LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Du kan gjøre slik at alle spillerne er kontrollerbare fra en spiller, slik at det fungerer i single player også. Du kan f.eks implementere trampoliner i spillet, som bare vises grafisk som en tykk strek i spillet, når du hopper på den bøyes trampoline-strengen visuelt, og du kan hoppe lengre avstander. Jet-Pack og engle-vinger blir vel for drøyt Eventuelt skyer som kan gås på. Endret 4. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Du kan gjøre slik at alle spillerne er kontrollerbare fra en spiller, slik at det fungerer i single player også. Du kan f.eks implementere trampoliner i spillet, som bare vises grafisk som en tykk strek i spillet, når du hopper på den bøyes trampoline-strengen visuelt, og du kan hoppe lengre avstander. Det var det jeg tenkte jeg og. Jeg visste at dette er det perfekte co-op spillet, men det skal også fungere i Story mode. I Story mode er det mulig å bytte mellom karakterene med "A", "S" eller "D". Trampolinene i spillet er slim i vann - Markus/Svetoma Endret 4. august 2013 av Svetoma Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Gele figuren kan få en dingle effekt når den hopper i lufta. Den dumme steinaktige grå figuren kan være en klumsete figur med dumme lyd effekter. Slik som Marv i Home Alone 1. Hva om en figur er sirkulær og aldri klarer å stå helt i ro (vanskelig å unngå at den faller utenfor en klippe) Endret 4. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Gele figuren kan få en dingle effekt når den hopper i lufta. God idé! Jeg er veldig dårllg i å lage sprites, så jeg trenger nok hjelp Jeg blir veldig glad om noen vil hjelpe/ bli med som et lag. Det blir 50\50 på inntekter - Markus/Svetoma Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Når gele figuren har hoppet på trampolina og lander på en eller annen kant høyere opp, så kan det høres et slurpe lyd, når geleen suger seg fast til bakken igjen. Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Når gele figuren har hoppet på trampolina og lander på en eller annen kant høyere opp, så kan det høres et slurpe lyd, når geleen suger seg fast til bakken igjen. Problemet er at jeg ikke kan lage slurpelyder :/ Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Har du tenkt noe mer på problemløsningene som må løses, eventuelt hvor mange levels du skal ha, skal du ha en leveleditor også? Om det kan skapes en plan vil det være enklere for folk å se hva som må gjøres. F.eks. Oppgavefordeling, hvem skal lage lyder (hvor mange lyder, hvilke type lyder). En programmere level editor. Spesifik beskrivelse av hva oppgavene skal være, i en punktlig liste. Bruk list funksjonen i full editor, enklere å få oversikt og om du kan beskrive oppgavene, spesifikt. Og lage en ny liste over tekniske spesifikasjoner på oppførsel til figurer (fysiske egenskaper) og alle detaljer i en liste. Eksempel på liste over fysiske egenskaper: Gele klump har X funksjon Gele klump kan hoppe max 15 pixler Gele klump har X tillegsfunksjoner etc. Kan du lage en detaljert plan i en eller flere lister. Gjerne en veldig lang plan. Nå vet man grovt messig hva du er ute etter, men nå gjelder det å få det spesifike ned i en detaljert plan. Alt må detaljeres, selv de kjedelige detaljer. Om noe er usikkert fyller du bare inn et tall eller en ide der og fikser på den senere. Endret 4. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Har du tenkt noe mer på problemløsningene som må løses, eventuelt hvor mange levels du skal ha, skal du ha en leveleditor også? Om det kan skapes en plan vil det være enklere for folk å se hva som må gjøres. F.eks. Oppgavefordeling, hvem skal lage lyder (hvor mange lyder, hvilke type lyder). En programmere level editor. Spesifik beskrivelse av hva oppgavene skal være, i en punktlig liste. Bruk list funksjonen i full editor, enklere å få oversikt og om du kan beskrive oppgavene, spesifikt. Og lage en ny liste over tekniske spesifikasjoner på oppførsel til figurer (fysiske egenskaper) og alle detaljer i en liste. Eksempel på liste over fysiske egenskaper: Gele klump har X funksjon Gele klump kan hoppe max 15 pixler Gele klump har X tillegsfunksjoner etc. Kan du lage en detaljert plan i en eller flere lister. Gjerne en veldig lang plan. Nå vet man grovt messig hva du er ute etter, men nå gjelder det å få det spesifike ned i en detaljert plan. Alt må detaljeres, selv de kjedelige detaljer. Det blir ca 150 levels på Storymode og 150 på Co-Op. Det skal selvfølgelig bli level editor! Og jeg har tenkt over med arbeid og oppgaver, så det er klart! Karkater egenskaper + verdier er under arbeid. Gele hoppeanimasjon er ferdig! Jeg jobber nå med steinmannens hopp. Send meg skypen din på mailen min så kan vi diskutere egenskaper og story! Du ser ut som den perfekte til å ha som med Nestleder! Ta kontakt på [email protected]! - Markus/Svetoma Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Når level editeringen begynner så kan alle som er med sette seg rundt et "virtuelt bord" og designe (kanskje 4 levels daglig) så tar det 37 dager å få alle ferdige (1 mnd tid). En typisk feil jeg ser i spill er at de designer spillet utrolig bra, pent og grafisk tiltrekkende, men har dårlige levels. Levels må gi veldig stor mening for at spillet skal ha god kvalitet. Level editering kan gjøres utrolig bra rundt et virtuelt bord, som et slags demokrati med brainstorming og ideer. Og så må den ha en fin flyt fra easy til hard.Gjerne 2 levels som er like lett etter hverandre, så øke vanskelighetsgrad, og ha den vanskelighetsgraden i 2 nye levels, deretter øke, istedet for å øke for hvert levels. For en spiller vil gjerne gjenoppleve simplisiteten som forrige level gav. Skal følge med på tråden, jeg liker ideer. Endret 4. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Når level editeringen begynner så kan alle som er med sette seg rundt et "virtuelt bord" og designe (kanskje 4 levels daglig) så tar det 37 dager å få alle ferdige (1 mnd tid). En typisk feil jeg ser i spill er at de designer spillet utrolig bra, pent og grafisk tiltrekkende, men har dårlige levels. Levels må gi veldig stor mening for at spillet skal ha god kvalitet. Det begynner etter at alle animasjonene er ferdig. Ser spillet ut til å ha et godt konsept? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Ja godt konsept, men det blir bedre når spillet blir kjørbart, for da kan man fikse det som ikke fungerer underveis. (Dynamikk) Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Ja godt konsept, men det blir bedre når spillet blir kjørbart, for da kan man fikse det som ikke fungerer underveis. (Dynamikk) Jeg er klar til å lage level nå. Skal du være med? Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Høres ut som The Lost Vikings, som forsåvidt var et undervurdert spill på snes. 1 Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Høres ut som The Lost Vikings, som forsåvidt var et undervurdert spill på snes. Det er veldig likt ja Men jeg har aldri visst om spillet før i dag Jeg har egentlig laget et helt annet konsept enn The Lost Vikings, men med mitt særpreg. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Ja, jeg mente ikke at du hadde kopiert det - tenkte snarere at det kunne være til inspirasjon for deg. Trine er jo også et spill som har samme co-op tankegangen som The Lost Vikings. Inspirasjon er viktig. Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Ja, jeg mente ikke at du hadde kopiert det - tenkte snarere at det kunne være til inspirasjon for deg. Trine er jo også et spill som har samme co-op tankegangen som The Lost Vikings. Inspirasjon er viktig. Sant det Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Har du en plan å dele? (Detaljert plan, gjerne i en PDF he-he) Forsøk å lage første Level i sinnet ditt, som hypotese, for å se om første level faktisk kan være gøy. Lag en tegning av første level. Endret 5. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Har du en plan å dele? (Detaljert plan, gjerne i en PDF he-he) Alt jeg har skrevet av planer osv ligger i ideboka mi. Men jeg kan legge ut planene på en pdf fil Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Tsja hvis det ikke er for mye arbeid. (Format kan være hva som helst) Endret 5. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Tsja hvis det ikke er for mye arbeid. Ingen problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå