Gå til innhold

Augustfest 2013 – JorunT – Der jeg er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott vinkling....passer godt å se bare hav og ikke land her...og sannelig får du til diagonal i dette bildet også :yes:

Fint fiskebilde :)

Takk begge to, det er et takknemlig motiv. Hadde vært bedre med bare en enslig fisker, men vanskelig å dirigere fra en båt.

Lenke til kommentar

Dag - 14 Rødt og grønt

I dag tidlig var det nesten vindstille før solgangssbrisen startet, og jeg kunne ta et bilde av denne blomsten av klatreplanten Mandevilla sanderi (finns ikke norsk navn, såvit jeg vet), den har intenst røde blomster og kan bli 4,5 m høy.

post-202343-0-38636900-1376467802_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det stemmer at rød er en vanskelig farge å fotografere - det kan ofte være en ide å undereksponere, og heller lysne opp i etterbehandlingen.

Det ser ut til at det et behagelig liv du har i Hellas; mange bilder minner meg om mine ferier dit, som bonden med traktoren og de som fisker på kaia.

Lenke til kommentar

Takk for innspill. Enig i at det ikke var så mye detaljer å se i det voldsomt røde, selv om bildet ble tatt kl. 8 om morgenen, i skygge og ble undereksponert, med forsiktig lysning etterpå, det eneste jeg økte metningen på, var bladene, som var blitt litt for gule pga av underernæring.

Lenke til kommentar

Takk igjen, Substitute.

Dag 15 - Δέκαπέντε Αυγούστου- Bouzouki

15 august er den største helligdagen etter påske og jul, og da feires det at jomfru Maria steg til himmels. I tillegg til de kirkelige aktivitetene er det også festing over en lav sko over hele landet; på naboens pensjonat hadde de leid inn musikere i kveld og det var dans på plenen for gjester og naboene. Musikerne spilte i ett fra kl. 21 til kl 1 uten en eneste pause, og det var ikke noe å si på stemningen, ikke mye hemninger hos grekerne når det danses.

post-202343-0-42363400-1376608208_thumb.jpg

Har tatt med også et meget diffust bilde av stemningen fra like før vi ga oss i spoileren (blitsen hadde for lengst tatt natten og det var bekmørkt), det ble danset i en brennende ring i gresset tent på med tennvæske fra grillen, her blir det ikke gress på lenge.

post-202343-0-32737300-1376608388_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dag 16 - En glad laks?

Fisken på markedet i Nikiti pleier å være fersk og ligger på mye is; denne var ikke fullt så fristende, selv om den var norsk og det ble bedyret at den var flybåren og helt fersk. På skiltet står det at den er fisket i havet, også en sannhet med modifikasjoner antar jeg, selv om merdene er til havs.

post-202343-0-26131900-1376691616_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...