Thebon Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Bruker: Thebon Deltagernivå: Entusiast Tema: Black&White variations Utstyr: Canon 7D og alt av linser/blits Mål med utfordringen: -Utforske forskjellige måter å utrykke seg i sort/hvit bilder på, både i henhlold til stil og teknikk -Å mestre utfordringen med å ta bilder i ett konsept over lengre tid. -Lære så mye som mulig. Første gang jeg er med på noe her, så dette blir spennende Endret 31. juli 2013 av Thebon Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Første bilde. Dette er på baksiden av en tankbil som leverer øl til restauranter. Synes den hadde et fint gammeldags og industrielt preg over seg. 7D + canon 10-22mm s1/30 f7.1 ISO200 18mm Endret 3. august 2013 av Thebon 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det er tankbilen sin, det Det passer godt med s/h her. 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 LIker alle sjateringene i bildet. Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Denne likte jeg veldig godt. ER svak for S/H bilder. KJempeflott start Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Fin start det der. Likte at det er så mange detaljer, samt det litt rustikke preget. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Der har vi en entusiast til i gang :-) Veldig interessant motiv. Veldig flott lys og fin kontrast. Bildet sier mye. Masse flotte detaljer. God story og flott atmosfære. Teknisk veldig korrekt bilde. Det er også en estetisk nytelse som kunne passet på veggen hos et bryggeri eller noe sånt. God start. Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Glimrande! Flotte gråtonar. Eg ser for meg korleis dette hadde sett ut når det openbarte seg på mørkerommet. Eg får flashbacks til mørkerommet då berre "føler" at kontrasten er perfekt og eksponeringa perfekt når biletet openbarer seg i framkallarvæska Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Wow! Tusen takk for fine tilbakemeldinger:) Her er bilde to, et klassisk motiv fra Trondheim, men vanligvis i farger. 7D + Canon 10-22mm s1/400 f8 ISO100 10mm Endret 3. august 2013 av Thebon 1 Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Bilde 2 gjorde seg knallgodt i s/h! Perfekt komposisjon etter min mening. Du har akkurat fått med hele veggen til husene i forgrunnen på hver side, og fått horisonten til å stoppe før sentrum av bildet. Veldig god kontrast, noe som gjør himmelen flatterende. Savner dog litt liv i form av en båt i fart, eller en fugl for eksempel. Endret 3. august 2013 av aspirant Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Bilde 3 Lørdag og tid for å børste støvet av min venn xbox360 7D+ Canon 60mm macro f2.8 s6" f9 ISO400 60mm Endret 3. august 2013 av Thebon Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Originalt og flott! Knallskarpt også! Liker at du ikke har fjernet smuss og støv på forhånd. Det gir bildet særpreg og sjel. Ekstra gøy at fotografens refleksjon kom med nede til høyre. Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Takk for det:) En annen tetalj som jeg prøvde å snike inn var selve tv´n,med spill på i bakgrunnen.Dette er den hvite delen,kanskje vanskelig å se at der er det, men syntes den hørte med i et slikt bilde. Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Tre sterke bilete, eg liker det! Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Takk for det:) En annen tetalj som jeg prøvde å snike inn var selve tv´n,med spill på i bakgrunnen.Dette er den hvite delen,kanskje vanskelig å se at der er det, men syntes den hørte med i et slikt bilde. Jo, jeg registrerte refleksjonen av tv'n, men jeg greide ikke å se at det var spill som sto på. Kult å vite det nå, det viser at du bruker tid på å planlegge motivet. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Bilde 2 (Trondheim) var fantastisk flott. Rene linjer og flott "beskjæring". Er det slik at bygningene på venstre side alle er gjennomgående lysere i fargene enn de på høyre side - eller er det kun sol/skygge som gir den virkningen? Endret 3. august 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Bilde 2 (Trondheim) var fantastisk flott. Rene linjer og flott "beskjæring". Er det slik at bygningene på venstre side alle er gjennomgående lysere i fargene enn de på høyre side - eller er det kun sol/skygge som gir den virkningen? Takker:) Noen er vel en del lysere bygg,en del gule kontra en del brune på høyresiden. Men det var lav morgensol som ga mest utslag og lagde skygger. Hus nr 1 til venstre har nogenlunde samme farge som hus nr 2 til høyre. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Takker. En stund siden jeg var i Trondheim og husker ikke motivet i detalj. Uansett, flott bilde. Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Bilde 4 En måkeunge fløy forbi,og ble dermed dagens modell. 7D + CANON 60mm f2.8 macro s1/1000 f8, ISO100, 60mm 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå