RandiA Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Om jeg ikke akkurat likte kreasjonene, så var det et kjempebra bilde Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Takk, Randi. Enig i at disse kjolene ikke ville være mitt førstevalg som antrekk, men de passer ypperlig som skjermbrett. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Hei. Dette var en fin komposisjon. Flotte fargekombinasjoner og fine detaljer. Det ser ut som det er mer enn en lyskilde. Har du brukt blits? Stilig med speilet der på siden. Bra jobba! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 wow - den var ganske kul! Fine farger på kjolene, tøft med speilingen vi også ser. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Takker, sverrelerre og Substitute. Ingen blits, nei, bare sola som ble reflektert i alle retninger av de mange seilene som er satt opp for å få skygge, det kan bli ganske hett her i solsteiken og trengselen. Jeg syntes de gammelmodige kjolene passet bedre enn årets mote, men det var vel helst en refleksjon i etterkant, bildet ble tatt i full fart da jeg plutselig så motivet. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Arnea er en liten by (ca 2500 innbyggere) midt i innlandet av Halkidiki, ca 3 mil fra oss. Det er en gammel by, omtalt av Thukydid allerede 431 fKr., med mye fine gamle hus. En god del av dem er restaurert med EU-midler, som disse, de er fra 1800-1850, i typisk (gresk) makedonsk stil, med inntrukket førsteetasje. Og fargene er faktisk så heftige som på bildet. Var litt i tvil om jeg skulle velge dette bildet, eller ’Villa gjennomtrekk’ fra byen Taxiarchis, en annen liten perle ikke langt unna. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Oi, den ble flott - nydelige farger, fin komposisjon Lenke til kommentar
lessis Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Likte godt blide 4 av firfislen. Hard beskæring gjorde seg. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Oi, den ble flott - nydelige farger, fin komposisjon .Takk, byen Arnea har utrolig mange fine, gamle hus, verdt et besøk. Likte godt blide 4 av firfislen. Hard beskæring gjorde seg.. Takk for det, beskjæringen var essensiell her, det var blikket og de fine tegningene som var viktigst, bildet ble veldig flatt og kjedelig når hele den lange halen var med. Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Ser ut som en vakker, liten landsby. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Flott bilde fra landsbyen din. Skikkelig koselig stemning. Jeg liker slike små bakgater. Masse farger og detaljer. Du har en del bilder tatt på dagen da det er vanskeligst lysforhold. Hvis du tar bildene på morgen eller kvelden så slipper du så harde skygger og skarpt lys ;-) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Takk for kommentarene. Joda, det ville sikkert blitt bedre lysforhold på andre tider av døgnet, men vi har gjester og jeg må forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen når jeg er der. Denne landsbyen ligger 35 km her ifra, og ikke et sted jeg stikker innom daglig. Jammen ikke så lett å kombinere det å være vert med å¨få tid til å ta bilder til denne festen, det er den største utfordringen! Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Jepp skjønner hva du mener. Jeg har en 2åring med ferie fra barnehagen som er med meg hele dagen. Jeg må hele tiden holde han i sjakk. På morgen og kveld er det travlest desverre... Jeg synes du løser oppgaven bra ;-) Jeg er veldig glad i greske øyer. Reiser til Kreta nå 24. august :-) Endret 11. august 2013 av Substitute Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Voksne gjester trenger nok ikke like mye oppmerksomhet som en toåring, har full medfølelse med deg, jeg kan vel ikke klage. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Dag 11 - Solsvidd Nikiti Mesteparten av dette området er skogkledd - aleppofuru og πουρνάρι (kratt og buskas), der det ikke er plantet oliventrær. Rundt den lille byen Nikiti er landskapet helt annerledes, gulsvidd og nakent, men også ganske flott. Tipper det har vært brann her en gang, så har det blitt kornåkre der det var dyrkbar jord, og resten er erodert. Det hvite 'palasset' var en nattklubb, men som så mye annet, står det nå stengt og uten liv. Ellers er det mest skogkledt, det er tydelig å se at den dominerende vindretningen her er fra sørøst: Endret 11. august 2013 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Bærer preg av solsviddhet det landskapet der ja, vakkert, rolig og harmonisk egentlig - til kontrast til det grønne, frodige og kaotiske i spoileren.... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Solsvidde Nikiti synes jeg var bra. (Ville kanskje unngått trærne nederst på bildet selv, men da ville sikkert utsnittet blitt noe annet og bildet ikke så bra komponert). Fint med veien som kommer inn fra venstre og leder blikket inn mot husene. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Dag 9 ble fint og morsomt! Mange intressante detaljer, jeg liker spesielt speilingen. Fin vy og bilde fra Arnea. Virker som en koselig landsby. Herlig stemning og varme farger. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Takker igjen for kommentarer. Er enig i at bildet ville vært renere uten de nederste trærne, særlig grenene i midten, men ikke så lett å unngå dem her,og orker ikke manipulere for mye, er jo på ferie! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Dag 12 - Granateplekart Granatepletreet er visst opprinnelig fra Iran, men regnes i dag som et typisk middelhavsbusk/tre, en av de få vekstene som har vært lett å få etablert her i den tunge, stive leirjorda, og med begrensede vanningsmuligheter. Det beste akkurat nå at jeg kan ta bilde av fruktene selv om det blåser. Foreløpg er det bare kart, om et par måneder er de modne, men de er dekorative nå også. Endret 12. august 2013 av JorunT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå