laim_com Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Har lyst til å legge inn Seti på et par maskiner på skolen. Pc'ene kjører XP, og det blir brukt Novell som innlogging for elevene (altså ikke den vanlige windows innlogginga...). Mitt spm er, går det å la Seti kjøre i bakgrunnen uansett hvem som er pålogget? Når personen logger ut, vil da Seti stoppe, eller forsetter den? Dvs, må det være en bruker pålogget? Hadde vært arti om det funket Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Du kan jo alltids sette dem opp opp som en service Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 minner veldig om systemet på skolen min det her. Vel, hvis det er lik som på skolen min ser det sånn ut: * Maskinene kjører win 95 * Maskinene kobler seg opp til en terminalserver hvor alle prosessene kjøres(, det blir på en måte som om du har mange skjermer, tastaturer og muser tilkoblet til en maskin på en måte... hvis du skjønte hva jeg mente med det....) * Maskinene har ikke tilgang til inettet uten tilkobling til terminalserver Skulle det være noe alla det samme hos deg tror jeg det er vanskelig å få lagt det inn uten at du kommer i kontakt med administrator på skolen. Dessuten vil jeg tro at du bryter skolens regler hvis du ikke sier ifra før du gjør det... Edit: jeg sier ikke at det ikke vil gå, men at det kan bli en utfordring Lenke til kommentar
laim_com Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Har 1 pc gående med Seti, det er min egen pc som bare jeg bruker på skolen. Der låste jeg maskina, og Seti kjører fint i bakgrunnen. Litt upraktisk å låse andre maskiner som andre skal bruke... Mr.Ueland: Åssen setter jeg opp Seti som service? Vil en service alltid kjøre i bakgrunnen, uansett pålogging? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Denne her hjelper deg nok litt på vei http://setiathome.ssl.berkeley.edu/nt_service.html Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Litt opplysning; SETI er forlengst okkupert som forkortelse. For orden skyld: SETI står for; "Search for Extraterrestrial Intelligence" Og er navnet på den offisielle org. for dette Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 For de av dere som ikke har tilgang til å endre filer eller installere; tips til installasjon med f.eks Novell; Gå til et området der dere har tilgang til å lage filer, f.eks C:Temp eller deres hjemme-området eller a: Lag ny snarvei, der kan du bruke "explorer.exe" for å få opp Utforskeren eller "cmd.exe" for å få konsoll vindu. Ellers kan du lage skript og kalle skriptet for et navn som allerede er "godkjent" kjør filnavn på maskina, ofte autoexec.bat eller tilsvarerende som ledetråd. Hvis det ikke er lagt restriksjoner på slike "snarveier" er det ikke tukling av regler, men heller utnyttelse av gråsoner. På lik linje for de av dere som bruker proxy på skolen for å unnvike administrator sine kjøre linjer. SETI er et godt prosjekt, men personlig liker jeg heller de programmene som kjører forskning på sykdommer osv. Uansett er det frivillig basert arbeid som krever utrolige datamengder, og hva er poenget at en datamaskin med LAN tilgang skal stå å slure i 14timer og vente på ny login? Installer programmet jo før jo heller. - Men - kanskje smart å sjekke IT reglemanget først. Ikke vits å utsette deg selv eller andre for ubehageligheter hvis det ikke trengs. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Litt opplysning; SETI er forlengst okkupert som forkortelse. For orden skyld: SETI står for; "Search for Extraterrestrial Intelligence" Og er navnet på den offisielle org. for dette og budskapet ditt var? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Litt opplysning; SETI er forlengst okkupert som forkortelse. For orden skyld: SETI står for; "Search for Extraterrestrial Intelligence" Og er navnet på den offisielle org. for dette og budskapet ditt var? Som sagt: bare en liten opplysning for orden skyld :bgrin: Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hvis du finleser lisensen til SETI-klienten finner du følgende lille pekepinn på hvordan dette skal løses: You may use this software on a computer system only if youown the system or have the permission of the owner. Med andre ord: Dropp det eller spør admin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå