medlem-124997 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Har startet en liten samling utstoppede dyr. Begrenser seg til en rev og to ryper så langt, men dette er morsomt! Jeg har alltid sett på det som litt morbid og ha skinnet til døde dyr i stua, men nå synes jeg det er virkelig fint. Ett flott ustoppet dyr i en majestetisk positur som ser virkelig ekte ut er som ett møbel i huset! Vet jo mange samler på slikt og ser jo når jeg søker rundt omkring at prisene er stive. Derfor lurer jeg på om det finnes nettsider, forum osv hvor man kan etterspørre enkelte dyr man ønsker seg, kjøpe selge og bytte osv til overkommelige priser? En nettside hvor alle i norden samles og har peiling på temaet og kan anbefale taksidermister osv? Googling hjalp meg liksom ikke så mye. Og før noen linker meg det - joda jeg har allerede sett sidene som Badly Stuffed animals osv. Det er helt vilt hvor dårlig en jobb enkelte tasidermister gjør... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Vi har utstoppet en hjortebukk som ble skutt hjemme av faren min. Det er den største som er tatt hos oss noensinne, og kanskje i hele kommunen. Den var på 155 kg slaktevekt. I tillegg har vi en mår + skjor, pluss mår + rype. Disse er laget slik at måren står på en trestamme/gren, og skal prøve å fange fuglen som er i fluktposisjon (kun stjærten som er koblet sammen med grenen, resten er i luften). Nå nylig ble en mår og et ekorn gjort ferdig hos taksidermisten vi bruker, som venter på å bli hentet. Angående forum, så kan du jo kanskje sjekke litt på kammeret.no. Der finner du i hvert fall en tråd for utstoppede dyr, og miljøet er i hvert fall rett siden det er et forum for jegere og skyttere. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Vi har utstoppet en hjortebukk som ble skutt hjemme av faren min. Det er den største som er tatt hos oss noensinne, og kanskje i hele kommunen. Den var på 155 kg slaktevekt. I tillegg har vi en mår + skjor, pluss mår + rype. Disse er laget slik at måren står på en trestamme/gren, og skal prøve å fange fuglen som er i fluktposisjon (kun stjærten som er koblet sammen med grenen, resten er i luften). Nå nylig ble en mår og et ekorn gjort ferdig hos taksidermisten vi bruker, som venter på å bli hentet. Angående forum, så kan du jo kanskje sjekke litt på kammeret.no. Der finner du i hvert fall en tråd for utstoppede dyr, og miljøet er i hvert fall rett siden det er et forum for jegere og skyttere. Vet du hva det ville kostet og "reparerer" et utstopped dyr ? Har en tiur som har noen skader, ( Ikke synlige) men i "konstruksjonen" eller hva jeg skal kalle det, Hale osv er litt løst samt en vinge har falt litt ned i forhold til der den skulle vært. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det aner jeg ikke. Hadde ihvertfall regnet med at det blir et par tusen. Vet ikke hvor lett det er å reparere ting også. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det aner jeg ikke. Hadde ihvertfall regnet med at det blir et par tusen. Vet ikke hvor lett det er å reparere ting også. har du heller ingen ide om hvor mye en utstoppet tiur ville solgt i god stand ? altså evt etter reprasjon. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg fant noe på finn som antyder rundt 2000-2500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå