Svetoma Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hei, jeg er en 15 år gammel gutt som har jobbet med Java en god stund nå, og jeg lurer på om det er noen som vil delta i et puzzle/plattformspill. Det jeg trenger er en som programerer, en grafisk designer og en som tar seg av lyd og musikk. Jeg håper at den som vil programmere har litt erfaring med Java eller forstår programmering. Den grafikse designeren bør kunne lage spirtes og lage gode bakgrunner. Og den som står lyd og musikk, bør lage unike lyder som passer inn i spillet og en spillmusikk som er gjenkjennelig og ikke for repeterende. Jeg avslører ikke spillkonseptet til de som ikke vil sammarbeide, pga frykt for kopiering. Jeg selv har mest ansvar for storyline og design. Prosjektet heter "Stressed". Dette er ikke spillnavn, men et hint om konseptet. Er du interessert, ta kontakt på [email protected] Trenger også forslag til Firmanavn og Logo. Håper på det beste -Markus (Svetoma) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Du burde kanskje si noe om rammeverket som skal brukes, samt estimering av betalinger. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Dette er nok en demotiverende tale, og kanskje er jeg litt for krass, i så fall bare ignorer meg; Ingen er interessert i å stå på pinne for en "idea-guy" uten betaling. De fleste (alle) som lager spill er interessert i å lage sine egne spill, ikke dine - og det passser veldig bra siden alle i et team har ideer, man trenger ikke en egen designer for disse små prosjektene. Med andre ord; du er et ledd som ikke trengs i prosjektet. Jeg sier ikke dette for å være slem, jeg vil at du fortsetter med Java til du selv kan være programmereren du trenger. PS: Ingen er ute etter å stjele den 'fantastiske ideen din'. Det er overflod av ideer i spillmarkedet, og en ide i seg selv er verdiløs - man trenger folk som kan gjennomføre ideer. Endret 2. august 2013 av Jofred 7 Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Dette er nok en demotiverende tale, og kanskje er jeg litt for krass, i så fall bare ignorer meg; Ingen er interessert i å stå på pinne for en "idea-guy" uten betaling. De fleste (alle) som lager spill er interessert i å lage sine egne spill, ikke dine - og det passser veldig bra siden alle i et team har ideer, man trenger ikke en egen designer for disse små prosjektene. Med andre ord; du er et ledd som ikke trengs i prosjektet. Jeg sier ikke dette for å være slem, jeg vil at du fortsetter med Java til du selv kan være programmereren du trenger. PS: Ingen er ute etter å stjele den 'fantastiske ideen din'. Det er overflod av ideer i spillmarkedet, og en ide i seg selv er verdiløs - man trenger folk som kan gjennomføre ideer. Er helt enig i det du sier og har ikke noe jeg skulle sagt i mot. Problemet er at det krever mye tid å lage et spill alene og det er lettere å programmere med andre. Jeg vil bare ha noen å lage et lite, men seriøst spill. Det er alt Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) I programmeringsverdenen så fungerer ting som regel slik: A Ønsker å lage noe B Invitere andre til å være med C Ingen orker å være med A Bestemmer seg for å lage det selv alene B Prosjektet er delvist ferdig C Folk vil fremdeles ikke være med, fordi prosjektet ditt fungerer svært dårlig A Du finpusser på det B Prosjektet begynner å få form på andre personers' datamaskiner C "Aha", nå vil jeg være med, for jeg kan fikse denne lille dritten som ikke fungerer, selv Og deretter, så hopper folk på prosjektet. C på siste skjer bare om de er interessert i å bruke programmet selv på sin egen datamaskin. Programmet ditt må være 99% ferdig og noenlunde brukbart, og det må vekke interesse. Og når det endelig vekker interesse og steinen begynner å rulle, så mister du kontrollen over tiden. Endret 3. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 I programmeringsverdenen så fungerer ting som regel slik: A Ønsker å lage noe B Invitere andre til å være med C Ingen orker å være med A Bestemmer seg for å lage det selv alene B Prosjektet er delvist ferdig C Folk vil fremdeles ikke være med, fordi prosjektet ditt fungerer svært dårlig A Du finpusser på det B Prosjektet begynner å få form på andre personers' datamaskiner C "Aha", nå vil jeg være med, for jeg kan fikse denne lille dritten som ikke fungerer, selv Og deretter, så hopper folk på prosjektet. C på siste skjer bare om de er interessert i å bruke programmet selv på sin egen datamaskin. Programmet ditt må være 99% ferdig og noenlunde brukbart, og det må vekke interesse. Og når det endelig vekker interesse og steinen begynner å rulle, så mister du kontrollen over tiden. Det du sier er faktisk sant. Folk vil ikke være med før spillet er en suksess. Jeg har i mellomtiden funnet et ENDA bedre spillkonsept. Prosjektet heter "Team Work". Gled dere! Jeg sender dere link når det er ferdig. Som du ser på bildet, mangler jeg noe på kroppen til Dr. Brainstorm. Håper dere er interesserte i hvordan det blir til slutt! - Markus/Svetoma Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Tenker du på et spill liknende PacMan eller en fly simulator som kan konkurrere med Ms Flight? Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Tenker du på et spill liknende PacMan eller en fly simulator som kan konkurrere med Ms Flight? Jeg vil si det ligner mer på Super Meat Boy, bare med flere spillere og mer puzzle. Og Co-Op for tre. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Kan du lage en liten tegning i Ms Paint eller Photoshop (hva enn du bruker) og tegne ned en typisk situasjon i spillet, bare for å se hvordan du tenker det visuelt. Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Kan du lage en liten tegning i Ms Paint eller Photoshop (hva enn du bruker) og tegne ned en typisk situasjon i spillet, bare for å se hvordan du tenker det visuelt. Det kan jeg gjøre Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Ok, fint om du legger på fargebruk også, for å se hvordan du tenker fargebruken. Bare ta den tiden du trenger. Endret 4. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Ok, 3 personer, 3 egenskaper, mange problem, en løsning. Grønn: Er en klump med slim som hopper høyest av alle. Han kan legge seg som en blokk for andre å hoppe på. Eller så kan han legge seg i vann i 10 sekunder og gjøre vannet hoppbar. Grå: Knuser gjennom mørkegråe vegger for å komme seg gjennom. Han hopper veldig lavt og løper sakte. Kan brukes som en blokk for å klatre opp på. Blå: Er bare flytende vann. Brukes til å komme seg gjennom trange steder de andre ikke kommer seg gjennom. Om han blir kald, kan han fryse til en hard isblokk som andre kan klatre på eller stå på mens isen flyter på vannet. Kan ikke hoppe, men er veldig rask. Er det noe mer du lurer på, bare spørr - Markus/Svetoma Ok, fint om du legger på fargebruk også, for å se hvordan du tenker fargebruken. Bare ta den tiden du trenger. Glemte å sette innlegget jeg skrev som svar til deg. Tegningen er ferdig!Konsept.bmp 2 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Genial spill ide, utrolig inspirerende, spesielt oppgavene delt mellom de tre forskjellige slimene. Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Genial spill ide, utrolig inspirerende, spesielt oppgavene delt mellom de tre forskjellige slimene. Spillet er basert på mine tanker om sammarbeid. Jeg har alltid visst at en person kan ikke gjøre alt! Endret 4. august 2013 av Svetoma Lenke til kommentar
etse Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Så litt i stilen av ? Skal det være multiplayer only? Eller tenker du at man kan styre alle 3 som en person (man bytter mellom de slik som i Thomas Was alone og The lost vikings). For du må huske at veldig mange som liker platform-puzzle games er veldig singleplayer mennesker (meg selv inkludert) og selv om det er gøy å spille sammen med andre, som f.eks. i portal 2 så er man da avhengig av å ha noen å spille med til en hver tid man vil spille - og sørge for at man er på samme punkt i spillet. (puzzles blir litt ødelagt om den ene kjenner løsningen) Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Så litt i stilen av ? Skal det være multiplayer only? Eller tenker du at man kan styre alle 3 som en person (man bytter mellom de slik som i Thomas Was alone og The lost vikings). For du må huske at veldig mange som liker platform-puzzle games er veldig singleplayer mennesker (meg selv inkludert) og selv om det er gøy å spille sammen med andre, som f.eks. i portal 2 så er man da avhengig av å ha noen å spille med til en hver tid man vil spille - og sørge for at man er på samme punkt i spillet. (puzzles blir litt ødelagt om den ene kjenner løsningen) Det kommer til å både være en sammarbeidsmodus hvor 3 spillere sammarbeider i egne Co-Op baner. Og Singleplayer hvor du følger storyen og bytter mellom karakterene med "A", "S" eller "D". Jeg veldig glad for dere tar tid til å spørre. Det gir meg inspirasjon. - Markus/Svetoma Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hvordan tenker du animasjonen av spritene skal være, da de ikke har føtter, skal de "plaske" eller "svulme" opp og ned når de går? Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Hvordan tenker du animasjonen av spritene skal være, da de ikke har føtter, skal de "plaske" eller "svulme" opp og ned når de går? Det blir vel mest sannsynelig at de får den grå karakteren får bein og resten sleper seg gjennom bakken Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Den gråe, er den steinhard? Om den faller fra et høyt platå, blir det sprekker i den og knuses? Lenke til kommentar
Svetoma Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Den gråe, er den steinhard? Om den faller fra et høyt platå, blir det sprekker i den og knuses? Den sprekker om den faller over 8 piksler. Det kan gjøre det enda mer vanskelig i spillet Men jeg kan ha en easy og hard modus. Easy gjør at du kan falle fra så lang avstand du vil og hard gjør at du kan dø om du treffer bakken to ganger fra 8 piksler høyde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå