dengladepotet Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Hei alle sammen, det har seg sånn at jeg trenger en ny laptop til studiene siden den gamle nå har sine aller siste levedager og da tenkte jeg at jeg likegjerne kunne fleske litt til og kjøpe meg en laptop som også drar spill siden den stasjonere tok turen pga overspenning. så jeg lurer egentlig på om folk her har noen gode erfaringer med kosteffektive laptoper til gaming. med kosteffektiv mener jeg ikke at pcen må være f.eks under 5000, bare at den ikke er overpriset i forhold til komponentene. har sett litt på http://cdon.no/elekt...x_780m-24070677 noen som har peiling på dette merket med tanke på byggkvalitet osv? takker for alle svar Endret 31. juli 2013 av dengladepotet Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Samme maskiner som Multicom leverer under annet navn. Dette er maskiner produsert av Clevo. Maskinene har meget god ytelse i forhold til pris. Kvaliteten er grei, med noe klumpete/kjedelig design. Her er Multicom sine maskiner http://www.multicom.no/Gaming-laptop/cat-c/c1000042 Lenke til kommentar
dengladepotet Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Samme maskiner som Multicom leverer under annet navn. Dette er maskiner produsert av Clevo. Maskinene har meget god ytelse i forhold til pris. Kvaliteten er grei, med noe klumpete/kjedelig design. Her er Multicom sine maskiner http://www.multicom..../cat-c/c1000042 ah ok takker for svar må ærlig si jeg aldri har hørt om multicom maskiner heller selges de bare over nett fra egen side og til firmaer og slikt? rart at de ikke er mer kjent hvis de lager "bedre" laptoper en konkurentene til billigere pris Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Multicom lager ikke maskinene, kun konfigurerer noen av modellene etter kundens ønsker. Clevo har eksistert i mange år, og produserer også maskiner for forskjellige merker i tillegg til å selge "barebones" dvs relativt merkeløse maskiner som små firmaer/nettbutikker kan selge og sette sitt eget merke på (som f.eks multicom og cdon gjør). Blant de absolutt beste når det kommer til ytelse per krone. De bruker stort sett gode komponenter i maskinene, dvs gode skjermer, kraftige grafikkort osv. Og kvalitetsmessig er de helt kurante. På den negative siden så er de litt kjedelige/plastaktige, har dårlige høyttalere og vifta/viftene bråker mye ved belastning. Så "bedre" er vel alt etter hva man er på jakt etter, om man kun vil ha mest ytelse per krone og ikke bryr seg om andre ting (som utseende, fysisk størrelse f.eks) så er clevo ganske midt i blinken. Endret 31. juli 2013 av OC-Freak Lenke til kommentar
dengladepotet Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Multicom lager ikke maskinene, kun konfigurerer noen av modellene etter kundens ønsker. Clevo har eksistert i mange år, og produserer også maskiner for forskjellige merker i tillegg til å selge "barebones" dvs relativt merkeløse maskiner som små firmaer/nettbutikker kan selge og sette sitt eget merke på (som f.eks multicom og cdon gjør). Blant de absolutt beste når det kommer til ytelse per krone. De bruker stort sett gode komponenter i maskinene, dvs gode skjermer, kraftige grafikkort osv. Og kvalitetsmessig er de helt kurante. På den negative siden så er de litt kjedelige/plastaktige, har dårlige høyttalere og vifta/viftene bråker mye ved belastning. Så "bedre" er vel alt etter hva man er på jakt etter, om man kun vil ha mest ytelse per krone og ikke bryr seg om andre ting (som utseende, fysisk størrelse f.eks) så er clevo ganske midt i blinken. for meg så blir det ytelsen pr krone som er det viktigste, design på selve pcen er ikke så viktig ved mindre det blir direkte sjenerende av en eller annen grunn, at ting er av plastikk osv er helt greit så lenge det virker solid. akkuratt nå har jeg en 3-4 år gammel acer (den som holder på å dø) som har pent nok design men den er så plastikk at det virker som om hele pcen bøyer seg når jeg tar opp/igjen lokket. så utsende er ikke alfa omega men det hadde vært kult om pcen hang noenlunde sammen, ivertfall litt mer en aceren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå