Gå til innhold

Augustfest 2013 – JorunT – Der jeg er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for innspillene. Jeg lurte veldig på hvem som har bestemt at livet er fantastisk, men ble suget inn av motivet på vei mot bussen fra Trafikanten (ja ja, heter visst Ruter nå). Og i det fine sensommerværet vi har om dagen er en is aldri galt.

Lenke til kommentar

Du fikk meg til å tenke på Jan Pande Rolfsens hilsen "Hei hei alle sammen. Livet er herlig, dere." :)

Og så fikk jeg lyst på en soft-is ...

Hehe! Jan Pande Rolfsen! Klassiker!

Dag 27 - Skyer og tak

Vi har ingen imponerende fjell i nærheten, men allikevel liker jeg å se ut av vinduet og nyte utsikten av alle de fine takene i nabolaget, særlig når skyene er så flotte som de var i dag.

attachicon.gif_DSC5100-EditSkyer og tak.jpg

Pent nabolag og fint bilde.

Lenke til kommentar

Tusen takk begge, er glad i nabolaget, ja.

Dag 28 - Fruktflue og solsikke

En liten solsikke har forvillet seg inn på gårdsplassen, sikkert et resultat av vinterens fugleforing. Den er voldsomt populær blant insektene, men det var ikke så enkelt å fange dem på linsen pga kastevinder i går og i dag. Enten så blåste det, eller så kom det humler bumsende inn og ødela alt.

post-202343-0-90366000-1377713158_thumb.jpg

Var mer fornøyd med gårsdagens variant (i spoler).

post-202343-0-80385900-1377713197_thumb.jpg

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Begge var fine .... og så er det så fint å se at det er fortsatt sommer, så lenge det varer.

Takk, Randi, ja dette har vel vært en makeløs sommer, de siste dagene en skikkelig bonus.

Dag 28 var et gladbilde som lyser opp på slutten av festen. Enig i at gårsdagens versjon var bedre og da med tanke på at det fremstår hakket mer "enkelt / renere". :)

Er enig med Mr. Sanders at bildet i spoiler var det beste, men det var altså utenom festen.

Dag 27; noen veldig så fine og klare farger. Skyene ble en "høydare"... :)
Takker så mye, skyene var som bestilt.
Lenke til kommentar

Dag 29 - Salat

I nøden spiser Fanden fluer, og jeg får holde meg til salat, det begynner å bli vanskelig å finne nye motiver etter en lang augustmåned.

Nesten alle ingrediensene er av egen avling, inkludert blomstene fra ruccolaen, og olivenoljen fra fjorårets høsting. Bildet er skikkelig rotete, men smaken var bra.

post-202343-0-64514900-1377811790_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dag 29 - Salat

I nøden spiser Fanden fluer, og jeg får holde meg til salat, det begynner å bli vanskelig å finne nye motiver etter en lang augustmåned.

Nesten alle ingrediensene er av egen avling, inkludert blomstene fra ruccolaen, og olivenoljen fra fjorårets høsting. Bildet er skikkelig rotete, men smaken var bra.

attachicon.gif_DSC5272Salat.jpg

Ser godt ut det. Skjønner det kan være vanskelig å finne motiver. Glad jeg kunne ta bilder utenlands, da er det alltid lett å finne noe spennende.

Lenke til kommentar

Salaten er nok forlengst spist opp, og god var den, burde jo invitert dere for å dele.

Det stemmer at av en eller annen grunn er det lettere å se spennende motiver når du er utenlands, selv om det er litt merkelig, men vi blir vel litt blinde hjemme. Men jeg kan ikke klage, som tilbrakte de 20 første dagene atskillig lenger sør.

Lenke til kommentar

Dag 30 - På rekke og rad

Sakalinbeinved (Euonymus planipes) er en flott busk med fine høstfarger, heldigvis er vi ikke helt der enda, men de underlige fruktene er også fine. Det er mange av dem akkurat nå, de henger som små, røde kuler på tynne tråder, og etter hvert sprekker de opp og de oransje frøene kommer til syne.

post-202343-0-94752500-1377897632_thumb.jpg

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Blomstene er ganske uanselige på denne også.

Dag 31 - Volleyball på Voldsløkka

Så var denne måneden omme, den føltes til tider ekstra lang, men det var verdt å være med. Jeg takker alle som har innom tråden og lagt igjen kommentarer, det har vært nyttig og hyggelig.

Dagen i dag startet svært så grått og vått, men i ettermiddag klarnet det, og jeg var en tur bortom Voldsløkka. Det er alltid mye folk på sandvolleyballbanene, og i dag var det enda mer liv enn vanlig. Tydeligvis en slags uhøytidelig turnering, der alle deltagerne var utkledd. Noen av antrekkene var svært så forseggjort, andre ganske luftige, og en del av dem heller upraktiske, de kompenserte med tildels mye utradisjonelt fotarbeid

Jeg valgte et bilde av et rosa lag som klarte å få ballen i luften, men har lagt noen i spoileren av enkelte andre.

post-202343-0-84391000-1377980577_thumb.jpg

post-202343-0-61989200-1377980655_thumb.jpg

post-202343-0-79255100-1377980687_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...