Gå til innhold

Paypal, mail med beskjed om deaktivert konto

Anbefalte innlegg

I løpet av de siste par dagene har jeg opplevd å få flere eposter fra paypal (i hvert fall tilsynelatende) med beskjed om mulig deaktivering av konto. Videre stod det at man skulle følge linken i mail og oppdatere kontonummer og lignende. For all del, ikke gjør dette!

Jeg tok kontakt med Paypal-Norge og fikk vite at; nei - de har ikke sendt ut denne mailen, og videre ; de sender ut med noe annen ordlyd enn "Kjære medlem" som stod i mail til meg.

Jeg anmodet kundebehandler om å få lagt en generell advarsel ut på deres hjemmesider men vet ikke om dette er noe de kommer til å gjøre. Derfor denne advarselen siden eposten kunne bli tatt for å være ekte.

Endret av torfinns
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått den jeg og, er fake. Får urovekkende mange av slike :/ takk og lov for "alt ukjent til spam mappen" funksjonen

Alltid når jeg får mail som sier jeg må logge meg inn p.g.a ditt og datt trykk her, så antar jeg at de er svindel.

Hvis de er av den typen der jeg blir usikker så logger jeg inn direkte ifra firmaet/butikken/greia det gjelder og sjekker der.

De fleste sier tross alt "vi vil aldri be deg om konto informasjon" o.l

Endret av Pugnax
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...