JorunT Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Takker for det, Randi, tror nok at jeg trives i det lille huset i Hellas framfor flyplassen Tegel, ja. Dag 21 - Mini petunia Spennende å se hva som har overlevd i hagen mens jeg var borte, det har gått bra, takket være snille naboer. Her er en liten mini petunia/surfinia-hybrid, antagelig en P. 'Famous Double Ametyst', som har små, lett fylte blomster og ganske 'fete' kronblader. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Dag 22 - En beskjeden borago Kjært barn har mange navn, borago, hjulkrone, agurkurt og flere (eller Borago officinalis). Blomstene er ikke store, men de kan spises, for dem som synes det er OK med blå blomster i salaten. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 To nydelige bilder igjen....Borago blir visst også candisert, og frosset inn i isbiter o.l til fin pynt. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Dag 21 og 22 var veldig flotte begge to. Her har du fått med mye. Jeg likte best 22. Her er det veldig flott lys og fine detaljer og en særdeles flott bokeh. Dybdefølelsen her er veldig fin. 21 er slett ikke dårlig den heller. Flott lys og fin innramming med alt det grønne rundt, men komposisjonen er litt mer flat og litt mindre livlig. Jeg kunne lett hatt begge hengende på veggen min :-) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Takk Randi og Substitute, er enig i at det første av de to blomsterbildet var litt flatt. Dag 23 - En beskjeden sukkerert Selv om sukkererten dyrkes som nyttevekst, er det lov å nyte de fine blomstene også, selv om dagens motiv var lite samarbeidsvillig. Måtte stå på en stabel med steinheller for å nå opp, og blomstene nektet plent å posere som jeg ville, men et slags bilde ble det til slutt, etter å klippet vekk grener av et epletre som sto i veien; alt for Augustfesten. Det er ikke vanskelig å se at det er samme arten (Pisum sativum) som den ville, opprinnelige erteplanten. Jeg tok et bilde av en slik i veikanten i Hellas i våres til Aprilfesten, fargene kan variere litt, men blomstene ligner mye, som vist i spoileren. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 23. Den ble flott mot den blå himmelen - fin komposisjon Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Takk for det, Randi. Dag 24 - Redd barna Noen unger i veien har i flere dager reklamert for dagens Redd barna-aksjon med selvlaget plakat, og de gikk med på å bli fotografert mot at jeg fikk med plakaten. Jeg tok ikke med plakaten her, men at det er til Redd barna, ser dere på pengeglasset som den mest aktive utroperen hadde ansvaret for. Her er det spirende forretningstalenter, som også vil gjøre noe for andre. Gratulerer med innsatsen, det er andre året de satser stort. De hadde bakt sveler og kaker, saft og masse småting som de solgte, og det var ikke mange passerende som slapp unna uten å måtte kjøpe litt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Kjempefint - du har så fine fargetoner. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Her har det blitt flere gode bilder siden sist jeg var innom. Mange pene blomsterbilder. Meget søtt bilde av barna. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Fortsatt kjempefine bilder i din tråd. Herlig bilde av barna (fin stemning og farger) og flotte blomsterbilder også. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Kjempefint - du har så fine fargetoner. Fortsatt kjempefine bilder i din tråd. Herlig bilde av barna (fin stemning og farger) og flotte blomsterbilder også. Takk, jeg sliter ellers litt med hvitbalansen på dette kameraet (Nikon D800), synes at fargetemperaturen i dagslys ofte blir litt for lav, og her var det dessuten mye vanskelig lys og skygger. Her har det blitt flere gode bilder siden sist jeg var innom. Mange pene blomsterbilder. Meget søtt bilde av barna. Takk for det, barna var jo takknemlige objekter, de lot meg få drive med mitt uten å posere, og svelene var kjempegode! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Dagens bilde - Blomkarser Det var umulig å få blomkarsebildene som jeg ville ha dem, så jeg dumpet til slutt en del av dem i en skål med vann og satte dem på det blå hagebordet. Fargerikt ble det i alle fall. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Wow....supert og kreativt, og de flotte fargene da.Dette likte jeg...nesten som et maleri jo. Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Dagens bilde - Blomkarser Det var umulig å få blomkarsebildene som jeg ville ha dem, så jeg dumpet til slutt en del av dem i en skål med vann og satte dem på det blå hagebordet. Fargerikt ble det i alle fall. _DSC5018-EditBlomkarse.jpg Fargerikt og flott med blomkarser mnot blå bakgrunn. Knallfoto! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Wow....supert og kreativt, og de flotte fargene da.Dette likte jeg...nesten som et maleri jo. Fargerikt og flott med blomkarser mnot blå bakgrunn. Knallfoto! Takk for begge kommentarene, hyggelig at noen ser på bildene. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 ]Dag 26 - Life is fantastic - Oslo S Isn't it? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Du fikk meg til å tenke på Jan Pande Rolfsens hilsen "Hei hei alle sammen. Livet er herlig, dere." Og så fikk jeg lyst på en soft-is ... Endret 26. august 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Og det var flotte linjer hit og dit, med noen passelige fargeklatter. Veldig fin komposisjon. Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Livet er fantastisk, slik som dette bildet Blomstene var jo også fargerike og fine. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Synes også de to siste her ble meget bra. Pene farger og god komposisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå