RandiA Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Fint med de duse fargene og den gode diagonalen Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Dag 13 - Fiskere i Tripiti Fra kaia i Tripiti, der fergen til øya Ammouliani legger til. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Flott vinkling....passer godt å se bare hav og ikke land her...og sannelig får du til diagonal i dette bildet også Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Flott vinkling....passer godt å se bare hav og ikke land her...og sannelig får du til diagonal i dette bildet også Fint fiskebilde Takk begge to, det er et takknemlig motiv. Hadde vært bedre med bare en enslig fisker, men vanskelig å dirigere fra en båt. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Dag - 14 Rødt og grønt I dag tidlig var det nesten vindstille før solgangssbrisen startet, og jeg kunne ta et bilde av denne blomsten av klatreplanten Mandevilla sanderi (finns ikke norsk navn, såvit jeg vet), den har intenst røde blomster og kan bli 4,5 m høy. Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Fin blomst.Veldig intens rød,ville kanskje ha tonet ned fargemetningen her på det som er rødt for å få fram flere detaljer. Kanskje bare min skjerm som ikke viser det riktig også da Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Rødt er en vanskelig foto-farge - her synes jeg litt av effekten lå i dette med sterke kontraster - (mer enn i detaljer) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Det stemmer at rød er en vanskelig farge å fotografere - det kan ofte være en ide å undereksponere, og heller lysne opp i etterbehandlingen. Det ser ut til at det et behagelig liv du har i Hellas; mange bilder minner meg om mine ferier dit, som bonden med traktoren og de som fisker på kaia. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Takk for innspill. Enig i at det ikke var så mye detaljer å se i det voldsomt røde, selv om bildet ble tatt kl. 8 om morgenen, i skygge og ble undereksponert, med forsiktig lysning etterpå, det eneste jeg økte metningen på, var bladene, som var blitt litt for gule pga av underernæring. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Dag 13: Fint dokumentarbilde av uforstyrret lek/fiske. Flott farge på sjøen. Dag 14: Fine sterke farger i dette high key bildet. Bildet har bare 2 farger, men allikevel er det stilig og kunstnerisk. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Takk igjen, Substitute.Dag 15 - Δέκαπέντε Αυγούστου- Bouzouki15 august er den største helligdagen etter påske og jul, og da feires det at jomfru Maria steg til himmels. I tillegg til de kirkelige aktivitetene er det også festing over en lav sko over hele landet; på naboens pensjonat hadde de leid inn musikere i kveld og det var dans på plenen for gjester og naboene. Musikerne spilte i ett fra kl. 21 til kl 1 uten en eneste pause, og det var ikke noe å si på stemningen, ikke mye hemninger hos grekerne når det danses.Har tatt med også et meget diffust bilde av stemningen fra like før vi ga oss i spoileren (blitsen hadde for lengst tatt natten og det var bekmørkt), det ble danset i en brennende ring i gresset tent på med tennvæske fra grillen, her blir det ikke gress på lenge. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det var klart og fint bilde, likte spesielt farvene - morsomt det i spoiler også. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Takk, Randi. Jeg ser nå at jeg burde fått mer innpå, som i spoileren. Sånn går det når en jobber om natta og myggen biter. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Fint det i spoileren også ja....(Jeg jobber også om natten, men slipper heldigvis myggen) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Dag 16 - En glad laks? Fisken på markedet i Nikiti pleier å være fersk og ligger på mye is; denne var ikke fullt så fristende, selv om den var norsk og det ble bedyret at den var flybåren og helt fersk. På skiltet står det at den er fisket i havet, også en sannhet med modifikasjoner antar jeg, selv om merdene er til havs. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Godt bilde, men laksen så ikke helt fersk ut nei.....(ikke som den barnebarnet mitt tok i går. ) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 (ikke som den barnebarnet mitt tok i går. ) Var mer imponerende den til barnebarnet ditt, ja, Randi, Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Dag 17 - Franz med en grønn en Når vi kommer fra stranda, er det vanskelig å unngå å bli bedt inn til vår nabo, Franz, som insisterer på en øl. Vi er jo høflige, så vi klarer vanligvis ikke å si nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå