Gå til innhold

Project Reality 1.0


Anbefalte innlegg

Da var endelig dagen her! Etter 8 års utvikling er Project Reality 1.0 endelig klart til å spilles, den 2. August 2013. Jeg tar meg derfor friheten til å reklamere for, og forhåpentligvis rekruttere nye spillere til nettopp Project Reality.

 

Når sant skal sies, har jeg lite greie på om Project Reality (PR fra nå av) er godt kjent blant gamere som ikke spiller selv, eller om det bare er spillermassen som faktisk vet hva det dreier seg om. Derfor, kommer nå litt generell info om PR.

 

PR er en mod til Battlefield 2, som fokuserer på (som navnet indikerer) et mer realistisk gameplay enn det vanilla BF2 tilbyr. Kommunikasjon og lagarbeid er svært viktig for å vinne, og etter min erfaring, er det kun ArmA som kan matchen denne verdien av lagarbeid (innen FPS).

 

Hva gameplay angår, er det nok av ting for en ny spiller å lære seg. Det finnes tre størrelser på baner i spillet 1, 4 og 16 km^2, og når en server støtter maks 100 spillere, medfører dette nødvendigvis at det ikke er action til en hver tid. Tålmodighet er derfor viktig.

 

Det er for det meste to game modes: AAS og Insurgency. AAS er PRs svar på BFs conquest mode. En rekke områder må kontrolleres, laget som holder færrest flagg mister tickets, og tickets mistes også om noen dør. "Twisten" er at flaggene må overtas i en bestemt rekkefølge, noe som fører til en klart definert frontlinje. Hvert lag har også gjerne en Spec Ops squad, som beveger seg bak frontlinjene for å hindre forsyninger, drive rekognosering eller tar ut spawnpoints (Firebase/FOB)

 

I Insurgency er det koalisjonsstyrker mot geriljastyrker. Altså høyteknologisk utstyr vs geriljataktikker. Geriljaen skal forsvare våpendepoter som spawner på tilfeldige steder på kartet. For at koalisjonssyrkene skal finne ut hvor disse depotene befinner seg må de enten drepe/fange geriljastyrker (fange gir naturlig nok flest "intel-points") eller ha en god dose flaks. Koalisjonsstyrkene har et begrenset antall tickets, og dersom de går tom, før de har ødelagt 5 depoter, har de tapt.

 

Hvert av lagene kan deles inn i 9 squads, som hver kan romme 8 spillere. De fleste servere krever at dersom du ønsker å operere tyngre kjøretøy, må du befinne deg i kjøretøyets respektive squad, men ettersom kjøretøy er mangelvare, og svært viktige for laget, bør ikke nye spillere hoppe rett inn i første tanksen de ser. Skulle du være mer fornuftig i dine første timer i spillet, joiner du heller en infanteri squad. Som infanterimann, er det en rekke roller du kan ha: Officer (Squad Leader), Rifleman, Medic, Breacher/Specialist, Automatic Rifleman, Grenadier, Machine Gunner, Marksman, Sniper, Spotter, Combat Engineer, Rifleman Anti-Personell, Rifleman Anti-Tank og Heavy Anti-Tank. Jeg tror det var alle. De fem første classene er tilgjengelige for en squad som har minst fire spillere. De resterende har en begrenset antall for hele laget. Hvert lag kan f.eks bare ha én Heavy AT. Som ny spiller bør du helst gi beskjed til Squad Leader (SL) om dette, slik at du unngår å få en alt for viktig rolle.

 

Jeg vet ikke om det kommer til å være noe interesse om dette, så derfor gir jeg heller videre informasjon gjennom eventuelle spørsmål. Det er imidlertid én ting jeg vet det kan være greit å vite om:

 

Et turn-off for mange med BF2 motoren, har vært måten treffsikkerheten til våpnene fungerer. Alle som har spilt BF2 vet hva jeg snakker om (dere andre trenger ikke tenke på dette). I PR 1.0 er det slutt på dette. Våpnene treffer nå der du sikter! Noe som kompenseres for med betydelig rekyl.

 

Info kan også finnes på modens hjemmeside http://www.realitymod.com/

 

Skulle det ellers være noe, er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg sittet å spilt denne moden i hele går og må si at den er utrolig bra! Man jeg kan ikke anbefaler det til folk som føler at rekylen på COD er helt realistisk fordi da hadde dette spillet vært waste of time for dem. Anbefaler heller det til folk som er ute etter et så så realistisk spill så mulig. Tross at grafikkmotoen er basert på BF2 så synes jeg at de har gjort en god jobb med å utnytte den på best mulig måte. Lancher med automatisk patching er bra og IU'n er fra. Lydene fantatisk og våpenfølelsen er frustrerende (som er en god ting)..samt mange andre gode features som gjør at sammarbeid er helt nødvendlig. .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...