ikke kommet meg inn her før. Tiden er knapp, og jeg tar oftest for meg de som ligger øverst i nye innlegg listen før jeg må ta kvelden. Men endelig fikk jeg klikket meg inn fra annet sted enn mobilen. Og jeg er impregnert som vi sier i nabolaget når vi tror vi er morsomme. Bilde tre syntes jeg var fantastisk. Faktisk bedre enn rosebildet (som var knivskarpt og lekkert). Og siden jeg har en forkjærlighet for blomster denne måneden (muligens jeg har nevnt det tidligere) så sier det litt. Iallefall for meg. Gråtonene og gjenskinnet i håret var et herlig kontrastfylt samspill. Nå er jeg kanskje ikke helt objektiv i vurderingen. Har tross alt egne barn som gjerne sover i tilsvarende positur, og at bildet treffer meg ekstra godt pga det. Men det traff uansett godt og selvfølgelig på en positiv måte. Jeg likte også togbildet godt, men merket ikke så mye til skjevhetene, Men jeg sitter med laptop på fanget, og har derfor ikke et veldig stabilt skjermbilde Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Tusen takk, ringperm! Rekker ikke gjennom så mange tråder som jeg skulle ønske selv, så det er bare hyggelig å få innspill av de som klikker seg inn. Kjenner til "impregnert" varianten Det gjør meg ingenting om du ikke er korrekt objektiv i denne vurderingen. Det var nettopp disse tingene som du nevner jeg la merke til. Er faktisk fornøyd med at jeg fikk med hvordan hennes hår er "stripet av solen", posituren, og lyset som kommer frem i bl.a foldene på skjorta. Endret 11. august 2013 av aspirant Lenke til kommentar
entusiast Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Mange fine bilder, men likte spesielt godt ungen som sover på dyna si. Det var et godt stemningsbilde =) Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Mange fine bilder, men likte spesielt godt ungen som sover på dyna si. Det var et godt stemningsbilde =) Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Togsporbildet er kjempebra. Mange elementer, selv om motivet er "enkelt". Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg likte veldig godt barna på broen. Fin dybde. Fint lys og flott eksponert. Det er mer utfordrende å ta bilder av barn i manuell modus. De løper rundt og står ikke så mye i ro. Edit. Jeg hadde glemt et bilde. Togsporbildet var også veldig spennede. Fine linjer der også. Jeg liker det :-) Endret 11. august 2013 av Substitute Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Togsporbildet er kjempebra. Mange elementer, selv om motivet er "enkelt". Takk så mye! Det var ikke bare enkelt å få til med å bare justere på innstillingene i manuell modus, før en alarmerende bjelle begynte å presisere at det var på tide å forlate sporet. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Jeg likte veldig godt barna på broen. Fin dybde. Fint lys og flott eksponert. Det er mer utfordrende å ta bilder av barn i manuell modus. De løper rundt og står ikke så mye i ro. Edit. Jeg hadde glemt et bilde. Togsporbildet var også veldig spennede. Fine linjer der også. Jeg liker det :-) Takker! Fant du ut hvilket kjent motiv jeg har "reprodusert"? Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 For meg såg det ut som pikene på broen :-) Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 For meg såg det ut som pikene på broen :-) Korrekt. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Gratulerer! Premien er denne: Du kan nyte den så mye du vil. Enjoy Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Godt at du fikk orden på fargene! Det er så frustrerende når slikt skjer. Fin stemning, linjer/kurver, dyp og gråtoner i 9. August! 10. August ble pent. Liker komposisjonen, fargene og teksturene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå