RandiA Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Oi, det var da et gnistrende bra portrett....(kan jeg si uten at jeg er noen øldrikker akkurat..... ) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Dag 17, et godt portrettbilde av øl-drikkeren! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Franz er en mann etter mitt hjerte Fint portrett. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hyggelig å få "fölge med" på livet ditt i Hellas. Mange flotte bilder i tråden. Av de siste liker jeg spesielt dag 13 (fin vinkel og stemning) og 17 (herlig portrett med mye karakter og god komposisjon). Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Takker så mye, Franz er absolutt en trivelig nabo, født i en tysk enklave i Kroatia, de ble jaget ut og måtte gå til fots til Tyskland etter 2. verdenskrig. Der ble han lektor i realfag, tror han må ha vært en flott lærer. Første gang jeg så ham for mange år siden, lå han i sjøen og deklamerte utdrag av Illiaden eller Odysseen høyt for seg selv . Unger stoppe av og til opp og spør hvorfor Αγιος Βασίλης, julenissen. er her midt på sommeren. Ellers er han en praktisk tusenkunstner som reparerer alt av maskiner og utstyr som har gått i stykker for alle naboene. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Dag 18 - Kantina på stranden Det er ingen fasiliteter på stranden vår (heldigvis), ingen dusjer eller utleie av solsenger, men om sommeren kommer det en 'Kantina' hit hver dag, en slags ambulerende kiosk med et litt gammelmodig utseende. Her får du kjøpt kaffe, øl og litt å bite i. I år er omsetningen heller dårlig, tror jeg, folk flest har med seg egen niste. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Det var da en charmerende kantine - (og en fin beretning om Franz) Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hurra for Franz! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Synes som flere her at, portrettet av Franz ble flott. Fint med bakgrunnshistorien Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Takker på vegne av Franz, han var fornøyd med portrettet og hadde ikke noe i mot at andre fikk se det. Dag 19 - Agios Nikolaos, Sithonia Like før hjemreise og lite tid til fotografering, men tar med et bilde fra en av de tre små landsbyene rundt oss, Agios Nikolaos (mange byer med det navnet i Hellas). Ag. Nikolaos er ikke julenissen, men fiskernes skytshelgen, og i denne byen bor det mange fiskere, selv om byen ligger på en høyde litt inn i landet. I likhet med mange gamle landsbyer, var de bedre beskyttet mot pirater (og tyrkere) med slik beliggenhet. Mange slike nokså enkle steinhus fra 18-tallet her, jeg liker stilen godt. De er som oftest hvitkalket så langt opp som du når fra bakken, og det du når rundt vinduer og dører. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Dag 19. Flotte farger mot den blå himmelen ... (og så har du greid å unngå skjevheter på husveggene - det plages jeg ofte med) Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Fint å se hvordan det er der du er. Personlige favoritter er reven, traktoren og Franz. Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Fikk sett gjennom de tidligere innleggene dine nå. Synes du gjorde en bra jobb med HDR i den lille kirka. Dte var også interessant å lese om greske munker og hverdagslivet i Hellas. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det portrettet av mannen med ølflasken var strålende flott. Fint komponert. Fin skarphet og fine detaljer. Herlig lys og fin fokus. Flott bokeh også. Dette skal du være stolt av. Jeg har lett litt etter tøffe menn og ta bilde av uten å finne noen skikkelig røffe enda, du fant han. Som jeg nevnte for CardinalGuzman så passer dine og hans bilder godt sammen som gode historiefortellinger av hverdagslivet til folk. 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Dag 19: Takk for bakgrunnsfortellingen. Huset er jo litt snodig, med vann inn her og rør ut der og noe strøm som er / er ikke tilkoblet. Et fortellende bilde. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Veldig enig i alle som liker bildet av øldrikkende nabo. Kjempe tørst! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 og så har du greid å unngå skjevheter på husveggene - det plages jeg ofte med) De er ikke til å unngå skjevheter når du står i en trang gate med masse forstyrrelser og 24 mm brennvidde, men Photoshop er en venn i nøden Huset er jo litt snodig, med vann inn her og rør ut der og noe strøm som er / er ikke tilkoblet. Et fortellende bilde. Det sier ganske mye om grekernes innstilling til tekniske installasjoner. Har knapt til gode å se at to kontakter eller brytere som skulle stå ved siden av hverandre, er på linje eller i vater. Nye ledninger og rør plasseres stort sett der måtte falle dem inn i øyeblikket. E-verket nektet først å koble oss til el-nettet fordi stolpen, som var grundig boltet til en solid støpt 2 m høy hjørnestolpe, ikke hadde støp på alle sider, en ny forordning elektrikerne våre ikke var informert om. De klasket derfor på en kasse og støpte den inn i en fart, men det er så skjevt at det er til å gråte av (eller kanskje bedre å le av). Vi fikk i alle fall strøm, to måneder etter at vi søkte. En håndverker vi hadde i fjor viste oss stolt vateret sitt, men han brukte det ikke! Jeg har lett litt etter tøffe menn og ta bilde av uten å finne noen skikkelig røffe enda, du fant han. Det mangler ikke på røffe typer i dette området, det vrimler av dem. Men Franz ville nok bli veldig forbauset over å bli karakterisert som røff, han er ganske filosofisk anlagt, men han er bestemt når det gjelder valg av øl, ένα πράσσινο, en grønn en må det være. Synes du gjorde en bra jobb med HDR i den lille kirka. Takk for det, det var første forsøk, er vanligvis litt skeptisk til overdreven bruk av HDR, men her var det for stort omfang til å klare det med ett bilde. CamRanger var veldig nyttig her, bruker den helst ellers til makrobilder. Jeg takker så mye for de andre kommentarene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Ang. skjevheter - joda, retter mye i etterkant, men er det for ille i utgangspunktet, blir det ingen lett sak - og resultatet aldri helt bra. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Dag 20 - Der jeg ikke lenger er Ferien måtte en gang ta slutt, i går ble det hjemreise, etter nesten to måneder i 'Syden'. Et siste bilde fra der vi ikke lenger er ble det tid til. Jeg hadde tenkt å gjøre det klart for visning i går, hadde mye dødtid på flyplassenThessaloniki og Berlin, men glemte å ta med kortleser, som ikke var å få kjøpt på noen av stedene. Jeg hadde mange motiver fra Hellas jeg ikke fikk brukt denne gangen, men det blir vel en fest igjen en gang. På Tegel (Berlin, som ikke er min favorittflyplass) satt det to unge buddhistmunker i safrangule kjortler og studerte instruksjonsbok for ett eller annet Cannonprodukt de hadde kjøpt, torde ikke ta fram kameraet og be om lov til å fotografere dem, men tok et bilde av taket i mangel av noe bedre (se spoiler). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Det var et velkomponert, idyllisk sommersted-hus..riktig innbydende. Nokså kontrast til det kalde "stål-bjelke" bildet i spoiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå