Gå til innhold

Forforsterker som hodetelefonforsterker

Anbefalte innlegg

Hei!

Okei, dette kan være et idiotisk forslag, men det er kanskje bedre å stille teite spørsmål og lære noe, fremfor å leve i idiotien?

Så. Hva med å bruke en forforsterker som en hodetelefonforsterker? Det er helt tydelig at jeg ikke forstår så mye om volt, motstand og strøm som deltar for å skape lyd fra hodetelefon, men jeg tenker følgende:

Hvis jeg kobler min iPod med en minijack-rca kabel til en forsterker, vil den gi lavere lyd enn hvis jeg kobler til en forforsterker. Altså gir en forforsterker ut mer watt enn min iPod. Så hvorfor kan ikke den forforsterkeren drive hodetelefoner som trenger mer watt enn min iPod?

Nå mener jeg ikke 1/4 jack hodetelefonutgang foran på en forforsterker, jeg snakker om pre-out'en fra baksiden og kjøre en rca-(hunn)jack eller noe slik....

NB: Det kan være at min misforståelse kommer fra at jeg har koblet ipoden til vanlige rca-innganger bakpå integrerte forsterkere, innganger som ikke ligner på main-in på effektforsterkere overhodet og ikke skal forvirres....

Jeg har Aune T1 og Fiio e07k, så det er ikke det at jeg TRENGER flere hodetelefonforsterkere, bare driver å tuller rundt med hjemme-hifi'en om dagen og kom til å tenke på dette :)

Endret av Paroxysm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...