Gå til innhold

Utviklere til Java-spillprosjekt søkes!


Anbefalte innlegg

Du kan gjøre slik at alle spillerne er kontrollerbare fra en spiller, slik at det fungerer i single player også.

 

Du kan f.eks implementere trampoliner i spillet, som bare vises grafisk som en tykk strek i spillet, når du hopper på den bøyes trampoline-strengen visuelt, og du kan hoppe lengre avstander.

 

Jet-Pack og engle-vinger blir vel for drøyt :p

 

Eventuelt skyer som kan gås på.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre slik at alle spillerne er kontrollerbare fra en spiller, slik at det fungerer i single player også.

 

Du kan f.eks implementere trampoliner i spillet, som bare vises grafisk som en tykk strek i spillet, når du hopper på den bøyes trampoline-strengen visuelt, og du kan hoppe lengre avstander.

Det var det jeg tenkte jeg og. Jeg visste at dette er det perfekte co-op spillet, men det skal også fungere i Story mode. I Story mode er det mulig å bytte mellom karakterene med "A", "S" eller "D".

 

Trampolinene i spillet er slim i vann ;)

 

- Markus/Svetoma

Endret av Svetoma
Lenke til kommentar

Gele figuren kan få en dingle effekt når den hopper i lufta. Den dumme steinaktige grå figuren kan være en klumsete figur med dumme lyd effekter. Slik som Marv i Home Alone 1.

 

Hva om en figur er sirkulær og aldri klarer å stå helt i ro (vanskelig å unngå at den faller utenfor en klippe)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Gele figuren kan få en dingle effekt når den hopper i lufta.

God idé! Jeg er veldig dårllg i å lage sprites, så jeg trenger nok hjelp :) Jeg blir veldig glad om noen vil hjelpe/ bli med som et lag. Det blir 50\50 på inntekter

 

- Markus/Svetoma

Lenke til kommentar

Har du tenkt noe mer på problemløsningene som må løses, eventuelt hvor mange levels du skal ha, skal du ha en leveleditor også?

 

Om det kan skapes en plan vil det være enklere for folk å se hva som må gjøres.

 

F.eks. Oppgavefordeling, hvem skal lage lyder (hvor mange lyder, hvilke type lyder). En programmere level editor. Spesifik beskrivelse av hva oppgavene skal være, i en punktlig liste. Bruk list funksjonen i full editor, enklere å få oversikt og om du kan beskrive oppgavene, spesifikt.

 

Og lage en ny liste over tekniske spesifikasjoner på oppførsel til figurer (fysiske egenskaper) og alle detaljer i en liste.

 

Eksempel på liste over fysiske egenskaper:

  • Gele klump har X funksjon
  • Gele klump kan hoppe max 15 pixler
  • Gele klump har X tillegsfunksjoner
  • etc.

Kan du lage en detaljert plan i en eller flere lister. Gjerne en veldig lang plan. Nå vet man grovt messig hva du er ute etter, men nå gjelder det å få det spesifike ned i en detaljert plan. Alt må detaljeres, selv de kjedelige detaljer. Om noe er usikkert fyller du bare inn et tall eller en ide der og fikser på den senere.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Har du tenkt noe mer på problemløsningene som må løses, eventuelt hvor mange levels du skal ha, skal du ha en leveleditor også?

 

Om det kan skapes en plan vil det være enklere for folk å se hva som må gjøres.

 

F.eks. Oppgavefordeling, hvem skal lage lyder (hvor mange lyder, hvilke type lyder). En programmere level editor. Spesifik beskrivelse av hva oppgavene skal være, i en punktlig liste. Bruk list funksjonen i full editor, enklere å få oversikt og om du kan beskrive oppgavene, spesifikt.

 

Og lage en ny liste over tekniske spesifikasjoner på oppførsel til figurer (fysiske egenskaper) og alle detaljer i en liste.

 

Eksempel på liste over fysiske egenskaper:

  • Gele klump har X funksjon
  • Gele klump kan hoppe max 15 pixler
  • Gele klump har X tillegsfunksjoner
  • etc.

Kan du lage en detaljert plan i en eller flere lister. Gjerne en veldig lang plan. Nå vet man grovt messig hva du er ute etter, men nå gjelder det å få det spesifike ned i en detaljert plan. Alt må detaljeres, selv de kjedelige detaljer.

Det blir ca 150 levels på Storymode og 150 på Co-Op. Det skal selvfølgelig bli level editor!

Og jeg har tenkt over med arbeid og oppgaver, så det er klart!

 

Karkater egenskaper + verdier er under arbeid.

Gele hoppeanimasjon er ferdig!

Jeg jobber nå med steinmannens hopp.

 

Send meg skypen din på mailen min så kan vi diskutere egenskaper og story! Du ser ut som den perfekte til å ha som med Nestleder!

 

 

Ta kontakt på [email protected]!

 

- Markus/Svetoma

Lenke til kommentar

Når level editeringen begynner så kan alle som er med sette seg rundt et "virtuelt bord" og designe (kanskje 4 levels daglig) så tar det 37 dager å få alle ferdige (1 mnd tid). En typisk feil jeg ser i spill er at de designer spillet utrolig bra, pent og grafisk tiltrekkende, men har dårlige levels. Levels må gi veldig stor mening for at spillet skal ha god kvalitet.

 

Level editering kan gjøres utrolig bra rundt et virtuelt bord, som et slags demokrati med brainstorming og ideer. Og så må den ha en fin flyt fra easy til hard.Gjerne 2 levels som er like lett etter hverandre, så øke vanskelighetsgrad, og ha den vanskelighetsgraden i 2 nye levels, deretter øke, istedet for å øke for hvert levels. For en spiller vil gjerne gjenoppleve simplisiteten som forrige level gav.

 

Skal følge med på tråden, jeg liker ideer.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Når level editeringen begynner så kan alle som er med sette seg rundt et "virtuelt bord" og designe (kanskje 4 levels daglig) så tar det 37 dager å få alle ferdige (1 mnd tid). En typisk feil jeg ser i spill er at de designer spillet utrolig bra, pent og grafisk tiltrekkende, men har dårlige levels. Levels må gi veldig stor mening for at spillet skal ha god kvalitet.

Det begynner etter at alle animasjonene er ferdig. Ser spillet ut til å ha et godt konsept?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...