Det0x Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Heisann. Jeg kjøpter mitt abit nf7 hovedkort hos komplett den 2003-06-11. Nå for 2 dager siden tenkte jeg at jeg skulle ta å flashe biosen, men noe gikk iallefall feil. Og jeg satt igjen med korrupt bios. Jeg tenke at jeg skulle sende det inn til komplett slik at dem kunne prøve å reparere dette. Og på retur søknaden skrev jeg at det var mest sannsynlig at det var biosen det var noe feil med (noe jeg viste at det var), og at en hot-flash skulle reparere dette. Men nå kommet vi til problemet mitt, som svar på min søknad for jeg at jeg kan sende det inn til dem, men jeg måtte betale 150 kr og frakt. Akkurat dette sto det på mailen jeg fikk: "Våre merknader: Dersom du ønsker at vi skal re-flashe BIOSen koster dette kr 150,- + frakt." Har komplett lov til dette? jeg trudde iallefall at litt support fra komplett var gratis siden jeg hadde kjøpt hovedkorte hos dem... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Det er helt naturlig å ta betalt for reperasjon og selvsagt helt lovlig. Dette er jo ingen reklamasjons eller garantisak. Selv om du kjøper sykkelen din på intersport så lapper ikke de den gratis for deg dersom du punkterer Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Det er helt naturlig å ta betalt for reperasjon og selvsagt helt lovlig. Dette er jo ingen reklamasjons eller garantisak. Selv om du kjøper sykkelen din på intersport så lapper ikke de den gratis for deg dersom du punkterer Dei fiksa giret mitt gratis, etter at _eg_ hadde brukt det "litt for hardt" en periode... Uansett, ikkje forvent å slippe gratis unna for å reparere ting _du_ har ødelagt/gjort. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Samme skjer hvis du sender inn noe på garantien og det viser seg at ingenting er feil/feilen absolutt ikke er garantisak Lenke til kommentar
opticus Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 det du må gjøre er å prøve se dette fra komplett sin side. Jeg jobber forresten ikke der, har jobbet i en annen datasjappe. Når de skal flashe din bios må de bruke tid på det. og det koster penger. Om det hadde vært en feil med hovedkortet ditt som ikke var din feil hadde det jo gått på garanti og da hadde de fått penger fra firmaet som solgte dem hovedkortet. Men siden det er du som har gjort at det er noe feil er det du som må betale. Vi tok forresten minimum 450kr pr sak, pluss frakt. 150kr er ikke så galt? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 150,- pluss frakt? Det er veldig, veldig billig, spør du meg. Kan knapt dekke utgiftene komplett.no har med å gjøre jobben? Tenk på den tiden det tar å pakke opp pakke, hente ut flashbrikke, skifte denne og pakke ned igjen? De gutta der jobber neppe for 95 kroner timen... -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå