Gå til innhold

Augustfest 2013 – JorunT – Der jeg er

Anbefalte innlegg

Takker for det, Randi, tror nok at jeg trives i det lille huset i Hellas framfor flyplassen Tegel, ja.

Dag 21 - Mini petunia

Spennende å se hva som har overlevd i hagen mens jeg var borte, det har gått bra, takket være snille naboer.

Her er en liten mini petunia/surfinia-hybrid, antagelig en P. 'Famous Double Ametyst', som har små, lett fylte blomster og ganske 'fete' kronblader.

post-202343-0-92540700-1377118966_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 21 og 22 var veldig flotte begge to. Her har du fått med mye. Jeg likte best 22. Her er det veldig flott lys og fine detaljer og en særdeles flott bokeh. Dybdefølelsen her er veldig fin. 21 er slett ikke dårlig den heller. Flott lys og fin innramming med alt det grønne rundt, men komposisjonen er litt mer flat og litt mindre livlig.

Jeg kunne lett hatt begge hengende på veggen min :-)

Lenke til kommentar

Takk Randi og Substitute, er enig i at det første av de to blomsterbildet var litt flatt.

Dag 23 - En beskjeden sukkerert

Selv om sukkererten dyrkes som nyttevekst, er det lov å nyte de fine blomstene også, selv om dagens motiv var lite samarbeidsvillig. Måtte stå på en stabel med steinheller for å nå opp, og blomstene nektet plent å posere som jeg ville, men et slags bilde ble det til slutt, etter å klippet vekk grener av et epletre som sto i veien; alt for Augustfesten.

post-202343-0-73337000-1377295896_thumb.jpg

Det er ikke vanskelig å se at det er samme arten (Pisum sativum) som den ville, opprinnelige erteplanten. Jeg tok et bilde av en slik i veikanten i Hellas i våres til Aprilfesten, fargene kan variere litt, men blomstene ligner mye, som vist i spoileren.

post-202343-0-42887200-1366306412_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for det, Randi.

Dag 24 - Redd barna

Noen unger i veien har i flere dager reklamert for dagens Redd barna-aksjon med selvlaget plakat, og de gikk med på å bli fotografert mot at jeg fikk med plakaten. Jeg tok ikke med plakaten her, men at det er til Redd barna, ser dere på pengeglasset som den mest aktive utroperen hadde ansvaret for. Her er det spirende forretningstalenter, som også vil gjøre noe for andre. Gratulerer med innsatsen, det er andre året de satser stort.

De hadde bakt sveler og kaker, saft og masse småting som de solgte, og det var ikke mange passerende som slapp unna uten å måtte kjøpe litt.

post-202343-0-48920200-1377384657_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kjempefint - du har så fine fargetoner.

Fortsatt kjempefine bilder i din tråd. Herlig bilde av barna (fin stemning og farger) og flotte blomsterbilder også.

Takk, jeg sliter ellers litt med hvitbalansen på dette kameraet (Nikon D800), synes at fargetemperaturen i dagslys ofte blir litt for lav, og her var det dessuten mye vanskelig lys og skygger.

Her har det blitt flere gode bilder siden sist jeg var innom. Mange pene blomsterbilder. Meget søtt bilde av barna.

Takk for det, barna var jo takknemlige objekter, de lot meg få drive med mitt uten å posere, og svelene var kjempegode!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...