FlyDuc Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Heihei! Ønsker å kjøpe meg ny laptop til studiene mine. Og har sett litt på denne, Multicom Xishan W230S 13.3" Full-HD. Er kanskje litt "overkill", siden jeg ikke driver med så store programmer eller spill. Men tenkte bare det kan fristes å prøve nye spill iblant og da kan den brukes. Ønsker helst en laptop uten sånn numlock, lang batteri levetid, ssd og at den skal kunne holdes litt stille... Kjipt om den skal bråke veldig mens jeg er i en forelesning Og kanskje en under 15" tror det skal holde ^^ Så om dere har noen andre og bedre tilbud så tar jeg gjerne imot ^^ Har en litt utdatert stasjonær fra før og gamer for det meste på den. Så ville dere heller anbefalt og brukt pengene på en lettere laptop og heller brukt mer penger på å oppgradere den stasjonære? ^^ Takk for at du tok tid å lese igjennom, og takker for all hjelpen på forskudd ^^, Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hp envy 14" Toshiba z930 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Siden du ikke skal spille noe særlig på den, ville jeg mye heller gått for MacBook Air. W230S vil nok ha veldig laber batterilevetid, og Multicom sine maskiner er også kjent for å bråke en del. MacBook Air derimot har 12 timers batterilevetid på 13.3" samt at den er tynn og lett. Med studentrabatt er den også nesten 1500,- billigere. Den er selvfølgelig langt i fra like kraftig, men er en perfekt student-PC og med HD 5000 vil den kunne kjøre nye spill på lave innstillinger helt fint. Lenke til kommentar
FlyDuc Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Hp envy 14" Toshiba z930 Har en HP, og den blir veldig fort varm... bråkte ikke i starten men nå er den litt gammel så bråker en del. Har hatt andre opplevelser med HP laptop at de blir ganske fort varme, så litt usikker om jeg skal skaffe enda en. Usikker med Toshiba, men skal titte rundt ^^ Siden du ikke skal spille noe særlig på den, ville jeg mye heller gått for MacBook Air. W230S vil nok ha veldig laber batterilevetid, og Multicom sine maskiner er også kjent for å bråke en del. MacBook Air derimot har 12 timers batterilevetid på 13.3" samt at den er tynn og lett. Med studentrabatt er den også nesten 1500,- billigere. Den er selvfølgelig langt i fra like kraftig, men er en perfekt student-PC og med HD 5000 vil den kunne kjøre nye spill på lave innstillinger helt fint. Mhm, sant nok. Men jeg orker ikke mac. Pga. har brukt "Imac?", "mac mini" og har lånt og sett på de laptopene før. Noen trives med dem og anbefaler dem. Men tror ikke jeg hadde klart å leke meg rundt i dem. Hørtes ut som et ganske godt tilbud da, men men. Men takk for infoen, trodde ikke de bråkte så mye se :\ Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hvis det er OSX som er problemet kan du innstallere Windows via Boot Camp. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Har en HP, og den blir veldig fort varm... bråkte ikke i starten men nå er den litt gammel så bråker en del. Har hatt andre opplevelser med HP laptop at de blir ganske fort varme, så litt usikker om jeg skal skaffe enda en. Usikker med Toshiba, men skal titte rundt ^^ Alle pc'er med kraftige komponenter blir varme, derfor blir ikke lette pc'er uten skjermkort og med SSD så varme, sier seg selv Har lite med selve merket å gjøre, da alle lager både dårlige og gode pc'er. Edit: Du kan sjekke ut samsung sine ultrabooks også! Endret 31. juli 2013 av Korporal Kranium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå