Gå til innhold

Hodetelefoner til PC for all type musikk. Rundt 2k

Anbefalte innlegg

Ser etter nokken meget komfortable hodetelefoner som skal brukast til musikk på den nye maskina. Foretrekker tøy puter, over-øre og open-back siden det er det dei fleste anbefaler for musikk. Har sett litt på Beyerdynamic som ser ekstremt komfortable ut. Har også sett litt på Sennheiser og Audio Technica. Hører egentlig på det meste av sjangrer: Fra rock, electro, hiphop til jazz osv. Ser etter bra lydkvalitet, men også litt dyp/god bass.

Lydkort: Essence STX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig i DT770. Bruker å være tilbud på de av og til, jeg fikk mine 80 ohm for 1200 for rundt et år siden.

Eneste jeg kan pirke litt er at de mangler litt i toppen, men til gjengjeld har den utrolig god kontroll på bassen i forhold til andre hodetelefoner jeg har testet i samme prisklasse. Anbefaler dog å kjøre en eller annen forsterker mellom kilden og hodetelefonene. DT770 trenger litt ekstra kraft for å yte maksimalt. Om du bare bruker de hjemme kan du feks koble de til hodetelefonutgangen på en vanlig forsterker, eller du kan velge en av Fiio sine modeler.

Komforten er det ingenting å si på for min del. Passer værtfall hodet mitt veldig bra. Bruker de stortsett hele dagen uten å merke særlig mye til dem.

Lenke til kommentar

DT770 er ikke åpne.

Trådstarter trenger ikke å gå for 32 ohm eller kjøpe forsterker når han har Xonar Essence STX. Flere billige, innebygde lydkort klarer 80 ohm-utgaven helt greit.

DT770 er ikke verdt 1995,- som komplett skal ha for dem.

Jeg ga 999 kr for mine (80 ohm), og vil si at til den prisen er de meget god. Komforten og byggekvaliteten er virkelig på topp, og lyden er veldig god. Som sagt mangler de litt på høyere frekvenser, og etter min mening mangler de også noe "klarhet".

Når det kommer til anbefalinger så tror jeg nesten jeg vil anbefale deg å spare litt ekstra og gå for Sennheiser HD600 (eventuelt HD650). Hvor viktig er forresten punktet med at de skal være åpne?

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Kan anbefale Sennheiser HD600/650 som Phileas nevner, men om dette blir for dyrt, har du også HD598 ifra sennheiser.

http://www.netonnet....98/153270.3197/ 1600,- inkl frakt.

Bra pris og bra lyd. Jeg har et par stående i hylla bak meg, som jeg brukt på jobb før.

Ellers er det "kun" 2600,- + frakt for HD650 hos prolyd. De har et noe mer åpent lydbilde og romfølelse, og om du kan gå over prisen din med de hundrelappene, er det vel verdt det.

http://www.prolyd.no...0000002321.aspx

Edit: Jeg hadde HD650 i noen år, og byttet til HD700 når de kom. Så jeg har brukt både HD598 og HD650 til daglig over tid.

HD650 er uten tvil bedre, så lenge du har utstyr til å drive dem, men HD598 er langt ifra noe dårlig kjøp. Spesielt ikke til den prisen.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Når det kommer til anbefalinger så tror jeg nesten jeg vil anbefale deg å spare litt ekstra og gå for Sennheiser HD600 (eventuelt HD650). Hvor viktig er forresten punktet med at de skal være åpne?

Skal søke opp litt på HD600 og 650! Kan forresten strekke meg til 3k om det gir lyd for pengene. Åpne er dei ikkje nødt å vere, men etter en del søking og googling såg eg flest anbefale åpen for musikk.

Viss eg skulle gått for en av Beyerdynamic sine. Kor masse Ohm er då anbefalt med Essence STX? Jo meir, jo bedre?

Lenke til kommentar

Min erfaring med dt770 er at med mindre du har en forsterker eller kraftig kilde så burde du gå for 32 ohms utgaven. Har sammenlignet de side by side, og eneste forskjellen jeg hørte var at 80ohm utgaven hadde litt bedre kontroll over bassen, men 32ohm utgaven krever mindre effekt for å spille like bra. 32ohm utgavet er rett og slett mere allsidig når det kommer til hvor de kan brukes.

Lenke til kommentar

Skal søke opp litt på HD600 og 650! Kan forresten strekke meg til 3k om det gir lyd for pengene. Åpne er dei ikkje nødt å vere, men etter en del søking og googling såg eg flest anbefale åpen for musikk.

Viss eg skulle gått for en av Beyerdynamic sine. Kor masse Ohm er då anbefalt med Essence STX? Jo meir, jo bedre?

Det er riktig at åpne normalt gir den beste lyden, i forhold til romfølelse blant annet, så jeg ville brukt litt ekstra penger og gått for HD650.

Du må veldig opp i pris for å ha håp om å få samme romfølelsen på et par lukkede headphones, som du får av HD650.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...