sasund Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Det jeg lurer på er om det er noen mulighet for å kjøre remote desktop i linux ala eksternt skrivebord i windows? Har sett litt på vnc, men den får jeg bare til å funke som et shell. vet ikke helt om den har noen annen mulighet...? Maskinen som skal kjøre servicen er satt opp med suse 8.2, jeg ønsker å ha tilgang både fra windows maskiner og linux, vist dette er mulig? Takker for alle svar.. MVH Sasund Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 sourceforge.net's featured project of the month: tightVNC. Ellers har vel slashdot.org en artikkel idag om noe "VNC-på-steroider"-prosject. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 X er fullstendig nettverkstransperent, så hvis du skaffer deg en X-klient for Windows, er det ikke noe problem å styre en GNU/Linux-boks fra en annen, eller fra Windows. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 WiredX (bruker java) er kanskje verdt et forsøk? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Det jeg lurer på er om det er noen mulighet for å kjøre remote desktop i linux ala eksternt skrivebord i windows? Linux har hatt «remote desktop» i årevis før Windows, via X. Men det har jo blitt litt enklere i det siste, da. Hvis du kjører KDE 3.1 eller nyere, kan du trykke K-meny -> System -> Desktop Sharing, og sette opp desktop sharing derfra. Dette fungerer over VNC, som virker på de fleste OS-er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå